SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Banditten efter November 30, 2007, 05:22:43 pm
-
Sådan kan MC forhandleren slippe afsted med at beholde den regulerede registreringsafgift ... uden at du kan gøre en skid !
Lovgivningen (læs = Skattevæsenet) på området siger:
Ifølge Lovforslag L 217 (ændring af registreringsafgiftsloven mv) fremgår det direkte af bemærkningerne til lovforslaget, at:
Når der skal ske tilbagebetaling af registreringsafgift efter lovforslagets ikrafttræden, vil beløbet ligeledes blive tilbagebetalt til den registrerede virksomhed, der har svaret afgiften for det konkrete køretøj, jf. registreringsafgiftslovens § 15, eller til den person, der har betalt afgiften, jf. registreringsafgiftslovens § 19. Såfremt den registrerede virksomhed (bilforhandleren) har betalt registreringsafgiften på købers vegne, og bilforhandlerens udgift er blevet dækket af køberen, er bilforhandleren forpligtet til at viderebetale beløbet til køber.
Syntes forhandleren nu at han er berettiget til pengene ..... kan du ikke hente hjælp hos:
1. Forbrugerklagenævnet - kan ikke hjælpe pga. beløbets størrelse og MC'en ny pris.
2. DAF - Som ikke behandler klager vedr. motorcykler.
3. DMC - som ikke svarer på hendvendelser vedr. dette.
4. Politiet - som opfatter dette som et civilt søgsmål.
5. En advokat råder mig til at glemme at forhandleren har tilbageholdt 6.076,- der retmæssigt er mine, da inddrivelsen af beløbet kommer til at overstiger mit tilgodehavende.
Hvem skal man slå ? :club:
-
Politikerne...
-
Sådan kan MC forhandleren slippe afsted med at beholde den regulerede registreringsafgift ... uden at du kan gøre en skid !
Lovgivningen (læs = Skattevæsenet) på området siger:
Ifølge Lovforslag L 217 (ændring af registreringsafgiftsloven mv) fremgår det direkte af bemærkningerne til lovforslaget, at:
Når der skal ske tilbagebetaling af registreringsafgift efter lovforslagets ikrafttræden, vil beløbet ligeledes blive tilbagebetalt til den registrerede virksomhed, der har svaret afgiften for det konkrete køretøj, jf. registreringsafgiftslovens § 15, eller til den person, der har betalt afgiften, jf. registreringsafgiftslovens § 19. Såfremt den registrerede virksomhed (bilforhandleren) har betalt registreringsafgiften på købers vegne, og bilforhandlerens udgift er blevet dækket af køberen, er bilforhandleren forpligtet til at viderebetale beløbet til køber.
Syntes forhandleren nu at han er berettiget til pengene ..... kan du ikke hente hjælp hos:
1. Forbrugerklagenævnet - kan ikke hjælpe pga. beløbets størrelse og MC'en ny pris.
2. DAF - Som ikke behandler klager vedr. motorcykler.
3. DMC - som ikke svarer på hendvendelser vedr. dette.
4. Politiet - som opfatter dette som et civilt søgsmål.
5. En advokat råder mig til at glemme at forhandleren har tilbageholdt 6.076,- der retmæssigt er mine, da inddrivelsen af beløbet kommer til at overstiger mit tilgodehavende.
Hvem skal man slå ? :club:
Er du medlem af FDM, eller har du dækning for juridisk asistance i din forsikring, kan det være muligheder...?
Sur røv. Hvem er den nar der ikke kan finde ud af at betale...?
-
Sådan kan MC forhandleren slippe afsted med at beholde den regulerede registreringsafgift ... uden at du kan gøre en skid !
Lovgivningen (læs = Skattevæsenet) på området siger:
Ifølge Lovforslag L 217 (ændring af registreringsafgiftsloven mv) fremgår det direkte af bemærkningerne til lovforslaget, at:
Når der skal ske tilbagebetaling af registreringsafgift efter lovforslagets ikrafttræden, vil beløbet ligeledes blive tilbagebetalt til den registrerede virksomhed, der har svaret afgiften for det konkrete køretøj, jf. registreringsafgiftslovens § 15, eller til den person, der har betalt afgiften, jf. registreringsafgiftslovens § 19. Såfremt den registrerede virksomhed (bilforhandleren) har betalt registreringsafgiften på købers vegne, og bilforhandlerens udgift er blevet dækket af køberen, er bilforhandleren forpligtet til at viderebetale beløbet til køber.
Syntes forhandleren nu at han er berettiget til pengene ..... kan du ikke hente hjælp hos:
1. Forbrugerklagenævnet - kan ikke hjælpe pga. beløbets størrelse og MC'en ny pris.
2. DAF - Som ikke behandler klager vedr. motorcykler.
3. DMC - som ikke svarer på hendvendelser vedr. dette.
4. Politiet - som opfatter dette som et civilt søgsmål.
5. En advokat råder mig til at glemme at forhandleren har tilbageholdt 6.076,- der retmæssigt er mine, da inddrivelsen af beløbet kommer til at overstiger mit tilgodehavende.
Hvem skal man slå ? :club:
Er du medlem af FDM, eller har du dækning for juridisk asistance i din forsikring, kan det være muligheder...?
Sur røv. Hvem er den nar der ikke kan finde ud af at betale...?
Kamikaze Racing Bikes
Løjtegårdsvej 171
2770 Kastrup
http://kamikazebikes.dk
-
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.
I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...
-
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.
I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...
Bagatel græsen er for almindelige produkter ...
For motorcykler kan du KUN klage over reparationer og hvis din kværn koster mindre en 100.000,- kr.
Fuldstændig til grin ... !
-
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.
I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...
Bagatel græsen er for almindelige produkter ...
For motorcykler kan du KUN klage over reparationer og hvis din kværn koster mindre en 100.000,- kr.
Fuldstændig til grin ... !
Men det er jo generelt mht. til forbrugerklagenævnet at man kun kan klage over varer under 100.000,- - er det ikke...?
-
det her er taget fra FDM. jeg tror du skal bruge lidt tid på det :cry:
men det er helt sikkert det værd. :mrgreen:
pengene er dine og du har krav på dem, vil de ikke betale hæng dem ud i medierne. :whipped:
Registreringsafgift: Har du penge til gode?
Har du købt ny bil i perioden omkring omlægningen af registreringsafgiften, har du måske penge tilgode hos forhandleren. Læs her hvad du skal være opmærksom på.
FDM har modtaget mange henvendelser fra medlemmer, der har fået leveret fabriksny personbil efter 24. april i år, og som er i tvivl om, hvorvidt de har penge til gode som følge af de nye afgiftsregler.
Her på siden har vi skitseret, hvad du skal være opmærksom på, hvis du har købt en personbil i perioden omkring afgiftsomlægningen.
Hvordan kan jeg vide, om jeg har penge til gode?
Har du fået leveret en fabriksny personbil efter 24. april 2007 på grundlag af en slutseddel, der er underskrevet før 15. juni 2007, er der god grund til at holde et vågent øje med, om du har penge til gode.
Biler, der er leveret som nye efter 24. april er nemlig omfattet af de nye afgiftsregler og det har medført at registreringsafgiften er sat ned på mange biler.
Denne reduktion på registreringsafgiften har du ret til at få tilbage. Det vil sige, at hvis du fx har købt en bil til 250.000 kr. som grundet de nye afgifter i mellemtiden er faldet til 240.000 kr. skal du have 10.000 kr. tilbage fra staten. Disse penge udbetales via forhandleren.
Hvis du har handlet efter d. 15. juni 2007
Har du først skrevet under på en slutseddel efter 15. juni 2007, burde prisen i slutsedlen være reduceret i forhold til de nye afgiftsregler, og du vil derfor ikke kunne forvente at modtage yderligere reduktion ved eller efter levering af bilen.
Ryk forhandler, hvis du ikke har fået penge
Hvis du endnu ikke har modtaget en check fra din bilforhandler, bør du rykke forhandleren for udbetaling af det beløb, som skattemyndighederne har refunderet ham.
Skat har oplyst til FDM, at alle pengene er udbetalt til forhandlerne. Når forhandlerne har modtaget betaling, er de forpligtede til at udbetale de fulde beløb til deres kunder straks. Men der må dog nok alligevel forventes en vis ekspeditionstid.
Forhandlere skal betale de refunderede penge tilbage
Forhandlerne er forpligtede til at tilbagebetale hele det beløb til bilkøberen, som forhandleren får refunderet af skattemyndighederne. Forhandlerne kan altså ikke tilbageholde en del eller hele det refunderede afgiftsbeløb, fx med henvisning til at køber havde givet en brugt bil i bytte, ”der er faldet tilsvarende i værdi” eller at ”køberen jo allerede har accepteret prisen på bilen”.
Er beløbet rigtigt?
Hvis du er i tvivl om det beløb, forhandleren vil udbetale dig, er det rigtige, bør du i første omgang bede forhandleren om at redegøre for/dokumentere, hvorledes beløbet er udregnet, og om det svarer 100 % til det beløb forhandleren har modtaget fra skattemyndighederne.
Efterlader forhandlerens redegørelse dig stadig med tvivl, kan du kontakte dit lokale skattecenter, og derfra få oplyst præcist hvor meget skattemyndighederne har udbetalt til din bilforhandler i anledning af din konkrete bilhandel. Henvendelsen til dit lokale skattecenter skal være skriftlig og benævnes som anmodning om aktindsigt.
Sådan søger du om aktindsigt
Du kan søge aktindsigt ved at skrive til dit lokale skattecenter. Du kan benytte følgende formular:
Ansøgning om aktindsigt
Ansøgningen skal udfyldes med dine egne oplysninger som i eksemplet nedenfor:
Til Skattecenter X
Xvej x
Xxxx X-købing
Anmodning om aktindsigt i afgiftssag vedr. xx xx (bilmærke, model og registreringsnummer) solgt af xx xx (bilforhandlers navn og adresse) til xx xx (dit navn og adresse).
Jeg skal hermed venligst anmode om aktindsigt i afgiftssagen vedrørende ovennævnte køretøj.
Det, jeg ønsker at få oplyst, er, hvor meget den foreløbige registreringsafgift var beregnet til, og hvor meget den endelige afgift blev.
Med venlig hilsen
xx xx (dit navn)
Det kan tage et par uger, før du får svar fra skattemyndighederne. Af svaret skulle gerne fremgå, hvor meget den foreløbige registreringsafgift var beregnet til, og hvor meget den endelige afgift blev. Det beløb, som forhandleren har fået udbetalt og som du har krav på at få udbetalt fra forhandleren, er forskellen mellem den foreløbige og den endelige registreringsafgift.
Hvad skal der til for at din bil er blevet billigere?
På skatteministeriets hjemmeside kan du læse mere om de nye afgiftsregler herunder de nye miljø- og sikkerhedsfradrag, der kan have påvirket prisen på din nye bil.
Medlemmer af FDM kan kontakte FDMs rådgivning, hvis de har spørgsmål på mail eller tlf. 45 27 07 27 (oplys medlemsnummer).
-
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.
I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...
Bagatel græsen er for almindelige produkter ...
For motorcykler kan du KUN klage over reparationer og hvis din kværn koster mindre en 100.000,- kr.
Fuldstændig til grin ... !
Men det er jo generelt mht. til forbrugerklagenævnet at man kun kan klage over varer under 100.000,- - er det ikke...?
Ser sådan ud ... men det er jo ikke varen der er noget galt med .... :blink:
-
Hyr et tæskehold - evt. i form af Paula Larrain og Mads Holger - de har forbindelserne og en masse baseball-bats :club:
Ellers på med FDM eller en advokat. Jeg havde kørt på med advokaten trods omkostningerne - forhandleren taber jo klart den sag :wink:
/Morten
-
Hvilket minder mig om at jeg heller ikke har fået mine retur, men jeg ved ikke om det gælder nu hvor min gamle cykel indgik i handlen?
/bo
-
Hyr et tæskehold - evt. i form af Paula Larrain og Mads Holger - de har forbindelserne og en masse baseball-bats :club:
Ellers på med FDM eller en advokat. Jeg havde kørt på med advokaten trods omkostningerne - forhandleren taber jo klart den sag :wink:
/Morten
Det ender det måske også med ... der er dog faldet domme til fordel for forbrugeren .... kan måske spare forhandleren for en advokat udgift i nabolaget af 40.000 kr. .... :club:
-
Er det ikke noget med, at der er en mc-interesseret advokat, der annocerer i Touring Nyt - noget med gratis hjælp den første time osv...
-
Er det ikke noget med, at der er en mc-interesseret advokat, der annocerer i Touring Nyt - noget med gratis hjælp den første time osv...
Har fundet det ;-)
-
ellers kender jeg et tæskehold :mrgreen:
-
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.
I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...
Bagatel græsen er for almindelige produkter ...
For motorcykler kan du KUN klage over reparationer og hvis din kværn koster mindre en 100.000,- kr.
Fuldstændig til grin ... !
Men det er jo generelt mht. til forbrugerklagenævnet at man kun kan klage over varer under 100.000,- - er det ikke...?
Ser sådan ud ... men det er jo ikke varen der er noget galt med .... :blink:
tror du ikke du skal læse teksten en gang til og se hvad der står :whipped:
der skal ikke være noget galt med produktet. du kan få at vide nøjagtigt hvor meget du har til gode hos forhandleren ved at rette henvendelse til skat om aktindsigt i handlen. :rolleyes:
er du medlem af fdm skriver juristerne et brev og truer med bål og brand og så er forhandlen til at tale med.
ellers er der jo altid motorsektionen i eksta bladet
-
Hvilket minder mig om at jeg heller ikke har fået mine retur, men jeg ved ikke om det gælder nu hvor min gamle cykel indgik i handlen?
/bo
HALLO læs teksten ( den lange hentet fra fdm hjemmeside) der er det omtalt, jo det gælder også selv om forhandleren har fået en brugt med i bytte. det er en refucion forhandleren har fået af skat og den SKAL tilbagebetales til køber
-
ellers kender jeg et tæskehold :mrgreen:
Du tror det er løgn ... men der findes advokater der direkte siger .... " ... tåbelig lovgivning .... smader hans butik ... du bliver ikke rigere, men han kommer af med en masse selvrisiko ..... " :huh:
Sådan noget får min retfærdigheds sans til at gå i det røde felt !! :thumbsdown:
-
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.
I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...
Bagatel græsen er for almindelige produkter ...
For motorcykler kan du KUN klage over reparationer og hvis din kværn koster mindre en 100.000,- kr.
Fuldstændig til grin ... !
Men det er jo generelt mht. til forbrugerklagenævnet at man kun kan klage over varer under 100.000,- - er det ikke...?
Ser sådan ud ... men det er jo ikke varen der er noget galt med .... :blink:
tror du ikke du skal læse teksten en gang til og se hvad der står :whipped:
der skal ikke være noget galt med produktet. du kan få at vide nøjagtigt hvor meget du har til gode hos forhandleren ved at rette henvendelse til skat om aktindsigt i handlen. :rolleyes:
er du medlem af fdm skriver juristerne et brev og truer med bål og brand og så er forhandlen til at tale med.
ellers er der jo altid motorsektionen i eksta bladet
>tror du ikke du skal læse teksten en gang til og se hvad der står :whipped:
Har talt med forbrugerklagenævnet .... det er ikke en sag de tager sig af !
>der skal ikke være noget galt med produktet. du kan få at vide nøjagtigt hvor meget du har til gode hos forhandleren ved at rette henvendelse til skat om aktindsigt i >handlen. :rolleyes:
Har fået fuld agtindsigt hos skattevæsenet. Så den information er på plads.
>er du medlem af fdm skriver juristerne et brev og truer med bål og brand og så er forhandlen til at tale med.
Nej jeg er ikke medlem af FDM .... Jeg er medlem af DMC ... men de svarer ikke på mine henvendelser .... Tager fat i MC Touring Club .... de har advokathjælp.
>ellers er der jo altid motorsektionen i eksta bladet
Kunne være en go idé hvis der var andre end mig, men det har jeg ikke kunnet få oplyst af SKAT.
Ved at Allan's MC tabte et civilt søgsmål .... så det ender det med !!
-
fandens osse at man skal være et dumt svin for at få sine penge :brok:
hæng ham ud på alle forums og send ham links på dem :lmao:
-
Ved at Allan's MC tabte et civilt søgsmål .... så det ender det med !!
Held og lykke med det!
Hvad med din egen forsikring? Havde du retshjælp?
Hvis der er en række lignende sager som har skabt precedæns( hvilket noget kunne tyde på) så skulle der være en chance for at forsikringsselskabet vil yde dig retshjælp.
Det er mig bekendt kun noget de går ind i, såfremt der er en rimelig mulighed for at vinde sagen.
Ellers kan du gennem advokatsamfundet finde nogen som yder gratis mundtlig retshjælp, men altså ikke fører nogen sag for dig.
Det Danske Advokatsamfund
Kronprinsessegade 28
1306 København K
Tlf. 3396 9798
-
har været inde på deres hjemmeside og kigge.
GARANTI
Selvfølgelig er der obligatorisk 2 års garanti på vores nye motorcykler.
De første 2 år skal din motorcykel dog serviceres hos os uanset hvad det måtte være. Det gælder også ved skader, tuning og ombygning.
Efter de 2 år kan du vælge at servicere din motorcykel på et andet værksted eller hos os.
dette er ulovligt :police:, garanti er noget fabrikken stiller og du kan få den serviceret lige hvor du vil,
nu har de sat garatien op til 5 år på yamaha så er man stavnsbundet der.
kører han parallellimport, ellers kan man tale med en anden forhandler om han vil overtage forpligtelserne mht garanti
det virker ikke som et sted jeg har lyst til at handle :club:
-
har i hvert fald fået mig til ikke at ville handle der nogensinde....
-
har været inde på deres hjemmeside og kigge.
GARANTI
Selvfølgelig er der obligatorisk 2 års garanti på vores nye motorcykler.
De første 2 år skal din motorcykel dog serviceres hos os uanset hvad det måtte være. Det gælder også ved skader, tuning og ombygning.
Efter de 2 år kan du vælge at servicere din motorcykel på et andet værksted eller hos os.
dette er ulovligt :police:, garanti er noget fabrikken stiller og du kan få den serviceret lige hvor du vil,
nu har de sat garatien op til 5 år på yamaha så er man stavnsbundet der.
kører han parallellimport, ellers kan man tale med en anden forhandler om han vil overtage forpligtelserne mht garanti
det virker ikke som et sted jeg har lyst til at handle :club:
Ved jeg godt ... og gør også som det passer mig. Når det er sagt er deres service udmærket og ofte bedre end "vi" er vant til ... men klart .. det kan man ikke forlage :-)
-
Jeg har iøvrigt hendledt Forbrugerombudsmanden på dette problem og afventer hans svar på dette problem.
Derudover bliver diverse advokater og mit forsikringsselskab også smidt ind i sagen ...
Har oprettet en tråd på Motorcykelgalleri'et .... så I kan bare skrive løs derinde .... :club:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=61225
-
Først og fremmest ,så er det ren parrallelimport, hvorfor div importører ikke vil stille garanti, med mindre der er tale om hjemkaldelse af cykler med fabrikations fejl!
Desuden er der ikke noget med, at de sætter extra udstyr på dyret, men sælger til samme pris som hos importør? Derved er det jo svært at tale om afgifts nedsættelse, han kan jo bare sige at dette er indregnet i mængden af extra udstyr?
-Men helt enig dårlig stil, som helt sikkert hurtigt bliver spredt i miljøet! :club: :club: :club:
-
har i hvert fald fået mig til ikke at ville handle der nogensinde....
X 2 :brok:
-
Har netop idag talt med MC Touring Club (Som jeg er medlem af) ... De siger og jeg citere ....
"... Saqen er helt klokke ren. Forhandleren skal betale pengene tilbage !"
Så må vi se hva deres advokater kan gøre ... ;-)
-
Først og fremmest ,så er det ren parrallelimport, hvorfor div importører ikke vil stille garanti, med mindre der er tale om hjemkaldelse af cykler med fabrikations fejl!
Den tror jeg nu ikke de kan slippe af sted med. Hvis forretningen lukker står kunden, der er i god tro, jo lige pludselig med en cykel uden garanti.
Så vidt jeg husker var der i sin tid en masse ballade med parallelimporterede printere, hvor der var en, der blev skudt af et ringbind. Dengang ville den officielle importør ikke give garanti på parallelimporterede printere, men den gik ikke. De skulle give garanti på enhver printer af mærket, ligegyldigt hvordan de var kommet ind i landet.
Egentligt er det jo heller ikke importøren, men fabrikanten, der giver garantien, og de har jo også lavet de parallelimporterede varer.
-
har du husket at sende dem et link til denne tråd, mere så folk ikke får købt deres julegaver de forkerte steder :mrgreen:
-
har du husket at sende dem et link til denne tråd, mere så folk ikke får købt deres julegaver de forkerte steder :mrgreen:
Næ ... det må de selv finde ud af :wink:
-
Fik følgende svar fra DMC idag .....
--------------------------------------------->
Hej Christian,
Der er ingen tvivl om at det er dine penge, som forhandleren prøver at snyde dig for uanset hvilken rabat du har fået på køretøjet.
Har fået gravet lidt i noget lignende fra 1991, men der opgav kunden at få pegene ud af konkursboet.
Forhandleren har - set med DMC's øjne - en dårlig sag, og du bør benytte de mulige klageinstanser, der er til rådighed. Dog kan der være det specielle at køretøjer ikke er omfattet af de almindelige klageinstanser som andre forbrugerkøb.
Er du medlem af FDM burde deres juridiske afdeling kunne afklare hvor og hvordan du skal klage; alternativt er der advokatvagten i dit område, som også giver brugbar og gratis rådgivning.
Håber at du kan bruge ovenstående svar!
Med venlig hilsen
f. Danske Motorcyklisters Råd
Rolf Skovløkke
---------------------------------------------->
Så nu har jeg fået ret af alle på skrift og mundligt .... så bliver advokaterne kørt i stilling !
-
jeg tror at hvis du fortæller ham det, vælger han at udbetale pengene for at slippe for sagsomkostningerne som kan blive meget dyrere end de 6000.
-
Meldte mig ind i FDM idag for at hører om de kendte til ligende sager, hvordan de stillede sig, og om de kunne hjælpe .... :D
"Vi tager ikke sager der er før din indmeldelsesdato !" .... :brok:
"Du har ret, pengene er dine sådan som vi ser det ... held og lykke !" :?
Skal nok blive en sjov artikkel i MC Touring .....
-
Det er sku da træls med sådan nogle fusker!!! Man skal åbenbart passe meget på i dag når man handler mc'er
-
Jamen jamen ... dog.
Selveste forbrugerombudsmanden er kommet mig til undsætning ... :-)
Nu må vi se om en løftet pegefinger fra forbrugerombudsmanden kan få, ikke kun denne forhandler, men også andre på rette spor :-)
Der er iøvrigt kommet nye regler for inddrivelse af småbeløb (Alt under 50.000,- kr.) pr. 1. jan 2008, hvilket betyder det skal/skulle blive lettere for læ-mand at inddrive gæld via rettens vej. Det prøver vi så ... hvis ikke forbrugerombudsmanden's løftede pegefinger hjælper.
-
glæder mig til at høre det videre forløb i denne sag , :club:
held og lykke
-
Der var faktisk en udsendelse - jeg tror det var "Kontant". Der havde taget nogle læserbreve præcis med dette "problem".
Det handlede godt nok om biler og om den gråzone (hvis man kan kalde den det) hvor forhandleren havde taget noget brugt i bytte.
Køberen endte med at vinde et civilt søgsmål - det er ikke køberens problem at forhandleren har købt en brugt bil, som efter afgiftnedsættelse
af den nyindkøbte bil - ender med at give forhandleren en dårligere handel.
Den er klokkeklar .. det er forhandlerens problem hvis han har lavet en "dårlig" handel med et brugt køretøj. Og det er køberens penge der er tilbagebetalt i afgift.
Selv SKAT siger at det IKKE er forhandlerens penge .. de er udbetalt til forhandleren for at han skal betale dem til køberen han har handlet med.
Det vrimler desværre med forhandlere der prøver at score disse penge selv, til trods for at de udemærket ved hvad de burde gøre.
Held og lykke med det Christian - jeg håber sgu du kører det hele vejen for jeg hader den slags forhandlere.
Edit : Det var "Kontant" - og der er skrevet en artikel om det her : http://www.dr.dk/DR1/kontant/2007/10/16130236.htm
- og her : http://www.dr.dk/DR1/kontant/2007/10/16101320.htm
-
Så er Kamikaze blevet stævnet ... de har 14 dage til at svare på tiltalen. Dvs. regner med at hører fra Domstolen i København ca. den 20. Februar d.å.
-
Det er virkelig skræmmende at man skal helt derud. Jeg har i lidt over et halvt år nu prøvet at få mine penge fra Bikx i Næstved uden held. I modsætning til din historie, lover Søren dog guld og grønne skove hver eneste gang, senest i mandags, hvor pengene kom ind på min konto lige med det samme.
Det gjorde de naturligvis ikke, så nu bliver jeg nødt til at følge samme procedure som dig. Det er godt nok utroligt :/