SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Gupta efter September 17, 2007, 10:04:34 pm
-
Hejsa.. jeg har nu kørt i en måneds tid på mit svin .. i solskin, regnvejr - ja næsten storm .. :b og jeg kan bare ikke lade være med at blokkere bagdækket når jeg får et chock .. eller skal bremse hurtigt.. med andre ord, får meget nemt en baghjuls udskridning .. det ikk særligt behageligt og har været heldig indtil videre, men en dag er jeg sikker på at jeg ligger og kysser astfalten pga. det.
Nå, men mit spørgsmål er.. er det meget dyrt og kompliceret at installere ABS bremser på en 2006 model ? sådan som det er gjort på K7'eren ..
Nogen der har erfarringer med det? andre råd er osse velkommen.
Tusind tak , Rasmus Gupta :wink:
-
måske skulle du bare holde foden fra bagbremsen!!! specielt hvis du ikke kan kontrollere den,,,
-
Min første tanke er: Kørekursus...
Mvh
GD
-
hvaaa, rammu - du havde da ingen problemer i dag?? eller det er måske den der sandbunke (som vi begge vist var ved at sige goddaws til på nært hold), fra i går, du tænker på ? :mrgreen:
-
Min første tanke er: Kørekursus...
Mvh
GD
X2
Jeg kan anbefale bronzekursus. Der får du bremseteknik ind på rygraden. Jeg har iøvrigt selv tænkt på det samme og har været nede og spørge hos enghave motor. Han siger jeg skal regne med 20.000 for at få eftermonteret ABS. :shock: Det var så der jeg overvejede en anden plan.
-
Min første tanke er: Kørekursus...
Mvh
GD
Så det godt! ;D det var ikke spørgsmålet.. Kan man få ABS bremser til en årg. 2006?? :D
-
Min første tanke er: Kørekursus...
Mvh
GD
X2
Jeg kan anbefale bronzekursus. Der får du bremseteknik ind på rygraden. Jeg har iøvrigt selv tænkt på det samme og har været nede og spørge hos enghave motor. Han siger jeg skal regne med 20.000 for at få eftermonteret ABS. :shock: Det var så der jeg overvejede en anden plan.
Okaay :O vildt.. er det på begge dæk ?
-
Min første tanke er: Kørekursus...
Mvh
GD
X2
Jeg kan anbefale bronzekursus. Der får du bremseteknik ind på rygraden. Jeg har iøvrigt selv tænkt på det samme og har været nede og spørge hos enghave motor. Han siger jeg skal regne med 20.000 for at få eftermonteret ABS. :shock: Det var så der jeg overvejede en anden plan.
Okaay :O vildt.. er det på begge dæk ?
Yup. :)
-
andre råd er osse velkommen.
Tusind tak , Rasmus Gupta :wink:
Min første tanke er: Kørekursus...
Mvh
GD
Så det godt! ;D det var ikke spørgsmålet.. Kan man få ABS bremser til en årg. 2006?? :D
Jamen jeg svarede jo på det med andre råd :blink:
GD
-
Noget helt andet er : har K7érne egentlig ikke kun ABS på forhjulet ???
http://www.c-reinhardt.dk/composite-23.htm?ProductID=48&PageID=51 (http://www.c-reinhardt.dk/composite-23.htm?ProductID=48&PageID=51)
ja det er lidt svært at se på importørens site...
GD
-
Nope.. den har ABS på både forhjul og baghjul, det fungere udemærket.. ud over at abs lampen brokker sig når man laver koger.... :mrgreen:
-
Det gør den også når man laver wheelie og stoppie. :brok:
Jeg vil sige til dig, Gupta, som flere andre har sagt : Kørekurser.
INGEN elektronisk funktion kan erstatte køreteknik og sund fornuft, så lad være med at tænke i ABS baner.
-
Det gør den også når man laver wheelie og stoppie. :brok:
Jeg vil sige til dig, Gupta, som flere andre har sagt : Kørekurser.
INGEN elektronisk funktion kan erstatte køreteknik og sund fornuft, så lad være med at tænke i ABS baner.
Korrekt :thumbsup:
-
Gupta, lad bagbremsen være og tag nogle timer landevej, hvor du prøver dig frem med forbremsen alene.
Prøv grænser når dækkene er varme, og efter et stykke tid kan du supplere med bagbremsen.
Men i de grimme situationer gør bagbremsen mere skade end gavn - så er der jo næsten ingen vægt på, og du mister kontrollen med bagenden.
Du skal simpelthen have bygget nogle vaner på rygraden.
Jeg har en lille cykel med gearskift i højre side, og det er lidt skummelt at skifte mellem dén og SV´en.
Men det er en vanesag og jo flere timer på dyret, jo mere selvtillid bygger du op.
Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:
-
Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:
øhhhh, man reducerere da bremselængden med op til 25% ved at bruge bagbremsen samtidig (forudsat køren evner at dosere rigtigt), så at sige at bagbremsen næsten ingen effekt har passer ikke.
GD
-
Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:
øhhhh, man reducerere da bremselængden med op til 25% ved at bruge bagbremsen samtidig (forudsat køren evner at dosere rigtigt), så at sige at bagbremsen næsten ingen effekt har passer ikke.
GD
Man kan også reducere bremselængden op til 100%, forudsat man kun bruger denne... :afro:
Så er det bare et spørgsmål om hvor mange meter/tid man har til rådighed :dead:
Udgangspunktet her var paniksituationerne, som beskrevet i starten af tråden.
Øvelse gør mester - er vi ikke enige om dét ? - :mrgreen:
-
Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:
øhhhh, man reducerere da bremselængden med op til 25% ved at bruge bagbremsen samtidig (forudsat køren evner at dosere rigtigt), så at sige at bagbremsen næsten ingen effekt har passer ikke.
GD
Man kan også reducere bremselængden op til 100%, forudsat man kun bruger denne... :afro:
Så er det bare et spørgsmål om hvor mange meter/tid man har til rådighed :dead:
Udgangspunktet her var paniksituationerne, som beskrevet i starten af tråden.
Øvelse gør mester - er vi ikke enige om dét ? - :mrgreen:
Jo det er vi da helt enige om, præcis derfor er det rigtige at man OGSÅ bruger sin bagbremse, så man er vandt til at bruge den NÅR "ankeret" skal smides for alvor (får opbygget rutine , om du vil). 25% KORTER bremselængde er sku meget.
GD
-
Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:
øhhhh, man reducerere da bremselængden med op til 25% ved at bruge bagbremsen samtidig (forudsat køren evner at dosere rigtigt), så at sige at bagbremsen næsten ingen effekt har passer ikke.
GD
Man kan også reducere bremselængden op til 100%, forudsat man kun bruger denne... :afro:
Så er det bare et spørgsmål om hvor mange meter/tid man har til rådighed :dead:
Udgangspunktet her var paniksituationerne, som beskrevet i starten af tråden.
Øvelse gør mester - er vi ikke enige om dét ? - :mrgreen:
Jo det er vi da helt enige om, præcis derfor er det rigtige at man OGSÅ bruger sin bagbremse, så man er vandt til at bruge den NÅR "ankeret" skal smides for alvor (får opbygget rutine , om du vil). 25% KORTER bremselængde er sku meget.
GD
Og netop det lærer man på et kørekursus (er selv instruktør) Ved optimal bremsning, f.eks. katastrofe aktiverer man bagbremsen et splitsekund før man aktiverer forbremsen, herved "sætter" cyklen sig i fjedrene og man får mere vægt på baghjulet, altså mere effektiv opbremsning.
Og bremsestyrken er 25% på baghjulet og 75% på forhjulet. De 25% vil jeg nødigt undvære i en katastrofeopbremsning.
Træn det til du er ved at brække dig, og så træn det noget mere så det kommer ind på rygraden at sidde. Og sørg så for at holde træningen ved lige.
-
Jeg vil også foreslå et kørekursus og måske nogle dæk som bider bedre. Hvilke dæk kører du med nu??
Hvis du VIL have ABS:
1) sælg din K6 og køb en K7
2) køb en K7 uden afgift, byt bremsesystemet rundt med din K6 og sælg K7'eren igen.
Spam: 3) Køb en bil :lmao: :wink:
Jeg bruger bagbremsen meget. Både til hverdag og på bane, så det er et spørgsmål om tilvending.
Hvis for- og/eller bagbremse er svære at dosere, så husk at smøre den dims som bremsegrebet/-pedalen roterer om.
-
Tak for svarene (:
-
Jeg vil også foreslå et kørekursus og måske nogle dæk som bider bedre. Hvilke dæk kører du med nu??
Hvis du VIL have ABS:
1) sælg din K6 og køb en K7
2) køb en K7 uden afgift, byt bremsesystemet rundt med din K6 og sælg K7'eren igen.
Spam: 3) Køb en bil :lmao: :wink:
Jeg bruger bagbremsen meget. Både til hverdag og på bane, så det er et spørgsmål om tilvending.
Hvis for- og/eller bagbremse er svære at dosere, så husk at smøre den dims som bremsegrebet/-pedalen roterer om.
hmm - er det kun mig der ikke kan li ordet dims - sådan hvor hvad hvilke... :?
-
Jeg sidder og tænker lidt hvor i har det fra med at man bremser 25% på baghjulet og 75% på forhjulet...
Det må jo være i en typisk opbremsning hvor man ikke bremser særlig hårdt.
Jo hårdere du bremser jo mere vægt kommer der på forhjulet - og ja den kan gå helt op til 100% på forhjulet. Ikke at dette forbedrer bremselængen tror jeg, men det er vist ikke en tommelfingerregel det med %'erne :)
På trackday tror jeg ikke der er ret mange opbremsninger med 25% vægt på baghjulet .. måske nærmere 5% :angel:
-
Jeg vil også foreslå et kørekursus og måske nogle dæk som bider bedre. Hvilke dæk kører du med nu??
Hvis du VIL have ABS:
1) sælg din K6 og køb en K7
2) køb en K7 uden afgift, byt bremsesystemet rundt med din K6 og sælg K7'eren igen.
Spam: 3) Køb en bil :lmao: :wink:
Jeg bruger bagbremsen meget. Både til hverdag og på bane, så det er et spørgsmål om tilvending.
Hvis for- og/eller bagbremse er svære at dosere, så husk at smøre den dims som bremsegrebet/-pedalen roterer om.
Jeg tror ikke du skal gå efter punkt 2. Der er mange regler for at lave om på cyklen. Også toldregler f.eks hvis du laver din K6 om til en K7 kan Told/Skat forlange at du betaler afgiftforøgelsen til en K7. Det kan hurtigt blive nogle dyre ABS bremser. Køb du en anden cykel hvis du vil have ABS bremser på din cykel :)
-
Jeg sidder og tænker lidt hvor i har det fra med at man bremser 25% på baghjulet og 75% på forhjulet...
Det må jo være i en typisk opbremsning hvor man ikke bremser særlig hårdt.
Jo hårdere du bremser jo mere vægt kommer der på forhjulet - og ja den kan gå helt op til 100% på forhjulet. Ikke at dette forbedrer bremselængen tror jeg, men det er vist ikke en tommelfingerregel det med %'erne :)
På trackday tror jeg ikke der er ret mange opbremsninger med 25% vægt på baghjulet .. måske nærmere 5% :angel:
tja - 5% kan også gøre en forskel
er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt :|
-
tja - 5% kan også gøre en forskel
er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt :|
Nemlig - og jo mindre vægt der er på baghjulet jo nemmere skrider det. Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.
-
tja - 5% kan også gøre en forskel
er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt :|
Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.
den slår med enden fordi du motorbremser..
-
tja - 5% kan også gøre en forskel
er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt :|
Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.
den slår med enden fordi du motorbremser..
Ja og fordi baghjulet ikke har særlig meget fat i asfalten :D
-
tja - 5% kan også gøre en forskel
er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt :|
Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.
den slår med enden fordi du motorbremser..
Ja og fordi baghjulet ikke har særlig meget fat i asfalten :D
Nemlig.. "bag"bremsen skaber uro i cyklen når ikke der er vægt på det
-
Nikolaj - Luske - Få jer en tråd...
-
Det må være denne tråd der kommer tættest på :afro:
Hvordan går det ellers ?! :P
-
Ja og fordi baghjulet ikke har særlig meget fat i asfalten :D
To klik ud på returen - så er den klaret :mrgreen:
(http://www.ohlins-rooske.nl/pictures/ohlins_logo_rooske_large.jpg)
-
Ja og fordi baghjulet ikke har særlig meget fat i asfalten :D
To klik ud på returen - så er den klaret :mrgreen:
(http://www.ohlins-rooske.nl/pictures/ohlins_logo_rooske_large.jpg)
Du skal have mere fart på og bremse hårdere, så vil du også opleve at vægten forsvinder fra dit bagdæk :lmao: :lmao:
-
Ja ! - Öhlins er ligemeget når baghjulet hænger oppe i luften :thumbsup:
-
Ja ! - Öhlins er ligemeget når baghjulet hænger oppe i luften :thumbsup:
Godt svaret :thumbsup:
-
Ja ! - Öhlins er ligemeget når baghjulet hænger oppe i luften :thumbsup:
Godt svaret :thumbsup:
med mindre at man har stor frigang i bagdæmpere.... hvikler bare logisk ik er at anbefale....
-
Jeg gir Nikolaj og Luske ret :P, jeg brugte bagbremsen på bane i starten men er holdt op.
Med hensyn til ABS, ingen træning kan redde dig i en paniksituation, har du tid og overskud til at gøre det rigtigt er der nemlig ingen panik.
Med ABS bremser du max hele vejen igennem, og det er vejen frem, ihvertfald på gaden (endnu) :D
-
Ok, "kloge ræser hoveder": Hvorfor kører Stoner, Haga, Bayliss og alle de andre drenge med bagbremse?? :whatever:
Fordi de bruger den!! :P æv bæv
:orkester: Bag :orkester: bremsen :orkester: styrer :orkester:
-
Ok, "kloge ræser hoveder": Hvorfor kører Stoner, Haga, Bayliss og alle de andre drenge med bagbremse?? :whatever:
:orkester: Bag :orkester: bremsen :orkester: styrer :orkester:
De bruger den vidst primært til at styre med :D - som du så rigtigt skriver imellem dine orkester mænd :D
Der går vidst lang tid før nogen af os dødelige får den teknik ind under huden.
-
Ja - hvis nogen af jer kan styre en udskridning med bagbremsen - kørende sidelæns med 120 rundt i et sving stiller jeg gerne op med kamera!
Rossi har lært det : http://www.youtube.com/watch?v=1pAkfV9muHk
- og McCoy : http://www.youtube.com/watch?v=gELHaZIDJqM
:thumbsup:
-
Gibernau er heller ikke helt dum til det:
http://www.youtube.com/watch?v=Jbuqt1Zq-ds&mode=related&search=
Og så synes jeg stadig at Melandri lavede DET FEDESTE slide ved det Australske GP sidste år:
http://www.youtube.com/watch?v=45R9AB_3N5E
Og HEY - hvem siger de bruger bagbremsen til at slide med? Link, bitte :huh: :police:
ÅRH HVAD, tjek lige Vermuelen - den drifter helt den gale vej :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=oemeurLbvTo&NR=1
-
Og HEY - hvem siger de bruger bagbremsen til at slide med? Link, bitte :huh: :police:
Jeg leder som en gal :brok:
Men de (bedste) bruger den til at stabilisere i svingene, slide lidt mere og undgå for meget hjulspin ud af svingene..... bare det var mig :oops:
Hhmmm, fandt et link (lidt rodet) men de får da snakket om rear braking :undecided:
http://forums.superbikeschool.com/lofiversion/index.php/t392.html