SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Mads efter August 30, 2007, 09:53:20 pm
-
Hejsa
Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt faldt over en side, hvor de havde lavet lidt forsøg med at hæve tanken på den gamle SV'er. De prøvede med nogle forskellige størrelse, og så vidt jeg husker endte de med at benytte en spacer på cirka 19 mm - men nu har jeg kigget alle mine foretrukne igennem og jeg kan simpelthen ikke finde siden igen :(
Er der en herinde der kan finde den til mig? Det var et firma der tunede sv'eren, og som sagt prøvede de med en række forskellige spacere. Jeg har kigget på www.jhsracing.co.uk og det er ikke dem... Hvem kan det så have været? :(
På forhånd stor tak!
Hygge
-
Hejsa
Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt faldt over en side, hvor de havde lavet lidt forsøg med at hæve tanken på den gamle SV'er. De prøvede med nogle forskellige størrelse, og så vidt jeg husker endte de med at benytte en spacer på cirka 19 mm - men nu har jeg kigget alle mine foretrukne igennem og jeg kan simpelthen ikke finde siden igen :(
Er der en herinde der kan finde den til mig? Det var et firma der tunede sv'eren, og som sagt prøvede de med en række forskellige spacere. Jeg har kigget på www.jhsracing.co.uk og det er ikke dem... Hvem kan det så have været? :(
På forhånd stor tak!
Hygge
Hej
Send mig nogle mål og jeg skal dreje et par til dig :-)
/Casper
-
Hvad opnår man ved at gøre det?!?!
-
Hvad opnår man ved at gøre det?!?!
Sad jeg os og tænkte på, så kan kufferten sgu da slet ikke være der. :mrgreen:
-
Problemet på SV´eren er at den ikke får luft nok, da tanken slutter meget tæt til hullet i luftfilterkassen. :rolleyes:
-
Hmmm, kan man ikke bare lave større huller i luftfilterkassen?? :huh: (ja keg er total intet teknikvidende) :innocent:
-
Hejsa. Selve artiklen kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig med, men jeg kan fortælle, at jeg har monteret et par spacere på ca. 10 mm under tanken foran, samt boret 2 stk. 13 mm huller yderligere i luftfilteret. Ideen er den, at fartvinden vil øge luftmængden til kaburatorerne (på oldschoolmodellen). Det fungerer (eller skulle-) som en form for Ram Air System. Problemet med løsningen er, at maskinen naturligvis kun kan rulles ind ved en bestemt vindhastighed, og maskinen derfor ved meget høje hastigheder måske får et forkert luft/brændstofforbrug. I mit tilfælde er det dog ikke særligt udpræget. Jeg har fået maskinen rullet før og efter operationen med ca 1,5 HK mere som resultat. Maskinen blev dog noget mere omdrejningsvillig ved "normal" brug, og det er jo slet ikke så ringe endda. Jeg kan prøve at nappe et par billeder af konfigurationen en af dagene.
-
Problemet på SV´eren er at den ikke får luft nok, da tanken slutter meget tæt til hullet i luftfilterkassen. :rolleyes:
Hvad hvis man skifter låget og filteret ud med et Pipercros intake kit?? Er det så stadig en fordel eller er det lige meget så?
-
Hej
Send mig nogle mål og jeg skal dreje et par til dig :-)
/Casper
Jeg står i den situation at jeg selv har fået adgang til en drejebænk, hvorfor jeg går og kigger lidt efter nogle projekter :) Men tak for tilbuddet! :thumbsup:
Jeg kan prøve at nappe et par billeder af konfigurationen en af dagene.
Det vil jeg meget gerne se! Det er altid rart at se hvordan andre har grebet opgaven an.
Problemet på SV´eren er at den ikke får luft nok, da tanken slutter meget tæt til hullet i luftfilterkassen. :rolleyes:
Hvad hvis man skifter låget og filteret ud med et Pipercros intake kit?? Er det så stadig en fordel eller er det lige meget så?
Så vidt jeg husker (jeg er ikke sikker i min sag, men der er garanteret en der kan af- eller bekræfte det), er det kun på den nye model af SV'eren, hvor du skifter låget ud med et PiperX filter. På oldschool-modellen er det noget anderledes opbygget.
Hygge
-
Er der nogen ide i at skifte det originale luftfilter ud med et KN filter på en K2