SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Gertsen efter September 11, 2007, 08:04:13 pm
-
Hej.
Jeg skal have nyt bagdæk, og overvejer om det er nødvendigt også at skifte fordækket.
Jeg har nu Pilot Power på. (fordæk made in Spain DOT HB7B 979T - er det et af de omtalte der kan skiftes gratis?)
Jeg vil have Pilot Road 2 eller BT021 på bagpå. Men jeg overvejer også om det forreste skal skiftes, og uploader derfor et billede af det, så I evt. kan se om det trænger. (Det er ikke sådan at være nybegynder) Jeg har flere billeder, hvis det ikke er til at se.
Hvis jeg skal have nyt på skal det så også være Pilot Road 2 eller BT021, eller???
Sidste spørgsmål. Hvad må et bagdæk koste monteret? Og hvad må det koste, hvis jeg skal have både for og bagdæk på?
Håber I kan hjælpe.
På forhånd tak
Mads
-
Det ser umiddelbart ud som om at fordækket klarer et bagdæk mere :D
hvis du vil køre med forskellige dæk skal du bare sørge for at fordækket har den bedste vedhæftningsevne. En baghjulsudskridning er til at klare, værre er det med en forhjulsudskridning :dead:
Om du vælger Pilot Road eller BT021 :undecided: kender dem ikke :?:
Pris............... aner jeg heller ikke, der må være nogle som kender de forskellige priser.
det var da 2 ud af 4 :lol:
-
Prøv at PM'e Alex ... han har vist en ok dækpris incl. montering.
-
Prøv at PM'e Alex ... han har vist en ok dækpris incl. montering.
Han skal godt nok være billig, da jeg bor i Århus.
Det jeg helst vil vide er, om det er nødvendigt at skifte mit fordæk.
Jeg har Pilot Power på nu, og ser ikke selv noget problem i at beholde mit fordæk, og sætte et Pilot Road 2 bagpå.
Dette finder jeg kun nødvendig, hvis mit dæk er for slidt. Er det det ud fra billederne?
-
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...
-
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...
Indikationen kan tydeligt ses på billede nr. 1 (der er også en "revne" i dækket der???)
Spørgsmålet går mere på om det burde skiftes nu, eller om det let kan holde < 1000 km endnu, inden det er uforsvarligt at køre med. Vi skal jo ikke gå på kompromis med sikkerheden, som også leder mig frem til det næste, som du også er inde på.
Det er op til mig selv, om jeg vil køre med 2 forskellige slags dæk? Det mener jeg jo ikke der sker noget ved, så længe mit fordæk er blødere (mere grib) end bagdækket, og det må det jo være... Er jeg forkert på den?
-
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...
Indikationen kan tydeligt ses på billede nr. 1 (der er også en "revne" i dækket der???)
Spørgsmålet går mere på om det burde skiftes nu, eller om det let kan holde < 1000 km endnu, inden det er uforsvarligt at køre med. Vi skal jo ikke gå på kompromis med sikkerheden, som også leder mig frem til det næste, som du også er inde på.
Det er op til mig selv, om jeg vil køre med 2 forskellige slags dæk? Det mener jeg jo ikke der sker noget ved, så længe mit fordæk er blødere (mere grib) end bagdækket, og det må det jo være... Er jeg forkert på den?
du kan sagtens fortsætte på det fordæk, der er masser af gode km i det,
om du blander er vist et religionsspørgsmål, hardcore fundamentalisterne vil skrige op om dækmønster vandfortrængning bla bla osv...
os alm. dødelige slider dækkene ned, og skifter dem, om der sidder det ene eller det andet mærke på(bare de har nogenlunde samme vedhæftningsevne :!:) gør nada i min verden.
-
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...
Indikationen kan tydeligt ses på billede nr. 1 (der er også en "revne" i dækket der???)
Spørgsmålet går mere på om det burde skiftes nu, eller om det let kan holde < 1000 km endnu, inden det er uforsvarligt at køre med. Vi skal jo ikke gå på kompromis med sikkerheden, som også leder mig frem til det næste, som du også er inde på.
Det er op til mig selv, om jeg vil køre med 2 forskellige slags dæk? Det mener jeg jo ikke der sker noget ved, så længe mit fordæk er blødere (mere grib) end bagdækket, og det må det jo være... Er jeg forkert på den?
du kan sagtens fortsætte på det fordæk, der er masser af gode km i det,
om du blander er vist et religionsspørgsmål, hardcore fundamentalisterne vil skrige op om dækmønster vandfortrængning bla bla osv...
os alm. dødelige slider dækkene ned, og skifter dem, om der sidder det ene eller det andet mærke på(bare de har nogenlunde samme vedhæftningsevne :!:) gør nada i min verden.
Præcis!
Jeg kører selv med 2 forskellige mærker på min... Eneste grund er at jeg ikke gad og smide et nyt fordæk på dengang, var at der stadig var masser af km i det endnu. Skifter det nu her, når den skal til 24.000 km service
Og det jeg mente med at det var op til dig selv. Var om du ville føle dig tryk ved at køre videre med det dæk, eller om du bare skulle have "bekræftet" af det var forsvarligt. :)
-
Jeg ville køre videre med det fordæk.
Det at fordækket er et blødere compound end det du vil sætte bagpå er i mine øjne kun en fordel.
-
Er det her det rigtige bagdæk til min 6½?
Har sgu aldrig købt sådan noget før.
Men det er mest betegnelsen jeg ikke aner. Men er den ikke rigtig. 160/60 ZR 17 W
Har lige et screenshot af det jeg regnede med...
-
Virkelig ingen, der kan hjælpe? Skal nemlig gerne bestille i dag.
-
det dæk er helt perfekt til din cykel, det er bare frem med dankortet
-
det dæk er helt perfekt til din cykel, det er bare frem med dankortet
X 2
-
Bare husk på at mønsteret ikke dræner så meget på forhjulet som baghjulet hvis du kun skifter bagpå, men hvis du husker på det når du kører i regnvejr, og kører efter det så er der ingen problemer ved at kører til den når min dybden. :wink:
-
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
-
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
Skulle jeg trække det på en "orange" fælg :angel:Som du kommer med løs, så ville det koste en hund med afbalancering
-
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
Skulle jeg trække det på en "orange" fælg :angel:Som du kommer med løs, så ville det koste en hund med afbalancering
Hvad så hvis jeg ikke selv tager fælgen af cyklen???
-
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
Skulle jeg trække det på en "orange" fælg :angel:Som du kommer med løs, så ville det koste en hund med afbalancering
Hvad så hvis jeg ikke selv tager fælgen af cyklen???
Hos mig ville det koste en hund ekstra.
De fleste værksteder de går fra fast pris til time pris hvis de skal af/montere hjul på mc'en.
-
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
Skulle jeg trække det på en "orange" fælg :angel:Som du kommer med løs, så ville det koste en hund med afbalancering
Hvad så hvis jeg ikke selv tager fælgen af cyklen???
Hos mig ville det koste en hund ekstra.
De fleste værksteder de går fra fast pris til time pris hvis de skal af/montere hjul på mc'en.
Det er sku en kanonpris... for en hund ekstra gad jeg sku ikke engang selv tage hjulet af.....
GD
-
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
Så vidt jeg husker bor du i Århus, hvis det ikke er helt forkert, så prøv at tag en snak med Ronnie (http://daekskiftaarhus.dk/) - han er hjælpeadmin på MCG.
Hygge
-
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
Så vidt jeg husker bor du i Århus, hvis det ikke er helt forkert, så prøv at tag en snak med Ronnie (http://daekskiftaarhus.dk/) - han er hjælpeadmin på MCG.
Hygge
Har snakket med ham. Men skulle lige høre om prisen var god nok....
Dog er jeg blevet tilbudt det til samme pris ved en forhandler, dog er det noget nemmere, at få gjort om aftenen ved Ronnie og Peter.