SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Ole Jensen efter November 21, 2007, 03:02:14 pm
-
Igår kom motorcyklen så endelig i vinterhi, men ikke lige i den opvarmede garage jeg havde tiltænkt den. Jeg var for et par uger forbi FA-Moto i Brønshøj for lige at se hvad det var for noget. Jeg havde aldrig været der før men havde læst adskillige virkelig gode værksteds anmeldelser. Straks møder jeg Christoffer som er søn til indehaveren Ib. Han kunne jo ikke undgå at lægge mærke til det røde lyn som buldre lidt gården. Jeg snakkede lidt med Christoffer og så at de havde en Power Commander udstillet. Jeg spurgte hva sådan en fætter stod i og hvordan og hvorledes. Christoffer kom ind på at de skulle til Milano (MC-udstillingen red.) hvor de blandt andet skulle hente erfaringer om en ny styrebox ala en Power Commander, ved navn Rapidbike box.
Jeg blev tilbudt at stille min SV1000S til rådighed for nogle tests, mod at jeg kun skulle betale for boxen. I mine SU ører lyder det som en fantastisk plan. Rapid boxen kan i modsætning til Power Commanderen "tale" bedre sammen med den testbænk de har for FA-Moto. Hvor Power Commanderen er beregnet til et DymoJet rullefelt, så er Rapidboxen bygget til FUCHS testbænk. Der kommer simpelthen ikke så mange oplysninger frem på FUCHS bænken som på Dymojetten når man benytter Power Commander. Hva der er bedst af Dymo og FUCHS aner jeg ikke, men det er vel det samme. Rapidboxen er sprit ny, så jeg går ikke ud fra at der er så mange af jeg der har erfaringer med denne.
Jeg skal nok komme med en test, når jeg kommer ud på cyklen igen, men det bliver jo først til foråret :rolleyes:
/Ole J.
-
Spændende med et alternativ til Powercommanderen... :thumbsup: ser frem til at høre mere. især fordi der ikke er mange Dyno testbænke i landet, men alle mulige andre fabrikater rundt omkring på de forskellige værksteder.
Nedenunder ses "DYMO testbænken" i aktion.. forældet teknologi hvis du spørger mig.. :lmao: :lmao: :lmao:
-
Spændende med et alternativ til Powercommanderen...
Nedenunder ses DYMO testbænken i aktion.. forældet teknologi hvis du spørger mig..
:lmao: :lmao: :lmao:
Men helt sikkert spændende alternativ. Glæder mig til at høre din dom :D
-
Efter nogen googlen rundt fandt jeg denne http://www.non-stop.no/main.php3?PI=info&PNO=17280
Det med kaninen snød mig lidt i starten... :afro:
Lyder spændende, men er vel pris/funktionsmæssigt som PCIII ? - måske med flere udbygningsmuligheder.
-
Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke rigtig ved noget om hverken bænk eller box.
Der står lidt på Fa-Moto's hjemmeside omkring FUCHS bænken bl.a. citat:
"Fuchs testbænk er afprøvet og valgt som fabriksbænk af bl.a. Laverda, Harley Davidson og Ducati. Det borger for kvaliteten."
http://www.famoto-sport.dk/Testbænk/Testbænk.htm (http://www.famoto-sport.dk/Testbænk/Testbænk.htm)
Jeg ved ikke hvordan boxen skulle skille sid ud ift. PowerCommander blot at den er bedre til netop FUCHS testbænken fordi den er udviklet specielt hertil. Jeg har faktisk ikke spurgt til prisen så kender den ikke præcis, men de sagde den kostede det sammen som Power Commanderen så i omegnen af en 2500-2800 kr.
/Ole J.
-
Her er mere om boksen: http://rapidbike.dimsport.com/
minder meget om power commanderen, bortset fra at ledningsnettet kan tages af og man kan genbruge boksen på en anden mc.
Dog har de "model 3" som kan have 2 maps som man kan skifte mellem med en kontakt.
-
Dog har de "model 3" som kan have 2 maps som man kan skifte mellem med en kontakt.
se det er smart..
-
Æv :cry:
Dear Mr Christensen,
Unfortunately I have to inform you that the Rapid Bike application for Suzuki SV1000N K7 is not available.
Regards
Stefano Cruzzolin
Rapid Bike Department
DIMENSIONE SPORT S.r.l.
Via Torino, 16
15020 Gabiano-Fraz. Piagera (AL) - Italy
Cell. ++39 335 6270901
Tel. ++39 0142 955253
Fax ++39 0142 955012
http://www.dimsport.it
E-mail: rapidbike@dimsport.it; stefano.cruzzolin@dimsport.it
-
Så er det jo godt jeg køre S model eller hva :huh: :mrgreen:
Kan forskellen ligge i en K4 og en K7?
Jeg ved det ikke, men regner da med at FA-Moto har styr i sagerne. :innocent:
/Ole J.
-
Så er det jo godt jeg køre S model eller hva :huh: :mrgreen:
Kan forskellen ligge i en K4 og en K7?
Jeg ved det ikke, men regner da med at FA-Moto har styr i sagerne. :innocent:
/Ole J.
Jeg mener at K7 'eren har dobbelt tænding
-
Så er det jo godt jeg køre S model eller hva :huh: :mrgreen:
Kan forskellen ligge i en K4 og en K7?
Jeg ved det ikke, men regner da med at FA-Moto har styr i sagerne. :innocent:
/Ole J.
Jeg mener at K7 'eren har dobbelt tænding
Njet, det er kun på 6½ eren.