SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: smeden efter December 18, 2007, 01:51:09 pm
-
http://fpn.dk/motor/mc/article1206518.ece
Alt sammen meget godt, men jeg går efter lyden.
Elsker den dybe brummen. :thumbsup:
-
Ja jeg er sådan set også ligeglad om der er +- 2HK mere eller mindre, bare lyden er i top..... De 2 HK kan man sgu ikke mærke alligevel
-
Her diskuterer vi det også: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=62561
-
anden detalje er at potterne vejer op til et par kilo mindre (intet milijø filter)så der er en effektiv måde at gøre biken letter - men det er heller ik noget folk ligger vægt i
jeg selv er meget glad for de mivv der var monteret da jeg købte den
-
Forfatteren kigger tydeligvis meget snævert på hvorfor folk sætter en anden udstødning på:
Det er jo ikke "kun" for at få mere effekt, eller "kun" for at få mere lyd man sætter en anden potte på. Og hvis man er en af dem der går op i lyden, så går man naturligvis også op i at de forskellige potter giver forskellig lyd. Desuden har han glemt at man også kan fokusere på design.
Den artikel er vist ikke henvendt til motorcyklister.
-
Jeg synes at lyden er en stor del af det at køre mc. Men om den får flere hk er jeg ret ligeglad med. Bare den trækker jævnt og køre godt.
-
Et SVin uden bulder potter er som en cola uden brus. Ret fesen. Det passer bare ikke rigtig sammen. :lmao:
-
JA!
-
spørg enhver knægt med en lille bil og en alt for stor udstødning - bilen har ingen kompression men larmer lidt meget mere end std ;)
-
en ting er sikkert hvis man har en god lyd på sin mc og når man kommer kørende så er det der hvor alle ønsker at det var dem selv der kørte rundt på mc'en. Ik kun bliver folk pissemisundelige :mrgreen: men det bliver også en helt anden oplevelse at køre på mc
er vi enige?
-
Vi er helt enige der skal åbne potter på en V2 ellers ka det hele sq da være lige meget :rolleyes:
loud pipes saves lives
-
spørg enhver knægt med en lille bil og en alt for stor udstødning - bilen har ingen kompression men larmer lidt meget mere end std ;)
Kompression har vist intet med emnet at gøre - det er selve flow´et i hele røret fra topstykke til enden af afgangen, som er afgørende.
Gennemstrømningspotter er altid at foretrække (kombineret med en afstemning af fødesystemet/tændingen).
Og så skal man ikke glemme noget frisk kold luft til indsugningen - det kan enhver motor li´
Da min gamle bil var på rullen smed den 8 heste ekstra, da vi lige lindede på selve luftfilterkassen mens den rullede på fuld skrald.
Så den fik et K&N element istedet :mrgreen:
-
V2 uden lyd er lidt ligesom sex uden lyd! -der fungerer sikkert fint nok, og man kommer da både frem og tilbage! -Men en stor del af det sjove forsvinder , og det bliver ret hurtigt kedeligt 8)
-
lyd er alt, sød musik når håndtaget vrides ellers kunne vi jo lige så godt køre 4 cyl :mrgreen:
-
lyd er alt, sød musik når håndtaget vrides ellers kunne vi jo lige så godt køre 4 cyl :mrgreen:
puhaaaaaa.... puhaaaaaaaaa..... :mrgreen:
-
V2 uden lyd er lidt ligesom sex uden lyd! -der fungerer sikkert fint nok, og man kommer da både frem og tilbage! -Men en stor del af det sjove forsvinder , og det bliver ret hurtigt kedeligt 8)
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :lol:
-
bike laved for nylig en test på en yamaha FZ-1 årgang 2006... med 11 forskellige udstødninger,(slip on-potte),,,, de kom til et helt andet resultat.... at de gav flere hk,,,
en youshimura trc gav 9,8 hk..... dette uden at der er skruet på noget...
hvad for artikkel skal man tro på....
testen er også her på fpn.dk
http://jp.dk/arkiv/?id=995207
-
Forvirring omkring lyddæmpere til motorcykel
På fpn.dk har vi tidligere informeret om, hvordan åbne lyddæmpere kunne give op til 10 ekstra hestekræfter. Senest er informationen, at de intet ekstra giver. Det lyder som sort snak, men der er mening bag galskaben
der stod sørme mere
http://fpn.dk/motor/mc/article1207829.ece
-
Det må være derfor at sv650 virker med racerpotte, den er jo forholdsvis svag med sine 70-72 hk fra fabrikken af.
Min havde 74 hk på hjulet efter montering af racerpotte :D (Målt hos Enghave)
-
så kom resultatet,,
har pipercross,,, har stadig luftfilter overdelen på men har boret nogle huller for bedre flov.
youshmura carbon trioval uden db killer,,,, og så povercomander
-
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
:mrgreen:
-
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
:mrgreen:
Hvor meget mere effekt gav ca? -hvis du da har fået det målt.
-
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
:mrgreen:
Hvor meget mere effekt gav ca? -hvis du da har fået det målt.
Fik det målt hos FA motosport.
Mener ikke de måler på baghjulet, men jeg er sikker på at der findes et par kyndige herinde som kan korrigere mig hvis jeg tager fejl.
Fik målt den til
Før:
69,4 hk ved 8782 rpm
63 Nm ved 7546 rpm
Efter:
76,8 hk ved 9744 rpm
66 Nm ved 6919 rpm
Derudover blev effektkurverne væsentlig pænere og uden en kraftig nedgang i Hk ved høje RPM.
Alt i alt mærkbar forandring, og hørbar naturligvis.
-
Tja jeg fik begge dele da jeg fik monteret Yoshimura carbon trioval full system.
Fed lyd og flere hypper.
:mrgreen:
Hvor meget mere effekt gav ca? -hvis du da har fået det målt.
Fik det målt hos FA motosport.
Mener ikke de måler på baghjulet, men jeg er sikker på at der findes et par kyndige herinde som kan korrigere mig hvis jeg tager fejl.
Fik målt den til
Før:
69,4 hk ved 8782 rpm
63 Nm ved 7546 rpm
Efter:
76,8 hk ved 9744 rpm
66 Nm ved 6919 rpm
Derudover blev effektkurverne væsentlig pænere og uden en kraftig nedgang i Hk ved høje RPM.
Alt i alt mærkbar forandring, og hørbar naturligvis.
Jeg har også fået min rullet hos FA Moto-sport og de kan måle begge dele, det står på de kurver som du har fået. :)
Men jeg vil tro at dine resultater er på hjulet... :wink: