SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Angelo1981 efter August 10, 2007, 09:39:53 am
-
Jeg kørte gennem KBH igår og pludselig virkede mit speedometer ikke.
Det var lidt underligt.
Omdrejningstællern virkede fint, samt lygter og horn.
- prøvede at slukke den og starte den igen... samme problem.
senere prøvede jeg at dykke hårdt med forenden og "tromme" lidt på speedo, og så kom den til at virke igen.
Kan dette være fugt, løs forbindelse, eller...?
nogen der evt har haft samme problem?
/Michael
-
Kan være dit speedometer-drev/tingest ved forhjulet der er beskadiget ved af/påmontering af hjul
Den sidder med 4 tapper som nemt kan knække..
-
Det skal jeg ikk kunne sige...
Hvordan reparerer man sådan noget i tilfælde af at det er det der er galt?
-
Nu ved jeg ikke hvordan speedoen fungerer på en 650'er... Men jeg var ude for på min GS500F'er (som også har et speedometerdrev på forhjulet) at selve den ledning/wire der går fra forhjulet op op til speedometeret havde løsnet sig i den ende som sad ved speedometeret. Så virkede den også kun en gang imellem. Den skulle bare spændes og så var det hele fjong!
-
Kunne være jeg skulle få kigget på det i dag så...
Skal en våd tur op i Sverige i morgen :/
Så skulle det jo helst virke bare nogenlunde... allerhelst optimalt :)
Men tak for info (so far)
-
Prøv at skrue kablet ud af speedometeret, træk så cyklen og se om tingesten inde i kablet kører rundt, hvis den gør er det speedo det er galt med, ellers er det drevet.
-
... Det virker nu efter jeg klappede lidt på speedo og sådan...
Så det må jo være en periodisk fejl... :|
-
prøv at se her http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162708
-
Nu er mit udenlandske ikke specielt godt når vi nærmer os de kredse hehe...
Men kunne forstå noget med sikringsboksen og en 15A sikring.
Må da se om der skulle være fugt eller noget der tyder på det.
Dog må jeg sige at problemet ikke har været der siden jeg oprettede tråden.
Men det er da værd at tage et kig.
Mange tak for svarene i hvertfald.
-
Nu er mit udenlandske ikke specielt godt når vi nærmer os de kredse hehe...
Men kunne forstå noget med sikringsboksen og en 15A sikring.
Må da se om der skulle være fugt eller noget der tyder på det.
Dog må jeg sige at problemet ikke har været der siden jeg oprettede tråden.
Der må være en løs forbindelse. Jeg har prøvet at skifte 15A sikringen forbi ALT gik ud pånær forlygte og tænding, og det er jo ikke dét problem, du har.
Der er godt nok en gammeldags snekke på forhjulet, men "kablet" er elektronisk. Kontroller om stikket (3 ledninger) er tæt og ordentligt forbundet. Du kan også splitte instrumenthuset ad, men det tager lidt længere tid.
:-) Niels