SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Gertsen efter Oktober 26, 2007, 04:28:02 pm
-
Hejsa
Som overskriften siger, så har jeg fugt i forlygterne. Og det har været der hele sæsonen.
Kan jeg på nogen måde komme ind og rengøre inde i lygtehuset eller på anden måde få fugten ud...
På forhånd tak
/Mads
-
Gertsen for hulen.... jeg troede lige at jeg skulle til at se noget pRoon,
(http://www.v-rodforums.com/forums/images/smilies/welcome.gif)
hmm og du må ikke hænge mig op på det men lygtehuset er rimeligt lukket pånær bagsiden hvor man stikker pæren ind(http://img117.echo.cx/img117/1743/smile0094tm.gif).
så mit bedste bud vil være af med hele molevitten, ind i stuen, op på højkant og så vente på at fugten er fordampet.
-
Kender en der sat tape foran hele lygten og så lod det stå lidt så idnen det smeltede hev han det af og væk var fugten.
-
Kender en der sat tape foran hele lygten og så lod det stå lidt så idnen det smeltede hev han det af og væk var fugten.
Okay - værd at prøve, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle virke...
-
Gertsen for hulen.... jeg troede lige at jeg skulle til at se noget pRoon,
(http://www.v-rodforums.com/forums/images/smilies/welcome.gif)
hmm og du må ikke hænge mig op på det men lygtehuset er rimeligt lukket pånær bagsiden hvor man stikker pæren ind(http://img117.echo.cx/img117/1743/smile0094tm.gif).
så mit bedste bud vil være af med hele molevitten, ind i stuen, op på højkant og så vente på at fugten er fordampet.
Også godt bud Moolex....
Og hvis du vil se patter, så kan du jo bare gå på www.patteguf.dk
Tænkte godt selv på det, da jeg skrev overskriften... :mrgreen: :mrgreen:
-
Sikkert én af dine gummipropper der sidder forkert så der er løbet lidt vand ind. Det kan også ske når man kører i det kolde og fugtige vejr at: luften i lygten varmes op, når man parkere og luften køles af fylder den mindre (der dannes en smulle vakuum) hvis gummiproppen sidder lidt forkert kan lygten trække lidt fugt/vand med ind.
Ved at Seat og VW har haft lidt problemer med ovenstående situation og det er IKKE noget der blev dækket af garantien....da det jo er et naturligt fænomen....man kan så kun tænke sit om de ingeniører :whatever:
Få tørret lygten evt. med blus på lamperne eller en hårtørrer og efter afkøling sæt propperne rigtigt på.
Alt det ovenstående selvfølgelig kun efter du har kontrolleret du ikke har huller/stenslag i glasset. Limningen af lygten kan selvfølgelig også være gået men har ikke før hørt om det som værende sket.
SørenG
-
Jeg har oplevet det samme med tågelygterne på min gamle bil (Mitsubishi Galant). Det var også gummiet der sad forkert. Jeg pillede pæren ud og gave den en bod portion vind med en kompressor. Det tog en 10-15 minutters tid men så var den også tør. Problemet vendte ikke tilbage efter at jeg havde sat gummiet ordentligt på igen.
-
Hejsa
Som overskriften siger, så har jeg fugt i forlygterne. Og det har været der hele sæsonen.
Kan jeg på nogen måde komme ind og rengøre inde i lygtehuset eller på anden måde få fugten ud...
På forhånd tak
/Mads
Har du Xenon? I så fall gir disse pærene mindre varme enn halogen...
-
Hejsa
Som overskriften siger, så har jeg fugt i forlygterne. Og det har været der hele sæsonen.
Kan jeg på nogen måde komme ind og rengøre inde i lygtehuset eller på anden måde få fugten ud...
På forhånd tak
/Mads
Har du Xenon? I så fall gir disse pærene mindre varme enn halogen...
Jeps det har jeg. Og jeg har også tænkt på dette.
MEN - problemet var der også inden jeg fik xenon monteret. Så det er nok ikke det.
Jeg tjekker pakningerne i løbet af vinteren, og prøver de forskellige forslag af. Så må vi se hvad det bliver til...
-
Ved at Seat og VW har haft lidt problemer med ovenstående situation og det er IKKE noget der blev dækket af garantien....da det jo er et naturligt fænomen....man kan så kun tænke sit om de ingeniører :whatever:
SørenG
Ah.. det passer faktisk ikke helt.
Jeg har en seat, og har haft problemet i mindre omfang. Jeg har fået at vide at det var noget der var dækket af garantien, hvis kondensvandet på inderside af lygteglasset ikke forsvandt efter 15-20 minutters kørsel. Hvis der på noget tidspunkt skulle komme til at stå vand i lygteglasset ville værkstedet skifte dem med det samme, for at undgå korrosion.
Så Gertsen, det var måske værd at henvende sig til Suzuki med problemet?
-
Ved at Seat og VW har haft lidt problemer med ovenstående situation og det er IKKE noget der blev dækket af garantien....da det jo er et naturligt fænomen....man kan så kun tænke sit om de ingeniører :whatever:
SørenG
Ah.. det passer faktisk ikke helt.
Jeg har en seat, og har haft problemet i mindre omfang. Jeg har fået at vide at det var noget der var dækket af garantien, hvis kondensvandet på inderside af lygteglasset ikke forsvandt efter 15-20 minutters kørsel. Hvis der på noget tidspunkt skulle komme til at stå vand i lygteglasset ville værkstedet skifte dem med det samme, for at undgå korrosion.
Så Gertsen, det var måske værd at henvende sig til Suzuki med problemet?
Nu er den desværre snart 4 år gammel, så garantien er jo røget sig en tur.
Brdr. Sejr har dog tilbudt at forhøre importøren om lign. tilfælde. Så nu må vi se hvad der sker...
-
det er ikke noget parabolen har godt af. :(
har du brugt højtryk til vask?
har selv prøvet at skyde vand i lygtehuset,det kan komme ind men ikke ud.
ud med pæren og fyntørre på. god fornøjelse :)