SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: dennis82 efter August 24, 2007, 11:20:54 am
-
Jeg har et par spørgsmål.. Hva synes i om lyden fra sv 650 til sv 1000? er der stor forskel eller er det ikk så meget. Og så vil jeg høre jer om der er forskel på den fysiske størrelse på cyklerne?. tank, længde og højde. :wink:
-
Både 650'eren og 1000'eren lyder noget flade med standard-potterne på, men de lyder begge :twisted: med bulder-potter på! 1000'eren har selvfølgelig en "større" lyd med de ekstra kubikker. Hvordan med den fysiske udformning er jeg i tvivl om (har ikke siddet på en 1000'er), men jeg tror de er ens på det punkt. Det er der nok nogle andre der kan give et bedre svar på :)
-
Fra en oldschool 650'er til en 1000, er der MANGE forskelle.
Fra en 03+ 650'er til en 1000, skrumper det ind til affjedring med mindre justeringsmulugheder, smallere baghjul, fysisk mindre motor og et par andre detaljer.
-
Fra en oldschool 650'er til en 1000, er der MANGE forskelle.
Fra en 03+ 650'er til en 1000, skrumper det ind til affjedring med mindre justeringsmulugheder, smallere baghjul, fysisk mindre motor og et par andre detaljer.
Ja... De føles ens at sidde på. Umiddelbart er der også nogle små kosmetiske detaljer. Forgaffelbro og tårne er mere robuste på 1000'eren, man kan se at motoren er lidt større, der er 2 potter på en 1000'er, bagdækket er en 10-20mm brede (SVJH). Ellers kan jeg ikke lige komme på mere...
-
På SV1000 er følgene bla. ændret:
Bagsvinger er større, støddæmper fuld justerbar, hjulbolte er større, bremserne er kraftigere/anden type, forgaffel større og fuld justerbar, der er en styrdæmper, kobling er hydraulisk, udstødning.....så kan jeg ikke lige komme på mere.
-
Jeg mener faktisk at SV1000S 04 er lavere end SV650 af samme årgang.. Jeg er ikke sikker.. men mener det er et par cm. Da jeg prøvede Paws 650 kunne jeg tydeligt mærke forskel i højden.. Jeg er ret lille, så det var nemt og mærke forskel... ( ramte kun med tåspidser på hans cykel ) og lidt mere af foden på min egen.. men jeg er faktisk ikke sikker... :(
-
Jeg mener faktisk at SV1000S 04 er lavere end SV650 af samme årgang.. Jeg er ikke sikker.. men mener det er et par cm. Da jeg prøvede Paws 650 kunne jeg tydeligt mærke forskel i højden.. Jeg er ret lille, så det var nemt og mærke forskel... ( ramte kun med tåspidser på hans cykel ) og lidt mere af foden på min egen.. men jeg er faktisk ikke sikker... :(
Min var ikke helt standard :)
-
650'eren er noget mere handy at smide rundt med, hvorimod kilodyret har mere OOmph, og behøver knapt så mange omdrejninger for at følge med.... :thumbsup:
-
Vær iøvrigt også opmærksom på, at sv1000s '03 har en marginalt højere sædehøjde end nyere modeller, men vigtigere endnu, at fodhvilerne sidder en del højere. Jeg har ikke prøvet en 650'er fra '03 og frem, men havde en gl model (01) før min 1000'er. Den var en rigtig fin cykel, men noget mere blødt afstemt end liter-dyret. De 20 ekstra kilo jern på 1000'eren kan sagtens mærkes ved frisk kørsel på de små veje, men er ikke noget problem. Til gengæld ville jeg nødig undvære momentet fra 1000'eren - det virker!!!! 650'er motoren går en del blødere, og kan hentes fra lavere omdr. uden at brokke sig. En 2 cyl tusindkubikker er bare pr definition lidt grov i mælet ved helt lave omdr. uagtet om der står Aprilia, Ducati eller Suzuki på siden.
-
Vær iøvrigt også opmærksom på, at sv1000s '03 har en marginalt højere sædehøjde end nyere modeller, men vigtigere endnu, at fodhvilerne sidder en del højere. Jeg har ikke prøvet en 650'er fra '03 og frem, men havde en gl model (01) før min 1000'er. Den var en rigtig fin cykel, men noget mere blødt afstemt end liter-dyret. De 20 ekstra kilo jern på 1000'eren kan sagtens mærkes ved frisk kørsel på de små veje, men er ikke noget problem. Til gengæld ville jeg nødig undvære momentet fra 1000'eren - det virker!!!! 650'er motoren går en del blødere, og kan hentes fra lavere omdr. uden at brokke sig. En 2 cyl tusindkubikker er bare pr definition lidt grov i mælet ved helt lave omdr. uagtet om der står Aprilia, Ducati eller Suzuki på siden.
Det kommer da helt an på opsætning mht gearing osv...
GD