SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: pingo efter December 11, 2007, 11:24:54 pm
-
OBS: Se
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8521.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8521.0), da en poll ville være bedre til at afgøre dette.
Hej drenge(og piger)
Det er nu tid til mit Store Sociale Eksperiment:
Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvor mange af jer, der kører rundt med ulovlige udstødninger..?
Nej, jeg kommer ikke fra politiet, og i bliver ikke sendt til syn hvis i svarer "ja" :angel:
mvh. 3-gangsposteren pingo
-
Hej drenge(og piger)
Det er nu tid til mit Store Sociale Eksperiment:
Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvor mange af jer, der kører rundt med ulovlige udstødninger..?
Nej, jeg kommer ikke fra politiet, og i bliver ikke sendt til syn hvis i svarer "ja" :angel:
mvh. 3-gangsposteren pingo
Hmmm tror det bliver et svært eksperiment for dig... Lav tråden som en afstemning istedet for, så folk ikke behøver at vise deres profil med svar, men bare kan svare anonymt hvis de helst vil det. så har de da valget.. :D
-
der er ikke ulovlige udstødning til et sandt SVin , der er bare ikke ret mange potter der kan tæmme en V2
-
Definér ulovlig udstødning...
-
Hejsa.. i forbindelse med mit tidligere "Ulovlige udstødninger"-emnet(http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8520.msg87449#msg87449 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8520.msg87449#msg87449)), blev det foreslået, at jeg lavede en poll, så folk ikke selv skulle skrive, og dermed afsløre deres eventuelle ulovligheder.. Og det er hermed gjort..
mvh peter
-
Definér ulovlig udstødning...
K7 uden kat. - f.eks ...
-
Alle potter som ikke er de originale = ulovlige på SV1000 f.eks da der ikke er kat i.
På 650'eren er det kun den nye model - vistnok K3+
-
Ov, så er jeg røget i fælden! 8)
-
Hejsa.. i forbindelse med mit tidligere "Ulovlige udstødninger"-emnet(http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8520.msg87449#msg87449 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8520.msg87449#msg87449)), blev det foreslået, at jeg lavede en poll, så folk ikke selv skulle skrive, og dermed afsløre deres eventuelle ulovligheder.. Og det er hermed gjort..
mvh peter
Jeg har tilladt mig at samle de to emner, så det er lettere at overskue !
-
generalt flest udstødninger er ik lovlige efter det er påkravet katalystor som før nævnt
der er speciele racer potter der ikke er streetlegal i usa - og ik godkendt til andet end bane brug
der er potter der larmer for meget og derfor ik lovlige i danmark
men overordnet er de potter vi bruger godkendte og lovlige at køre med - hvis man ser bort for katalystoren...
-
Jeg er faktisk lidt i tvivl med min Devil. Når db-killeren ikke er i larmer den selvfølgelig for meget, men når den sidder i så skulle den være "street legal". Men det er ikke lyden jeg er i tvivl om - K7'eren af 650'eren fik nemlig kat, hvilket betyder at en monteret after-market udstødning også skal have dette for at cyklen er lovlig. Devil Magnum til henholdsvis K4-K6 og K7 er forskellige, så forskellen er muligvis at K7'erens har kat. På Devils website står der at den er EC-godkendt, og jeg har også set i et tysk blad at den har TÜV-godkendelse, så muligvis er den god nok... men det ville være rart at vide 100%... :)
-
Vi er enige om at alle udstødninger som lyder himmelsk dvs. uden db-killer er ulovlige. Et tip er lige at fjerne gummistudsen oppe ved luftfilteret, så larmer potterne lidt mere :mrgreen: :orkester: :mrgreen:
-
Jeg er faktisk lidt i tvivl med min Devil. Når db-killeren ikke er i larmer den selvfølgelig for meget, men når den sidder i så skulle den være "street legal". Men det er ikke lyden jeg er i tvivl om - K7'eren af 650'eren fik nemlig kat, hvilket betyder at en monteret after-market udstødning også skal have dette for at cyklen er lovlig. Devil Magnum til henholdsvis K4-K6 og K7 er forskellige, så forskellen er muligvis at K7'erens har kat. På Devils website står der at den er EC-godkendt, og jeg har også set i et tysk blad at den har TÜV-godkendelse, så muligvis er den god nok... men det ville være rart at vide 100%... :)
alle after-market er lavet i udlandet og har TÜV, EC og andre anerkendte godkendelser - men danmark har et milijø krav om at der skal være kat på alle nyere motorcykler ikke om at der skal være kat i udstødningen - det er bare det letteste sted at placere den....
-
Jeg er faktisk lidt i tvivl med min Devil. Når db-killeren ikke er i larmer den selvfølgelig for meget, men når den sidder i så skulle den være "street legal". Men det er ikke lyden jeg er i tvivl om - K7'eren af 650'eren fik nemlig kat, hvilket betyder at en monteret after-market udstødning også skal have dette for at cyklen er lovlig. Devil Magnum til henholdsvis K4-K6 og K7 er forskellige, så forskellen er muligvis at K7'erens har kat. På Devils website står der at den er EC-godkendt, og jeg har også set i et tysk blad at den har TÜV-godkendelse, så muligvis er den god nok... men det ville være rart at vide 100%... :)
alle after-market er lavet i udlandet og har TÜV, EC og andre anerkendte godkendelser - men danmark har et milijø krav om at der skal være kat på alle nyere motorcykler ikke om at der skal være kat i udstødningen - det er bare det letteste sted at placere den....
Okay så blev jeg lidt klogere :)
-
Jeg kører lovligt... 8) :mrgreen:
-
Jeg kører lovligt... 8) :mrgreen:
Det gør jeg ikke, og det er ikke fordi der mangler en katalysator. :twisted:
Min er nemlig indregistrret inden de nye bestemmelser trådte i kraft, så ville sådan set godt kunne køre lovligt med dot/EC/tüv-godkendte potter uden katalysator.
-
Har en K7'er med Yoshimura TRC Carbon.
Alt andet burde være ulovligt
:mrgreen:
-
Jeg kører lovligt... 8) :mrgreen:
:hand: :hand: :hand:
Det er kun fordi du er å røven eller sad der et lækkert fuldt system fra Yoshimura eller lign.
SørenG
-
Jeg kører lovligt... 8) :mrgreen:
:hand: :hand: :hand:
Det er kun fordi du er å røven eller sad der et lækkert fuldt system fra Yoshimura eller lign.
SørenG
ingen point endnu når biken er plumberet ;)
-
Jeg kører lovligt... 8) :mrgreen:
:hand: :hand: :hand:
Det er kun fordi du er å røven eller sad der et lækkert fuldt system fra Yoshimura eller lign.
SørenG
ingen point endnu når biken er plumberet ;)
Kommer osse til at køre med lovlig potte efter droslingen er fjernet den her sommer :shock:
-
jeg er også rimelig sikker på at jeg kører lovligt, nu er jeg godt nok ikke så go til engelsk , men den label der sad på mine potter
( All Holeshot Performance Products are intended for closed course racing purposes only ) det betyder vist nok noget med at de er lovlige :whatever:
-
Definér ulovlig udstødning...
Hvad med hvis der står "Not for road use" på den? :rolleyes:
-
Definér ulovlig udstødning...
Hvad med hvis der står "Not for road use" på den? :rolleyes:
så er den lovlig, så længe du holder den ude i rabatten og ikke rammer noget asfalt :D
-
not for road, er det ikke bare at den skal holdes fri fra asfalten??? :shock:
-
Jeg er faktisk lidt i tvivl med min Devil. Når db-killeren ikke er i larmer den selvfølgelig for meget, men når den sidder i så skulle den være "street legal". Men det er ikke lyden jeg er i tvivl om - K7'eren af 650'eren fik nemlig kat, hvilket betyder at en monteret after-market udstødning også skal have dette for at cyklen er lovlig. Devil Magnum til henholdsvis K4-K6 og K7 er forskellige, så forskellen er muligvis at K7'erens har kat. På Devils website står der at den er EC-godkendt, og jeg har også set i et tysk blad at den har TÜV-godkendelse, så muligvis er den god nok... men det ville være rart at vide 100%... :)
alle after-market er lavet i udlandet og har TÜV, EC og andre anerkendte godkendelser - men danmark har et milijø krav om at der skal være kat på alle nyere motorcykler ikke om at der skal være kat i udstødningen - det er bare det letteste sted at placere den....
Hvis ikke din kat. sidder i udstødningen, så er vi altså ovre i noget med pelsdyr....!! :lol:
-
Definér ulovlig udstødning...
Hvad med hvis der står "Not for road use" på den? :rolleyes:
Ja, så har du sgu fået monteret en crosser-udstødning ligesom.. :thumbsup:
-
Hvad med hvis der står "Not for road use" på den? :rolleyes:
så er den lovlig, så længe du holder den ude i rabatten og ikke rammer noget asfalt :D
not for road, er det ikke bare at den skal holdes fri fra asfalten??? :shock:
Ja, så har du sgu fået monteret en crosser-udstødning ligesom.. :thumbsup:
:lmao: :lmao: :lmao:
-
Hvad med hvis der står "Not for road use" på den? :rolleyes:
så er den lovlig, så længe du holder den ude i rabatten og ikke rammer noget asfalt :D
not for road, er det ikke bare at den skal holdes fri fra asfalten??? :shock:
Ja, så har du sgu fået monteret en crosser-udstødning ligesom.. :thumbsup:
:lmao: :lmao: :lmao:
X2
-
Hvad med hvis der står "Not for road use" på den? :rolleyes:
så er den lovlig, så længe du holder den ude i rabatten og ikke rammer noget asfalt :D
not for road, er det ikke bare at den skal holdes fri fra asfalten??? :shock:
Ja, så har du sgu fået monteret en crosser-udstødning ligesom.. :thumbsup:
:lmao: :lmao: :lmao:
X2
Ja det/n er jo oplagt ......... Not for road use så må man ikke vælte ......det kan det jo stå på meget dæk-hjelm-briller-skøjter f.eks
:lmao: :lmao: :lmao:
-
Jeg kører lovligt... 8) :mrgreen:
Det gør jeg ikke, og det er ikke fordi der mangler en katalysator. :twisted:
Min er nemlig indregistrret inden de nye bestemmelser trådte i kraft, så ville sådan set godt kunne køre lovligt med dot/EC/tüv-godkendte potter uden katalysator.
vil det sige at en 650 k3 som er uden kat må køre med fuldt akropovich helt lovligt?
søgende spørgsmål og selvfølgelig rent teoretisk :angel:
-
Jeg kører lovligt... 8) :mrgreen:
Det gør jeg ikke, og det er ikke fordi der mangler en katalysator. :twisted:
Min er nemlig indregistrret inden de nye bestemmelser trådte i kraft, så ville sådan set godt kunne køre lovligt med dot/EC/tüv-godkendte potter uden katalysator.
vil det sige at en 650 k3 som er uden kat må køre med fuldt akropovich helt lovligt?
søgende spørgsmål og selvfølgelig rent teoretisk :angel:
ja, det mener jeg. Hvis den er indregistreret inden de nye regler trådte i kraft så skulle den lovligt kunne køre med det regelsæt der gjaldt på daværende tidspunkt, hvis den ellers ikke larmer mere en det antal decilBel der er lovligt... er det ikke 85dB?
Så det gælder ikke et åbent system... klart nok!
-
NU vi snakker udstødninger så se mine videoer på mcg
Med org. potte: http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1633 (http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1633)
Uden potte: http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1634 (http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1634)
Med IXIL og FUN-KILLER: http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1635 (http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1635)'
Med IXIL og UDEN FUN-KILLER: http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1636 (http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1636)
SørenG
-
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..
-
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..
Tror sgu jeg kom til at trykke på "lidt" knappen, men de er jo heller ikke kommet helt på endnu... 8)
-
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..
Egentlig enig.
Dog må jeg sige at efter jeg fik monteret Yoshimura virker den originale potte nærmest som en forbrydelse mod den gode lyd.
:D
-
"LIDT" er en kombo... altså der hvor man svarer ja til at køre ulovligt, men også ja til at man ikke kører så meget på cyklen generelt. :hand:
-
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..
Tror sgu jeg kom til at trykke på "lidt" knappen, men de er jo heller ikke kommet helt på endnu... 8)
Der er da 13 mand som har trykket på lidt... :|
-
"LIDT" er en kombo... altså der hvor man svarer ja til at køre ulovligt, men også ja til at man ikke kører så meget på cyklen generelt. :hand:
Men det vil sige at når man så kører på cyklen... så er den jo ulovlig... Enig?? nu vil jeg lige skrive at jeg har altså intet imod ulovlige potter.. synes godt om lyden og synes det er lidt mere sikkert trafikmæssigt... ... Harley lyden er jeg dog imod... der er man jo fandme ved at skide i bukserne når de drøner forbi een :D :D -
kørte også selv med ulovlig potte... så jeg spiller ikke hellig... men det er da enten eller eller... :thumbsdown: :thumbsup: :D :D
-
Jeg stemte "Lidt" da jeg godt kan finde på at sætte baflen i på langfart - men det burde jo så nok have været "Ja" da den formodentlig stadig er ulovlig pga. af manglende katalysator.
-
Kører med fuldt lovlig udstødning, men det skyldes alene en lav kassebeholdning for tiden... :thumbsdown:
Hygge
-
Jeg stemte "Lidt" da jeg godt kan finde på at sætte baflen i på langfart - men det burde jo så nok have været "Ja" da den formodentlig stadig er ulovlig pga. af manglende katalysator.
Mit ja kunne lige så godt have været et lidt for på længere ture kan jeg også finde på at smide FUN-KILLEREN i potten og så er den ikke ulovlig mere....
SørenG
-
jeg har aldrig fået mine fun-killers...
nogen der har et par liggende til MIVV potter?