SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: SV-spirit efter September 08, 2007, 04:04:03 pm
-
...ved godt at det ikke er lovligt. Men i teorien ville man umiddelbart få den lille SV`s gode køreegenskaber og den store SV´s trækkraft. Naturligvis skal affjedringen for og bag udskiftes og der skulle måske en kraftigere bagsvinger på. Bare en teoretisk tanke....
-
Der var en på mcg engang der havde gjort det. Så ja det kan lade sig gøre.
Kan dog godt nok ikke lige finde den igen... :undecided:
-
prøv at søge på udenlandske forums.. måske opskriften er derude et sted...
-
prøv at høre ham her http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=20955
-
...ved godt at det ikke er lovligt. Men i teorien ville man umiddelbart få den lille SV`s gode køreegenskaber og den store SV´s trækkraft. Naturligvis skal affjedringen for og bag udskiftes og der skulle måske en kraftigere bagsvinger på. Bare en teoretisk tanke....
*PLONK*
"Den lille SV's gode køreegenskaber" - hvor har du drømt det op henne ? :club: Når du så bagefter skriver at du vil skifte affjedring for og bag og sætte en kraftigere bagsvinger på så ender du jo op med at ha' en SV 1000 alligevel....
Hvem er det der sætter de rygter i omløb om at en SV 650 har bedre køreegenskaber end en SV 1000 ? Den vigtigste forskel er vægten og det kommer af at bla motor og svinger er større/kraftigere/tungere..... :whipped: :puke: :loser:
-
...ved godt at det ikke er lovligt. Men i teorien ville man umiddelbart få den lille SV`s gode køreegenskaber og den store SV´s trækkraft. Naturligvis skal affjedringen for og bag udskiftes og der skulle måske en kraftigere bagsvinger på. Bare en teoretisk tanke....
*PLONK*
"Den lille SV's gode køreegenskaber" - hvor har du drømt det op henne ? :club: Når du så bagefter skriver at du vil skifte affjedring for og bag og sætte en kraftigere bagsvinger på så ender du jo op med at ha' en SV 1000 alligevel....
Hvem er det der sætter de rygter i omløb om at en SV 650 har bedre køreegenskaber end en SV 1000 ? Den vigtigste forskel er vægten og det kommer af at bla motor og svinger er større/kraftigere/tungere..... :whipped: :puke: :loser:
Han skrev ikke at den lille Sv'er har bedre køreegenskaber end den stores... Blot dens gode køreegenskaber. Det er ihvert fald hvad jeg læser...
-
Der er også en anden vej til flere muskler:
http://www.jhsracing.co.uk/suzuki_SV.htm
Nedenstående sakset fra deres side.
We provide a number of road performance tuning options for the Suzuki SV V-twin, ranging from fuel & exhaust enhancements to the standard engine through to 750cc and 800cc big bore kits.
We also offer improvements to brakes and suspension (front fork, rear shock absorber and swinging arm upgrades), and we can perform the rear suspension linkage modification that lowers the seat height of the SV650 without affecting its handling.
-
Ellers så er der også http://thiel-motoren.de/
Under tuning har de en 840cc 95hk SV 650 :twisted:
Han skrev ikke at den lille Sv'er har bedre køreegenskaber end den stores... Blot dens gode køreegenskaber. Det er ihvert fald hvad jeg læser...
måske jeg er lidt tidligt ude der men jeg læser det klart som om han sammenligner SV650 og SV1000 og kommer frem til at den lille kører godt og den store har flest hk....
Ellers, hvis han mente at den store kørte lige så godt som den lille så hvorfor bruge masse af tid og penge på at skrue en 1000cc maskine i 650'eren ???
-
Ellers så er der også http://thiel-motoren.de/
Under tuning har de en 840cc 95hk SV 650 :twisted:
Han skrev ikke at den lille Sv'er har bedre køreegenskaber end den stores... Blot dens gode køreegenskaber. Det er ihvert fald hvad jeg læser...
måske jeg er lidt tidligt ude der men jeg læser det klart som om han sammenligner SV650 og SV1000 og kommer frem til at den lille kører godt og den store har flest hk....
Ellers, hvis han mente at den store kørte lige så godt som den lille så hvorfor bruge masse af tid og penge på at skrue en 1000cc maskine i 650'eren ???
Jeg giver dig ret!... Erstatter man alle de ting på 650'eren. Så ender man op med 1000'eren...
-
Tak for svarene "PLONK" :shock:
I alle de test jeg har læst i både Motorrad, Touring Nyt etc. står der at SV650 har bedre køreegenskber i sving end SV1000. At det så er på grund af vægten vidste jeg desværre ikke noget om KLONK.
Går ud fra at dette er et forum hvor alt kan diskuteres uden at det skal få hentydning af drømmerier og rygtedannelse !!! :club:
-
Det kunne da være super fed at have en SV840S.
Eller prøv at se denne Sv700s
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=535&ipc=13950
-
Det kunne da være super fed at have en SV840S.
Eller prøv at se denne Sv700s
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=535&ipc=13950
boring.... SV1100n :D
-
Det kunne da være super fed at have en SV840S.
Eller prøv at se denne Sv700s
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=535&ipc=13950
boring.... SV1100n :D
he he ja det ville heller ikke være helt ringe
-
"Den lille SV's gode køreegenskaber" - hvor har du drømt det op henne ?
Hihi... så blev han sgu sur :lol: :whipped: :puke: :loser: :wink: :wink:
-
Nu ved jeg ikke hvad en 1000S vejer, men med de 18X kg som N´en vejer, så er der da vel ikke den vilde forskel mellem en 6½ og 1000´er ?
Og hvis det er heste, som er incitamentet, så må kilosvinet vel være at foretrække ?
Nyprisen/brugtprisen kan vel ikke retfærdiggøre en decideret motorombytning, medmindre man får smidt en motor i nakken ?
Der er osse flere indstillingsmuligheder af affjedringen på en 1000´er.
Selve stellene er vel rimelig ens ?
Med disse små forskelle er det jo det rene vanvid at stoppe en 1000´er i et 6½ stel - man kan ligesågodt nøjes med 2L i tanken - så er modellen rimelig hurtig i optrækket, hvis man ikke er alt for fed...
Forsikringen dækker vist heller ikke så godt, hvis man fiser rundt med en 1000´er i et 6½ stel ???
-
Jeg synes også det lyder som en dårlig plan at sætte en 1000 motor i en 650'er. Der er så mange gode stumper på en SV1000 iforhold til Sv650 at det ikke er forsøget værd. M.h.t forsikringen så nap en Sv1000(N) og få en billig forsikring ;-)