SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: jesper efter September 01, 2007, 03:30:49 pm
-
En lille fidus til at spare lidt på en ny mc..http://fpn.dk/motor/mc/article1064513.ece (http://fpn.dk/motor/mc/article1064513.ece)
-
En lille fidus til at spare lidt på en ny mc..http://fpn.dk/motor/mc/article1064513.ece (http://fpn.dk/motor/mc/article1064513.ece)
Faktisk en lidt god ide....
Mvh
GD
-
Til ca samme penge, tror jeg sgu jeg napper en sprit ny GSX 600 R i stedet for en R6er, der har levet sine første 3 - 5.000 km på bane inkl. tæsk og styrt :wink: Men det er sikkert bare mig.... :rolleyes:
-
Så kan du jo bare finde en GSXR 600, som har kørt race! Og få den endnu billigere :P
Bare man sikre sig, den er 100% i orden hvad angår styrt...
-
Ja, det tændte alligevel lidt med sådan en R6er :kiss:
Min lokale Yamaha-mand har et par kører i R6-cup i Tyskerlandet (tror det hedder R6 cup). Han forventer, at jeg kan købe en med afgift for omkring 120.000 kr. - med 2.000 km på klokken for en 2007er (alle kåbedele lå i en papkasse med alt plastik på endnu). Han siger, at han aldrig har haft problemer med motor osv. selv om maskinerne har kørt de første par tusind på banen :lol: Da maskinerne er 100 % standard - eller ihvertfald 99 % - skal der bare skiftes kåbe, dæk og et par dimser (det er ihvertfald hvad Yamaha manden siger). Prisen ligger fra ca. 60.000 kr. uden gejl til ca. 72.000 kr., hvis der skal være en masse racer stumper inkl. i prisen. Det lyder jo godt..... Så jeg har bedt ham arbejde lidt videre med sagen :mrgreen:
Mht. en GSX 600 R har jeg også ringet lidt rundt - den er jo lidt billigere (formentlig også i afgift). Carstens MC i Varde har også et par kører med i vores egen 600 Challenge Cup. Han siger bare, at de maskiner, som har kørt her hjemme ikke bliver så attraktive, da der er for mange kr. tuningsdimser i (noget andet indsprøjtning, topstykke-tingel-tangel, som jeg ikke har forstand på) Der med bliver deres salgspris for høj :huh:. Nogenlunde samme besked fik jeg fra Jan O. i middelfart (der hvor Kim Philip er ansat).
Skal der købes billig GSX 600 R skal den derfor også købes i Tyskland.... Søgningen er hermed gået i gang 8)
Morten
EDIT: Den kan købes her http://www.r6-cup.de/
-
Og hvis man ikke har de penge?? Overvejer seriøst om der skal gøres plads i budgettet til en lille baneknallert, men bliver nok svært at hive mere end 10-15K ud af bankbogen. Hvad skal man så gå efter?
Gerne noget ældre. Overvejer lidt en CBR 600. Andet der kunne være værd at kigge efter til den pris?
-
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
-
Sparer man tilstrækkeligt med penge, så er der nok også til en anden motor hvis den går død for tidligt.
-
Sparer man tilstrækkeligt med penge, så er der nok også til en anden motor hvis den går død for tidligt.
Hvor meget har man så lige sparet på det... Kunne man så ikke lige så godt bare købe en ny istedet for?
-
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
Mange gange får cyklerne lov til at trille de første 200-500km på rullefelt eller på vejen med prøveplader :loser:
-
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
Mange gange får cyklerne lov til at trille de første 200-500km på rullefelt eller på vejen med prøveplader :loser:
Nå ja hvad ved jeg. Men 2-500 km ville jeg nok heller ikke være tilfreds med, hvis det var mig der skulle købe... Men på et rullefelt, der får den da også bare gas?!
-
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
Mange gange får cyklerne lov til at trille de første 200-500km på rullefelt eller på vejen med prøveplader :loser:
Nå ja hvad ved jeg. Men 2-500 km ville jeg nok heller ikke være tilfreds med, hvis det var mig der skulle købe... Men på et rullefelt, der får den da også bare gas?!
Nu kan et rullefelt jo bruges til andet end effektmåling - man kon jo godt køre moderat på et rullefelt :blink:
-
Nogen der ved hvilken form for dokumentation der kræves til skat hvis man skal bevise den har været bruget til race.