SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Lasse1982 efter August 08, 2007, 11:51:22 am
-
Kort sagt, hvilke Modifikationer mener I at er et must til en SV650s??
f.eks.
Powercommander?
Gearing?
Udstødning?
Affjedring?
Lys?
Kåbedele?
Hvilke Modifikationer har I fået lavet og hvilke af den synes i der har haft størst effekt på motorcyklen?
-
Ja det er da et spørgsmål som der sikkert er lige så mange svar til som der er meninger. Jeg har personligt ikke fået lavet så meget. Jeg har miniblink for og bag samt jeg har fjernet nummerpalde holderen da jeg synes det var grimt med det store sorte stykke plastik. Har man lidt flere penge er det næste måske så nokk en ny potte - og igen er der utroligt mange meninger om hvordan sådan en skal lyde.
-
Ja det er da et spørgsmål som der sikkert er lige så mange svar til som der er meninger. Jeg har personligt ikke fået lavet så meget. Jeg har miniblink for og bag samt jeg har fjernet nummerpalde holderen da jeg synes det var grimt med det store sorte stykke plastik. Har man lidt flere penge er det næste måske så nokk en ny potte - og igen er der utroligt mange meninger om hvordan sådan en skal lyde.
tja - jeg selv går nok efter det jeg synes er pænt - og praktisk ^^
men hvis det er så se om du kan li svinet som den er - inden du planlægger at ændre på den
-
Det var nemlig bare for at få lidt forskellige meninger og måske lidt debat omkring SV'en. :D
-
Hvis du vil have en cykel, der skiller sig ud, skal du bare lade være med at gøre noget som helst ved den :P Ellers kig dig omkring her på forum - de fleste har lavet et-eller-andet ved deres cykel :)
Skal du i gang med noget bundkåbe-pjat, så hold dig fra den "originale" og tag en Poly26 eller lign. i stedet.. (Efter min mening langt pænere)
-
Hvis du vil have en cykel, der skiller sig ud, skal du bare lade være med at gøre noget som helst ved den :P Ellers kig dig omkring her på forum - de fleste har lavet et-eller-andet ved deres cykel :)
Skal du i gang med noget bundkåbe-pjat, så hold dig fra den "originale" og tag en Poly26 eller lign. i stedet.. (Efter min mening langt pænere)
Nu spørger jeg nok dumt... Men hvad er en Poly26??
-
Hvis du vil have en cykel, der skiller sig ud, skal du bare lade være med at gøre noget som helst ved den :P Ellers kig dig omkring her på forum - de fleste har lavet et-eller-andet ved deres cykel :)
Skal du i gang med noget bundkåbe-pjat, så hold dig fra den "originale" og tag en Poly26 eller lign. i stedet.. (Efter min mening langt pænere)
Nu spørger jeg nok dumt... Men hvad er en Poly26??
Et fransk (?) firma der laver diverse kåber. Kig evt. her: http://www.poly26.com/index.php?lang=en
Hygge
-
Hvis du vil have en cykel, der skiller sig ud, skal du bare lade være med at gøre noget som helst ved den :P Ellers kig dig omkring her på forum - de fleste har lavet et-eller-andet ved deres cykel :)
Skal du i gang med noget bundkåbe-pjat, så hold dig fra den "originale" og tag en Poly26 eller lign. i stedet.. (Efter min mening langt pænere)
Hmm, kan nu ikke se da har bundkåbesæt til K3+, men det kan nu være mig der kigger forkert :oops: Men deres replikasæt til oldschool modellen er f... flotte, hvis de er lakeret i den rigtige farve.
Jeg har monteret miniblink på min K7, og syntes det gør en verden til forskel i udseende. Andre brokker sig dog over at de ikke får øje på dem når der blinkes....
Når der bliver råd er det 100% sikkert at det er en ny slip-on der har 1. prioritet. Derudover må det være den elendige affjedring i forgafflen der står for tur.
-
Hvis du vil have en cykel, der skiller sig ud, skal du bare lade være med at gøre noget som helst ved den :P
Hehe, genial kommentar :)
-
Jeg er enig med Ole, den orig. bundkåbe til SV K3+ er bare ikke køn.. Jeg er mest til plov (som min egen), men hvis man endelig skal have bundkåbe på, så ville jeg helt klart også vælge en Poly26 eller lign. 8)
-
Tjaa smag og behag. Jeg synes nu bundkåben er helt ok. Poly26 er nu også pæn men mangler måske noget 'markering' i designet. Det er dog rart at der er alternativer derude på markedet.
-
Syntes også den originale bundkåbe er ok......... Venter bare på, de kan levere den! :whatever:
-
Personligt kan jeg også godt lide den orginale kåbe...
Men hvad med sådan noget som powercommander, luftfilter, udstødning, affjedring osv....
Er der nogle dele som I ville mene der er et must at skulle skifte??
-
Men hvad med sådan noget som powercommander, luftfilter, udstødning, affjedring osv....
Et sæt nye fjerdere i forgaflen er også en rigtig godt investeringen...
Hjalp ihvertfald gevaldigt på min gamle ged. Både på bremse- og køreegenskaberne :D
-
Men hvad med sådan noget som powercommander, luftfilter, udstødning, affjedring osv....
Et sæt nye fjerdere i forgaflen er også en rigtig godt investeringen...
Hjalp ihvertfald gevaldigt på min gamle ged. Både på bremse- og køreegenskaberne :D
Ja det kunne jeg godt forstille mig ;)
-
Et sæt nye fjerdere i forgaflen er også en rigtig godt investeringen...
Hjalp ihvertfald gevaldigt på min gamle ged. Både på bremse- og køreegenskaberne :D
Ja det kunne jeg godt forstille mig ;)
HEHE... Jaja jeg kan tåle det :afro:
-
Den svs jeg var ude og prøve var nemlig meget blød i forgaffelen.... Den dykkede meget i rundkørslen.
Edit: Når jeg sammenligner den med min SZR660
-
Den svs jeg var ude og prøve var nemlig meget blød i forgaffelen.... Den dykkede meget i rundkørslen.
Præcis det vil et sæt gaffelfjedre hjælpe rigtig meget på...
Hvis du ønske mere information omkring affejdring, så tal med Alex, www.alex-mc.dk (http://www.alex-mc.dk), hans viden om affejdring er bedre end de flestes :respekt:. Det var hos ham jeg fik sat mine fjedere i...
-
Den svs jeg var ude og prøve var nemlig meget blød i forgaffelen.... Den dykkede meget i rundkørslen.
Edit: Når jeg sammenligner den med min SZR660
SZR'en er også ond at sammenligne med, da den er et formidabbelt stykke køretøj, rent stel og affjedringsmæssigt. Det er kun motoren der efter min mening, halter lidt på den motorcykel.
Du skal lede længe efter en cykel der opfører sig så godt i dens prisklasse.. ja, du skal vidst endda betale et godt stykke over 100 kilo, (og så skal du nok kigge i "sporstklassen") før du finder en MC med så fine sving og køre egenskaber som din SZR.
-
Den svs jeg var ude og prøve var nemlig meget blød i forgaffelen.... Den dykkede meget i rundkørslen.
Edit: Når jeg sammenligner den med min SZR660
SZR'en er også ond at sammenligne med, da den er et formidabbelt stykke køretøj, rent stel og affjedringsmæssigt. Det er kun motoren der efter min mening, halter lidt på den motorcykel.
Du skal lede længe efter en cykel der opfører sig så godt i dens prisklasse.. ja, du skal vidst endda betale et godt stykke over 100 kilo, (og så skal du nok kigge i "sporstklassen") før du finder en MC med så fine sving og køre egenskaber som din SZR.
Ja det er ikke nemt at få det hele. Har også været godt tilfreds med min SZR. Den mangler bare lidt krafter... Derfor vil jeg prøve en SV650s. Regner dog med at skulle opdatere Affjedringen på SV for at få noget der minder lidt om min SZR. Men det burte være muligt ;)
-
...Regner dog med at skulle opdatere Affjedringen på SV for at få noget der minder lidt om min SZR. Men det burte være muligt ;) ...
Det kan godt gå hen og blive et dyrt projekt... for den SZR er satme harmonisk i alle leder og kanter (på nær lige motoren)
-
...Regner dog med at skulle opdatere Affjedringen på SV for at få noget der minder lidt om min SZR. Men det burte være muligt ;) ...
Det kan godt gå hen og blive et dyrt projekt... for den SZR er satme harmonisk i alle leder og kanter (på nær lige motoren)
he he ja den kan virkelig få smilet frem når vejen svinger. Men den er sku ikke sjov når kan tager en tur på tværs af Danmark.
Men hvis man skifter fjeder i foran og skifter bagdæmperen så burde det også hjælpe en del på SV'en