SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: El Bola efter November 07, 2007, 01:51:43 pm
-
:undecided: hej
jeg ved ik om der er nogen derude som kan svare på nogle spørgsmål jeg har ang. en sv 1000 sk4. jeg har lige købt en brugt model og jeg vil gerne vide nogle ting for at være sikker på mit køb.
bla har den det problem at man skal holde starteren inde i ca 5-6 sek før den gider og starte. den normale tid er ca 2 sek. Dette ved jeg ikke om det skyldes fordi den tidligere ejer kørt den skidt til, eller om fordi det er noget elektrisk (hvis det er så har jeg en mistanke om at det er alarmen, det er nemlig en aolin two way lcd alarm ved ikke om den tager for meget strøm)
af den begrundelse tror jeg også at den har været skyld i at mc'en er gået ud, mens efter jeg har startet den og kørt lidt, selv om jeg har holdt koblingen inde :afro:
sidste ting jeg gerne vil spørge jer om er at hvor vigtig er det at den er kørt rigtig til i starten (med at man skal holde under visse omdrejninger) da jeg har købt den brugt igennem en forhandler og fordi jeg ikke har mulighed for at undersøge dette.. mit spørgsmål lyder også på om man kan være sikker på sit køb eftersom man kan gætte sig til at den tidligere ejere har givet den nogle tæsk. men til gengæld har den kun kørt 7000 km
hvis der er nogle af jer der har erfaring må i meget gerne skrive tilbage. jeg vil være meget glad for tilbagesvar. :mrgreen:
-
Ordentlig tilkørsel er ligeså vigtig som at overholde services. Når man køre den til renser man motoren for urenheder og det bliver aflejret i olien som bliver skiftet ved første service. Så det er en blanding af begge.
Desuden er det ikke alle der tæsker deres MC. :wink:
-
Grunden til at du skal holde starteren inde i længere tid tror jeg skyldes det kolde vejr(ellers ville du kunne høre at starteren har svært ved at dreje rundt), at den går ud, nok det samme eller også står din tomgang for lavt. Om den er blevet skamredet eller ej i dens første levetid, tror jeg ikke at du vil få problemer med, motoren er bomstærk :!:
-
Jeg vil tilslutte mig det Moolex skriver. Men hvis motoren bliver ved med at gå ud selvom tomgangen står rigtigt så er det bare ned til forhandleren hvor du har købt den...der er jo 6 måneders garanti. :blink:
-
kan også være din karburator der trænger til en rengøring, :D det har min lige fået og køre igen som ny. havde også problemer med at holde den igang før.
-
Den har ikke karburator sådan en fætter der... det er kun oldschool's der har det.
-
kan også være din karburator der trænger til en rengøring, :D det har min lige fået og køre igen som ny. havde også problemer med at holde den igang før.
Hej Scooterfjæs ;-)
Der er ikke karbunader på en SV1000. Bevares, indsprøjtningen kan trænge til at blive renset, men det er næppe sandsynligt.
El Bola:
Er der startspærre på alarmen?
Har du prøvet med nye tændrør?
Står tomgangen meget lavt?
-
hmm så lærte jeg noget nyt :respekt:
-
Det er en typisk reaktion når den er kold.
Prøv at køre den varm, stop den, vent lidt, start den igen, så skulle det gerne gå som ventet.
Hvis den stadig gør knuder bliver du nok nødt til at konsultere en mekker.
8)
-
har også haft problem med at den sætter ud når den var 25 til 70 grader. det var fugt i defekt tændingskabel.
så det behøver ikke være noget særligt.