SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: runes-mc.dk efter Maj 18, 2005, 06:23:47 pm
-
Så oprandt dagen hvor GSX-R forgaflen kom på :D
Check mit album for resten af billederne.
-
Det ser rigtig godt ud rune.så skal du bare have ens fælge hehe
Ole S
-
Det ser rigtig godt ud rune.så skal du bare have ens fælge hehe
Ja, men det må vente til et tidspunkt hvor jeg kan undvære baghjulet så længe :?
-
Supernice! Det er godt nok noget af en operation...
-
Så oprandt dagen hvor GSX-R forgaflen kom på :D
Tillykke med det. Det ser super flot ud !
Især den coating de er begyndt at bruge - den er da for lækker !
Når du får trillet nogle km, så fortæl lige hvad du føler du har fået ud af det ??
Du målte ikke tilfældigvis stiction og sag i den gamle gaffel og så sammenlignet det med den nye ?
......og hvis jeg tør spørge - kan du så ikke lige sige hvad projektet står dig i ?
(så kan jeg jo bruge det til at vurdere om det er besværet værd selv ;))
Sten E.
-
Sådan 8) ! Jamen, velkommen i "klubben" :D
-
Good damm....nice, super nice
Wave skiver, er det virkelig standard, lækkert, og standen er virkelig flot, utroligt at nogen sælger noget i den stand.
Lækkert job.
Hvad med speedo, var den svær at montere ?
Du MÅ være den eneste i DK med den montering...
Husk du skylder mig en PM, når du er klar :twisted:
Per
-
Det ser godt ud...
Skal ploven på igen ?
-
Fedt nok Rune!!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Er du lige så henrykt over bremserne som jeg er???? :P
Jeg glæder mig til at se den i levende live... :wink:
-
Det ER sku nice ----- det må ses IRL !!!
-
Uha, mange spørgsmål.
Til Steggers: Nej, jeg var ikke så smart at få målt noget som helst hverken på den originale eller gsx-r gaflen :oops:
Omkostningerne skriver jeg om når jeg er hjemme fra arbejde.
Til PWEE: Wave skiverne er nye da jeg ikke fik nogle skiver med fælgen. Dvs. de er ikke standard :wink:
Speedoflytningen er rimelig nem, det sværeste er at få sig selv til at lave hul i plastikdækslet :shock:
Til Nikolaj: Ploven kommer på igen, jeg satte den ikke på da den var temmelig beskidt på inder- og underside, så jeg ville lige rengøre den først.
Til Jannik: Ja, bremserne er på et helt andet niveau end de originale og jeg er ikke engang færdig med at køre dem til :shock:
-
Har allerede hørt at du har været ude og rundet Ole 8) 8) han er ellers ikke meget for ting hvor der står "suzuki" på tanken :x :x men han synes det var et fedt projekt :wink: :wink:
-
Har allerede hørt at du har været ude og rundet Ole 8) 8) han er ellers ikke meget for ting hvor der står "suzuki" på tanken :x :x men han synes det var et fedt projekt :wink: :wink:
Ja, han havde jo hørt om det undervejs da jeg købte et par småting hos Aaagesen, så jeg kunne ikke lade være med at køre forbi og "sladre" :D
-
Hey Rune ! Se så at få skrevet den artikel :wink:
Jeg er sygeligt nysgerrig efter at høre om arbejdet, da jeg drømmer om at udsætte min egen for noget i samme stil :D
-
Så oprandt dagen hvor GSX-R forgaflen kom på :D
Check mit album for resten af billederne.
(http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=737)
TILLYKKE!! :D
Det ser fedt ud! :wink:
-
Tillykke :D :D :D :D :D
Det ser godt ud :wink:
Jeg har jo tidligere udtalt at jeg aldrig ville underkaste 650`eren sådan en omsiggribende operation, men må da indrømme at det frister lidt nu hvor jeg ser slutresulatet.
Jeg glæder mig også til at høre mere om projektet og omkostningerne, for hvis det kan holdes under de (for mig) magiske 10k, ville jeg måske vælge denne løsning med at forbedre biken isteddet for at sælge den.
Jeg veksler meget mellem at sælge SV´eren for noget mere velkørende, eller som Rune; ombygge til den passer mine præferencer.
Jeg er nemlig pænt træt af ineffektive bremser og unuanceret affjedring :!:
-
nå nå Paw, det var hårde ord til SV'eren :shock:
Nå men, her er en lille liste over omkostningerne:
aksel 359
clip-on højre (inkl. master cylinder) 718
clip-on venstre 202
forgaffel gsxr 1000 6219
forhjul 2025
speedo sensor 280
speedo rotor 130
speedo healer 594
forskærm 337
bremseslanger 960
bremseskiver 3750
bremseklodser 662
bolte 769
leje seal 160
hjullejer 146
total 17314
Det ser umiddelbart temmelig dyrt ud, men det kan sagtens gøres billigere:
Forgaflen, der kunne man vælge en lidt ældre model uden radial bremser, der er næppe den store forskel.
Bremseskiver, der valgte jeg jo at købe nye
Bremseslanger, man kunne jo genbruge de gamle
Bremseklodser, afhængig af dem man fik med
Så man kunne nok holde det omkring de 10.000,- hvis man bare er så prisbevidst som muligt når man ebay'er :wink:
Det bedste er nok at gå efter en så komplet forgaffel som muligt, da man ellers ender med at skulle betale fragt for hver ekstra del.
-
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Det var dog en vanvittig pris. Det er jo en femtedel af cyklens værdi :shock:
Jeg håber fandme den kører godt Rune :wink:
... Og nej jeg er ikke helt tilfreds med SV`erens køreegenskaber :!:
Men det var du vel heller ikke, vel :?:
-
ja, det var selvfølgelig for at forbedre affjedringen og bremserne.
det tæller også at jeg havde meget sjov ud af at planlægge og samle/indkøbe de rigtige dele.
Bling faktoren skal heller ikke glemmes 8) 8) 8)
Men der er jo andre og billigere måder at forbedre forgaflen på.
Racetech emulatorer, evt. i form af drop-in kittet fra Traxxion http://www.traxxion.com/store/detail.asp?product_id=SVDR
Mht. til bremserne ved jeg ikke om der nok at hente i nogle sinter metal klodser og armerede bremseslanger.
Hvis man kender en med en CNC fræser kunne man købe nogle GSX-R bremse kalibre og få lavet et beslag så de kunne monteres på gaflen.
Sidst men ikke mindst kunne du købe Janniks SV1000 gaffel :wink:
Men ligesom med GSX-R gaflen skal du her have et nyt forhjul.
-
til PWEE: jeg har sendt dig en PM, men du har ikke svaret, så måske ser du det her og checker dine beskeder :?: :wink:
-
Har lige svaret dig mester !!
//Per
-
Men der er jo andre og billigere måder at forbedre forgaflen på.
Racetech emulatorer, evt. i form af drop-in kittet fra Traxxion http://www.traxxion.com/store/detail.asp?product_id=SVDR
Hvad kan de?
-
Men der er jo andre og billigere måder at forbedre forgaflen på.
Racetech emulatorer, evt. i form af drop-in kittet fra Traxxion http://www.traxxion.com/store/detail.asp?product_id=SVDR
Hvad kan de?
De emulerer (deraf navnet) en cartridge gaffel.
For lige at nævne forskellen: (så vidt jeg efterhånden har fundet ud af)
Der er 2 typer gafler (eller rettere indmad i gaflerne)
Damper rod (det er engelsk OK?): Et rør (rod) med nogle huller som dæmperolien kan løbe i gennem.
Fordele: Billigt
Ulemper: Hullerne er "faste" i den forstand at størrelsen på dem ikke kan ændres.
Det betyder at f.eks. ved et hårdt bump i vejen, kan der ikke løbe tilstrækkelig olie gennem hullerne og der opstår en "hydraulisk lås" og gaflen kan ikke trykkes sammen, så forenden hopper.
Cartridge: I stedet for et rør med et hul, har man en ventil med et antal metalskiver (Shims).
Metalskiverne er fleksible og giver en variabel ventil effekt.
Dvs. hvis gaflen trykkes hurtigt sammen, bøjer skiverne meget og lukker meget olie igennem og omvendt når gaflen trykkes langsomt sammen.
Fordele: Bedre, kan klare både store og små bump i vejen.
kan justeres på gaflen og endda endnu mere ved at skifte shims'ene.
Ulemper: dyrere end damper rod
-
Både den nye og den gamle SV benytter damper rod i forgaflen (dog ikke SV1000).