SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Ulvehaar efter August 14, 2007, 12:36:06 am
-
Ren nysgerrighed; Hvordan kører i jeres SVin? Får nålen lov at pege nedad før i skifter gear? Hvor mange omdrejninger cruiser i med?
Jeg taler om hverdagskørsel her, ikke når i straffer dem på banen.
-
Får nålen lov at pege nedad før i skifter gear?
Den forstår jeg ikke helt?
Jeg tror jeg cruiser med omkring 5.000 omdr. Men jeg har en mani med at smide den op i 6. gear så snart der er den mindste mulighed for det.. Lidt en dårlig vane - det fungerer ikke så godt i bykørsel..
Hygge
-
mest mellem 4k-5k nogen gange laver hvis den bare skal trille 50 et længere lige stykke i by uden stop
-
Så lave omdr. som muligt, bare ikke under 4000. Så lyder det som om den har det godt :D
Og når der skal være fart på skal den ikke ligge under 6000. :D
-
Så lave omdr. som muligt, bare ikke under 4000. Så lyder det som om den har det godt :D
Og når der skal være fart på skal den ikke ligge under 6000. :D
X2
-
Tja med min gearing ligger jeg på 5000 ved 104 km/t og det passer jo lige :blink:
Angående gearskifte, så må nålen under ingen omstændigheder pege nedaf, og jeg selv skifter gerne uden kobling fra 3 og opaf.
En motorcykel er ikke som en bil, så derfor kan du skifte uden kobling da den ikke kommer forbi frigear hver gang.
Det optimale skift er at du lige slægger på gassen i skiftet, så passer omdrejningerne når du skifter op, og når du skifter ned, så giver du et lille vip på gassen, så det ikke er koblingen der skal tage omrejningsforskellen. Dermed får du heller ikke så voldsomme baghjulsudskridninger ved kraftige nedgearinger.
-
Angående gearskifte, så må nålen under ingen omstændigheder pege nedaf, og jeg selv skifter gerne uden kobling fra 3 og opaf.
En motorcykel er ikke som en bil, så derfor kan du skifte uden kobling da den ikke kommer forbi frigear hver gang.
Det optimale skift er at du lige slægger på gassen i skiftet, så passer omdrejningerne når du skifter op, og når du skifter ned, så giver du et lille vip på gassen, så det ikke er koblingen der skal tage omrejningsforskellen. Dermed får du heller ikke så voldsomme baghjulsudskridninger ved kraftige nedgearinger.
Hej Jannik,
skal det forståes sådan at du heller ikke bruger kobling ved nedgearing?
-
skal det forståes sådan at du heller ikke bruger kobling ved nedgearing?
Han bruger koblingen ved nedgearing, men gir en lille mellemgas så omdr. passer til det lavere gear..... eehhh, gør du ikk Jannik :?:
Så'en gør jeg ihvertfald :D (når jeg husker det :rolleyes:)
Man kan godt geare ned uden brug af kobling, men det er ikke optimalt (klonk-klonk)
-
Så lave omdr. som muligt, bare ikke under 4000. Så lyder det som om den har det godt :D
Og når der skal være fart på skal den ikke ligge under 6000. :D
X2
X3
-
Ligger næsten aldrig under 6K, der er et ubehageligt område omkring 5.5K og heller over end under :)
-
skal det forståes sådan at du heller ikke bruger kobling ved nedgearing?
Han bruger koblingen ved nedgearing, men gir en lille mellemgas så omdr. passer til det lavere gear..... eehhh, gør du ikk Jannik :?:
Så'en gør jeg ihvertfald :D (når jeg husker det :rolleyes:)
Man kan godt geare ned uden brug af kobling, men det er ikke optimalt (klonk-klonk)
:thumbsup: Præcis... :mrgreen:
-
Tja med min gearing ligger jeg på 5000 ved 104 km/t og det passer jo lige :blink:
Angående gearskifte, så må nålen under ingen omstændigheder pege nedaf, og jeg selv skifter gerne uden kobling fra 3 og opaf.
En motorcykel er ikke som en bil, så derfor kan du skifte uden kobling da den ikke kommer forbi frigear hver gang.
Det optimale skift er at du lige slægger på gassen i skiftet, så passer omdrejningerne når du skifter op, og når du skifter ned, så giver du et lille vip på gassen, så det ikke er koblingen der skal tage omrejningsforskellen. Dermed får du heller ikke så voldsomme baghjulsudskridninger ved kraftige nedgearinger.
God beskrivelse....vidste jeg ikke man kunne :oops: tilgiv en Newbie.
Holder min 4 - 5.000 når der cruises. 6-7 og opad når jeg tæver hende lidt.