SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: sømand efter November 12, 2007, 04:56:28 pm
-
Hej på www.belt-drive.dk (http://www.belt-drive.dk) sælger de remtræk til SV. Er der nogle som kører rundt med det herinde.
Er der nogle ulemper ved at skifte kæden ud med en rem ?
MVH Sømanden
-
Eneste ulempe, jeg kan få øje på, er vel, at den er mere besværlig at skifte end en kæde.
Og der skal selvfølgelig være god plads ved det forreste tandjul, da en rem ikke kan bukkes så skarpt som en kæde kan.
("tandhjulene" bliver større).
Jeg kunne godt finde på at konvertere, hvis erfaringerne taler for det.
Kender een som skruer på BMW, og må lige høre hans erfaringer om deres model med rem på.
-
Der har faktisk være lidt snak om det tidligere her på forummet.
Her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7406.0
og her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2072.0
Hygge
-
Måske besværlig at skifte... Men den skal heller ikke skiftes så ofte som en kæde... Mener at BMW snakker noget om 35-40.000 km pr. bælte.. Men er ikke helt sikker...
-
Hvis det laves til en TL'er, så skal det f***e også kunne fåes til en SV1000 som min... MUST HAVE!
-
Harley (som nok har lige så meget moment som Sveren) siger 100 000 km på en rem så selv om remtræk er dyrere er det nok det BILLIGSTE
-
Jeg synes ikke det ser fantastisk pænt ud. Jeg har investeret i en scottoiler. Den koster omkring 900kr og så må vi se hvor mange km den kan gi på kæden. Jeg kender en der har kørt 46.000km på det originale kædekit på en honda cbr f3. Der skal bare tankes lidt olie en gang i mellem.
-
Sv1000'eren kørte 27000 K på et kædekit... uden alt det dersens scottoiler osv.. men med ganske almindelig håndkraft når den skulle smøreres.. Den kunne godt have kørt længere... sagde mekanikeren ( Aagesen )
-
32000 km på det originale kædekit, og det er ikke slidt ned endnu :D :D
Men bliver skiftet alligevel her ttil vinter, bare fordi jeg synes...... Gider ikke skifte midt i en sæson :mrgreen:
-
Mit kædekit er også tæt på de 29.000 km nu. Men tror også det bliver skiftet her i vinterperioden...
-
Bælte kunne da være en ide. Det må også være mere lydløst end kæden selvom den er svær at høre for de dobbelte Akrapovic.
Hvad er en scootoiler? Billede/link :shock:
/Ole J.
-
Hold da op godt gået jeg kører max 12000 på et kædekit af bedste slags
-
Hold da op godt gået jeg kører max 12000 på et kædekit af bedste slags
Så er du godt nok et svin ved din kæde :)
-
Hold da op godt gået jeg kører max 12000 på et kædekit af bedste slags
Det var ikke meget vedligeholdelse du gad bruge på det? :loser:
-
Kæden bliver smurt efter hver køretur også selv om den kun har været på ganske få kilometre, og efter min mekanikers vurdering kører jeg længere end godt er på en kæde, 2 cylindrede mcer skal have skiftet kæde efter hver 10000 kilometre for at cyklen har fuld effekt
-
Kæden bliver smurt efter hver køretur også selv om den kun har været på ganske få kilometre, og efter min mekanikers vurdering kører jeg længere end godt er på en kæde, 2 cylindrede mcer skal have skiftet kæde efter hver 10000 kilometre for at cyklen har fuld effekt
Aghhh er du nu også sikker på det????
-
Bælte kunne da være en ide. Det må også være mere lydløst end kæden selvom den er svær at høre for de dobbelte Akrapovic.
Hvad er en scootoiler? Billede/link :shock:
/Ole J.
Link til producenten: http://www.scottoiler.com/
Artikel samt gode billeder om montering: http://www.motorcyclenews.com/MCN/advice/searchresults/MCN-Articles/2005/Jan12-04-fit-scottoiler/?&R=EPI-663
-
Sv1000'eren kørte 27000 K på et kædekit... uden alt det dersens scottoiler osv.. men med ganske almindelig håndkraft når den skulle smøreres.. Den kunne godt have kørt længere... sagde mekanikeren ( Aagesen )
Det var en pæn sjat.
Jeg er enig i at det scottoileren gør, sagtens kan gøres med håndkraft. Men du slipper for det fordi det sker automatisk. Og når scottoileren bruger tynd oile, i forhold til kædespray der klistrer mere, får du også en mere rensende effekt på kæden fordi olien slynger skidtet med af.
-
Jeg skrev til ejeren af siden, om det kunne skaffes til SV1000(S)
Her er svaret:
"Hej Jacob.
Der er flere der har efterlyst remtræk til SV 1000, men ifølge leverandøren er der for mange modifikationer på cyklen, for at få det til at virke.(desværre)
Ole Pedersen"
-
Kæden bliver smurt efter hver køretur også selv om den kun har været på ganske få kilometre, og efter min mekanikers vurdering kører jeg længere end godt er på en kæde, 2 cylindrede mcer skal have skiftet kæde efter hver 10000 kilometre for at cyklen har fuld effekt
Den påstand har jeg hørt flere gange før. Der er et engelsk motorcykelmagasin som har testet påstanden - og den målbare forskel er 2-2,5 hk forskel på om kæden har kørt 10.000km og er i perfekt stand eller om den har kørt 30.000 og er hvad jeg vil kalde "slidt op". Jeg skal se om jeg kan finde artiklen et sted i min bladsamling og scanne den...
Min pointe er dog at man bilder sig selv noget irrationelt ind hvis man mener man kan mærke den forskel... :loser:
Jeg skrev til ejeren af siden, om det kunne skaffes til SV1000(S)
Her er svaret:
"Hej Jacob.
Der er flere der har efterlyst remtræk til SV 1000, men ifølge leverandøren er der for mange modifikationer på cyklen, for at få det til at virke.(desværre)
Ole Pedersen"
Grunden til det virker på en TL'er, er at den kører med koblingskabel hvor en SV'er hydraulisk.
Jeg overvejer rigtigt meget at købe et kit og modde det selv så det kommer til at virke.
-
Den påstand har jeg hørt flere gange før. Der er et engelsk motorcykelmagasin som har testet påstanden - og den målbare forskel er 2-2,5 hk forskel på om kæden har kørt 10.000km og er i perfekt stand eller om den har kørt 30.000 og er hvad jeg vil kalde "slidt op". Jeg skal se om jeg kan finde artiklen et sted i min bladsamling og scanne den...
Min pointe er dog at man bilder sig selv noget irrationelt ind hvis man mener man kan mærke den forskel... :loser:
Det kan sku godt være at der er noget om snakken :undecided:
Muligt at man ikke kan mærke det på en 1000'er... men på en 650'er kan man (muligvis) De første gange jeg var på Knutstorp kunne jeg lige præcis nå 200 km/t (på speedometeret) for enden af langsiden.
Nu kan jeg lige få den op på 195 inden jeg smider ankeret :( Til gengæld har jeg så kappet 10-15 sek. af omgangstiden :? :D
Nå, det jeg vil sige er at, den kan da godt ha tabt lidt hk på en slidt kæde, (og lidt brugte tændrør osv.)
-
Den påstand har jeg hørt flere gange før. Der er et engelsk motorcykelmagasin som har testet påstanden - og den målbare forskel er 2-2,5 hk forskel på om kæden har kørt 10.000km og er i perfekt stand eller om den har kørt 30.000 og er hvad jeg vil kalde "slidt op". Jeg skal se om jeg kan finde artiklen et sted i min bladsamling og scanne den...
Min pointe er dog at man bilder sig selv noget irrationelt ind hvis man mener man kan mærke den forskel... :loser:
Det kan sku godt være at der er noget om snakken :undecided:
Muligt at man ikke kan mærke det på en 1000'er... men på en 650'er kan man (muligvis) De første gange jeg var på Knutstorp kunne jeg lige præcis nå 200 km/t (på speedometeret) for enden af langsiden.
Nu kan jeg lige få den op på 195 inden jeg smider ankeret :( Til gengæld har jeg så kappet 10-15 sek. af omgangstiden :? :D
Nå, det jeg vil sige er at, den kan da godt ha tabt lidt hk på en slidt kæde, (og lidt brugte tændrør osv.)
Det er nemt at forklare. :mrgreen:
Din kørestil er blevet mindre aggressiv og mere flydende, og du ser længere frem i forløbet (alt i alt MEGET hurtigere) - og du bremser derfor tidligere for at få en god linje til svinget.
Den største fejl "nybegyndere" gør (inklusive mig selvom jeg har fået terpet teorien 30 gange) er at bremse sent og give hastigheden på langsiden skylden for ens omgangstider - på trods af at alle ved det er flydende kørestil som giver høj hastighed.
Jeg siger ikke at du ikke har ret angående effekttabet - men det er altså kun et rullefelt som kan give et endegyldigt svar på spørgsmålet. :wink:
-
Det er nemt at forklare. :mrgreen:
Din kørestil er blevet mindre aggressiv og mere flydende, og du ser længere frem i forløbet (alt i alt MEGET hurtigere) - og du bremser derfor tidligere for at få en god linje til svinget.
Den største fejl "nybegyndere" gør (inklusive mig selvom jeg har fået terpet teorien 30 gange) er at bremse sent og give hastigheden på langsiden skylden for ens omgangstider - på trods af at alle ved det er flydende kørestil som giver høj hastighed.
Jeg siger ikke at du ikke har ret angående effekttabet - men det er altså kun et rullefelt som kan give et endegyldigt svar på spørgsmålet. :wink:
Du har ret i alt.... næsten :mrgreen:
Jeg har altid været en tidlig bremser for enden af langsiden, for det er efter min mening det sted hvor der er størst chance for at bukke sin racer eller gademc.
-
:afro: