SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Gixxer Heino efter Maj 30, 2005, 08:22:10 pm
-
jeg har idag forsøgt at instille det tps halløj så jeg følger janniks fine forklaring, men på min er der ikke noget at justere hvis jeg har forstået det korrekt? med cirka 1300rpm ser det sådan ud -c og det er vist korrekt ikk?!??! :shock:
-
Takker. 8)
Det du gør er at dreje hele den sorte "dims" som er skruet fast med de 2 skruer.
Vær opmærksom på at det er ingen ting som den skal drejes for at få effekt.
Det er ikke nok at den står -c i tomgang, for problemet er normalt at den skal op omkring 3500 omdr/min før stregen "går høj" og det skal justeres så den "går høj" allerede ved 1450 omdr/min.
-
Takker. 8)
Det du gør er at dreje hele den sorte "dims" som er skruet fast med de 2 skruer.
Vær opmærksom på at det er ingen ting som den skal drejes for at få effekt.
Det er ikke nok at den står -c i tomgang, for problemet er normalt at den skal op omkring 3500 omdr/min før stregen "går høj" og det skal justeres så den "går høj" allerede ved 1450 omdr/min.
jeg har lige kikket på det og den går højt ved 1800rpm så er det ik godt nok??
-
jeg har lige kikket på det og den går højt ved 1800rpm så er det ik godt nok??
Tjo det er vel ok hvis man syntes det selv. :wink:
-
jeg fik min justeret så den går høj ved ca. 1500 - tidligere ca 2500 . Det har hjulpte :D
-
jeg gjorde det også idag og min er holdt op med at skyde.men min steg også først ved ca 3800omin så det har hjulpet en del.underligt de ikke gør det ved service.men endnu engang tak til jannik for oversættelsen det var sku cool.ps hvis der er nogen i jylland der skal ha en hånd med det kan i bare sige til.
mvh
jeppe
-
underligt de ikke gør det ved service.men endnu engang tak til jannik for oversættelsen det var sku cool.
mvh
jeppe
Velbekommen. Nemt lige at bruge ½ time på en forklaring på dansk, når der så er en flok som får deres cykler til at gå ordentligt. :lol: :lol: :lol:
Jeg tror det er pga. at den måske forurener lidt mindre hvis TPS´en står som den gør standard, og det er jo der de bliver miljø-godkendt.
-
En anden grund til at mekanikerne ikke gør det ved service, er at det slet ikke er beskrevet særligt detaljeret i suzuki-manualen hvornår den skal skifte. Blot at den skal skifte... Så de ved det sandsynligvis ikke.
-
Er der nogen i Århus området der har 100% styr på TPS justering??
-
Er der nogen i Århus området der har 100% styr på TPS justering??
Skal vi ikke se nogen billeder af dine Mivv potter??
-
Er der nogen i Århus området der har 100% styr på TPS justering??
Skal vi ikke se nogen billeder af dine Mivv potter??
Jeg har smidt nogen op. Næste gang jeg trækker den ud, så kan jeg da tage et billed kun af potten hvis det er.
-
hej jeg er godt nok ikke fra århus området men der er jo kun 100km mellem os så jeg vil gerne hjælpe dig med det en dag hvis det var noget.
mvh
jeppe
-
hej jeg er godt nok ikke fra århus området men der er jo kun 100km mellem os så jeg vil gerne hjælpe dig med det en dag hvis det var noget.
mvh
jeppe
Hvor bor du henne. Så kan jeg evt kigge forbi en dag.
-
Takker. 8)
Det du gør er at dreje hele den sorte "dims" som er skruet fast med de 2 skruer.
Vær opmærksom på at det er ingen ting som den skal drejes for at få effekt.
Det er ikke nok at den står -c i tomgang, for problemet er normalt at den skal op omkring 3500 omdr/min før stregen "går høj" og det skal justeres så den "går høj" allerede ved 1450 omdr/min.
Øhh. min stiger ved 3800, så inden jeg går igang, vil jeg da gerne vide
om 'dimsen' skal flyttes parallelt eller bare tippes. Hvilken vej skal den i øvrigt flyttes/tippes :?: