SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Esben efter December 11, 2007, 05:53:20 pm
-
Hejsa i gæve SV'er
Fik kortet få dage før sæsonen sluttede og har de sidste måneder kigget efter brugte sv'er.
Har nu fundet en privat gul fra 99 med halvkåbe som har kørt 53000km til 53000kr, incl læderdragt og tekstiltøj i en størrelse som jeg tror jeg passer. :)
Kæden er ny, dækkende har kørt ca. 10000km der er lavet service i forbindelse med vinteropbevaring, har mest kørt lange ture frem og tilbage mellem job. Ikke det store ekstra udstyr udover en anden potte end den originale som ikke sælger ikke har. Det var den forige ejer som skiftede den.
Men hvad skal man kigge/lytte efter når man overhovedet ikke har en skid forstand :oops: Har dog min far med som er en gravet mc'er som har en sv650s :wink:, men mon I ikke også har nogle idéer så jeg ikke glemmer noget :oops: synes altid de små ting først træder frem når man kommer hjem med købet. Skal ned at se den her en af de kommende dage så håber det er tids nok, med sådant et bredt sprøgsmål og lyder prisen fornuftig??
Venlig hilsen
En måske kommende sv ejer
Esben
-
Lad mig først sige at jeg synes det er en fed cykel, fra en fornuftig årgang med en lækker farve ;)
Jeg har lige givet 58.000 for en gul fra 99, og den havde gået 23.200. Der skal laves stort service + knækket chokerkabel, ellers står den rigtigt pænt. Jeg synes ikke prisen er helt skæv, selvom den har lidt flere kilometer på bagen. Hvis service ellers er overholdt og den står pænt. Jeg ville dog være lidt betænkelig ved at standardpotten ikke følger med. Du kan risikere den ikke slipper gennem syn når du en gang skal sælge, og så står du med en masse bøvl. Hvis dækkene har kørt 10.000 er der nok ikke fantastisk mange km tilbage i dem, i hvert fald ikke bagdækket vil jeg tro.
Ellers er der noget med pakningerne i forgaflerne kan være lidt utætte i en 99'er.
Hvis den står med uoriginal potte, ville jeg checke om den har været på rullefelt og er dysset om. Hvis ikke, har motoren nok ikke fået den bedste blanding benzin(mager/fed). Det er ikke det jeg ved mest om, men jeg tvivler på at motoren har godt af det i for lang tid.
Chokerkablet har vist en tendens til at ruste, så check det.
Affjedringen er måske nok ved at være lidt slatten, så den ville jeg også lige prøve.
Bremseslanger og benzinslanger er ikke skiftet på min, så de er ved at være lidt møre. De ser pæne ud, men jeg kan f.eks. tydeligt mærke af slangen til fodbremsen udvider sig når jeg trykker på pedalen bare med hånden.
Kig ned i tanken og check for rust/skidt.
Er der nuanceforskel i kåben kan man jo tænke lidt over hvorfor der er det...
Check skruerne. Ligner det nogen der har været løsnet for nylig, ellers kan nogle af dem være frosset. Det har jeg allerede haft fornøjelsen af.
Og så spørg ind til cyklen, så finder du hurtigt ud af hvad sælgers forhold har været til cyklen. Det siger også meget om hvordan cyklen er blevet passet.
Har du link til billeder?
-
Lad mig først sige at jeg synes det er en fed cykel, fra en fornuftig årgang med en lækker farve ;)
Jeg har lige givet 58.000 for en gul fra 99, og den havde gået 23.200. Der skal laves stort service + knækket chokerkabel, ellers står den rigtigt pænt. Jeg synes ikke prisen er helt skæv, selvom den har lidt flere kilometer på bagen. Hvis service ellers er overholdt og den står pænt. Jeg ville dog være lidt betænkelig ved at standardpotten ikke følger med. Du kan risikere den ikke slipper gennem syn når du en gang skal sælge, og så står du med en masse bøvl. Hvis dækkene har kørt 10.000 er der nok ikke fantastisk mange km tilbage i dem, i hvert fald ikke bagdækket vil jeg tro.
Ellers er der noget med pakningerne i forgaflerne kan være lidt utætte i en 99'er.
Hvis den står med uoriginal potte, ville jeg checke om den har været på rullefelt og er dysset om. Hvis ikke, har motoren nok ikke fået den bedste blanding benzin(mager/fed). Det er ikke det jeg ved mest om, men jeg tvivler på at motoren har godt af det i for lang tid.
Chokerkablet har vist en tendens til at ruste, så check det.
Affjedringen er måske nok ved at være lidt slatten, så den ville jeg også lige prøve.
Bremseslanger og benzinslanger er ikke skiftet på min, så de er ved at være lidt møre. De ser pæne ud, men jeg kan f.eks. tydeligt mærke af slangen til fodbremsen udvider sig når jeg trykker på pedalen bare med hånden.
Kig ned i tanken og check for rust/skidt.
Er der nuanceforskel i kåben kan man jo tænke lidt over hvorfor der er det...
Check skruerne. Ligner det nogen der har været løsnet for nylig, ellers kan nogle af dem være frosset. Det har jeg allerede haft fornøjelsen af.
Og så spørg ind til cyklen, så finder du hurtigt ud af hvad sælgers forhold har været til cyklen. Det siger også meget om hvordan cyklen er blevet passet.
Har du link til billeder?
Tak for rådene, sælger havde ikke lige nogle billeder men vil tage nogen i morgen så skal jeg lige poste dem her. Det er da ellers en masse ting som sådan en maskine lige kan fejle.
-
Kan ikke bidrage med så meget fornuftigt.. Vil bare ønske held og lykke med købet og bakke op om valget. Det er en fornuftig cykel - og prisen lyder ikke helt af vejen...
:: EDIT ::
Hvis ikke du ved det. Så har vi et forummedlem som har rundet 125.000 på den model uden nogen større reparationer... Så det er noget der holder! Kig efter brugeren B2!
-
Tror nok B2 har rundet 135K km... ;)
Nu siger du at den godt kan fejle mange ting. Men husk på at den er fra 99. Det er også ved at være en del år tilbage... Så vil der være ting som dem, der er blevet udpejet...
-
Her er lige et vedhæftet billede af den, kom gerne med flere indput om hvad jeg skal være opmærksom på skal se den imorgen torsdag. :D
-
Jeg postede engang et opslag fra det engelske Bike blad, en buyer's guide til den "gamle" SV'er. Det er her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2657.msg51581#msg51581
-
Et typiskt problem med SV´eren er knastkædestrammeren, så spørg ind til om de er skiftet.
Du kan høre en markant raslelyd i tomgang- 2500 omdr/min i frigear hvis de er slidte/defekte.
Mon ikke der er en herinde der har en original udstødning du kan låne når du skal til syn. :rolleyes: :blink:
-
Umiddelbart ser den da pæn ud.
Det var nu ikke for at skræmme dig, jeg nævnte alle de ting. Mere for at være sikker på at få det hele med.
De fleste ting er mest et spørgsmål om service er blevet ordentlig overholdt på den, så du ikke kommer til at stå med mange udgifter og tid på at få den serviceret ordentligt. Ellers er det nok begrænset hvad den kan fejle, eller der kan gå i stykker hvis den ellers er brugt normalt.
Og må vi høre, hvordan gik det igår?
-
Endnu engang tak for responsen :-)
Den lød fa..... godt!!! og pæn var den også.
Det var nu noget andet at køre på den end skolecyklen (gs500e), men fornøjelsen blev nu ødelagt lidt af at jeg var skide nervøs for at skade den da den vel ikke var helt forsikret :? men vejret var skide flot og vejen tør så det hjalp en del.
Sidder nu og tænker over om jeg skal slå til da lge skal have det sidste til at falde på plads med pengene. Bagdækket er der ikke mange km tilbage på også skulle der tages godt på gassen for at den tog fat hvilket min far var opmærksom på, men han snakkede med hans mek. i dag og det skulle være et nyt kable så skulle den være tip top. og som en ekstra bonus passede tøjet mig en læder heldragt og Rukka tekstil tøj. plus støvler og racer handsker som også ville følge med. Så imorgen siger jeg måske ja tak til min første mc :P
-
Jamen tillykke da. :)
Jeg gik selv fra en GS500F til en SV1000S. Der er en anden verden til forskel og så alligevel ikke. SV'ere er jo ret letkørte og lige til at springe på og af( :innocent:).
-
Så er der sagt ja tak til min "nye" mc...... så er der sgu lige pludselig langtid til marts!!!!
-
STORT TILLYKKE MED DEN, og kan det SÅ blive forår :P
-
Tillykke endnu en ny SV-Rider
Ser rigtig fin ud.
SørenG
-
Tilykke med Svinet! Så er det bare at få den hjem, sår du har hele vinteren til at gå og hygge om den!
-
velkommen til og tillykke med maskinen. :)
-
Tillyk med MC'en. Det lader til at du har gjort et rigtigt godt førstegangskøb. Det er så mange opstarts omkostning som du lige er sprunget let og elegant hen over ved både at have fået læder og tekstil tøj, MC og alt det andet på én gang.
/Ole J.
-
Tak for den gode velkomst :thumbsup: det er dejligt med sådan et forum hvor der er liv i trådene :-)
Synes også selv det er blevet til en god handel og sælger sænkede prisen 4000 kr. men så skulle jeg selv syne den, så det bliver lidt spændende med udstødningen ellers må den lige skiftes ud med min fars :angel:, Der skal nyt bagdæk også skal der rodes lidt med gashåndtaget og så håber jeg ikke der kommer andre små overraskelser :shock:
-
husk at lave dit bike: ingen om til sv 650s 99, i din profil :wink:
man må gerne være lidt selvglad herinde :mrgreen:
-
Tillykke med nyerhvervelsen! :orkester:
SV'ere er jo ret letkørte og lige til at springe på og af( :innocent:).
Hjulene skal baaaare liiige står stille først :blink:
-
Tilllykke med købet. Den skal du nok blive glad for. :orkester:
-
husk at lave dit bike: ingen om til sv 650s 99, i din profil :wink:
man må gerne være lidt selvglad herinde :mrgreen:
Det er sørme rigtig så er det rettet 8)