SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Andreasen efter Januar 08, 2008, 10:00:31 am
-
Hejsa
Der skal laves komplet service på SV'eren her i vinterperioden, og har lige et par spørgsmål til forummets medlemmer.
Det er en 99 sv650 s, som jeg købte i sommer. Den har kørt 40.000 km, og jeg vil derfor gerne give den hele turen incl. skift af alle sliddele.
Hvor køber i diverse slanger? Vil gerne skifte brændstof- og kølerslanger.
Hos brdr. Sejr tager de mellem 600 og 800 for synkronisering af karburatorrer. Fair pris :?:
Er det for øvrigt noget man selv kan gøre? Jeg har tænkt på at købe denne http://www.carbtune.com/ (http://www.carbtune.com/)
Det skal måske her siges at jeg har lavet det meste service selv, herunder skift af kædekit og justering af ventilspillerum.
Det er jo halvdelen af fornøjelse ved at have mc! :afro:
Skifter i pakning i gaffelbenene når i skifter olien ud heri?
På forhånd tak for hjælpen! :angel:
Mvh Kristian
-
Det er nemt at synkronisere karburatorer med carbtune.. Det kan gøres med tanken på "pinden" og lidt fingersnilde..
-
Ok, dejligt at høre. Udstyrets pris er jo hurtigt tjent hjem i sparede værkstedstimer.
Kræves der andet udstyr? Haynes manual skriver noget om at der skal påføres vaakum..
-
Det er nemt at synkronisere karburatorer med carbtune.. Det kan gøres med tanken på "pinden" og lidt fingersnilde..
X2
Jeg bruger også Carbtune, og der skal ikke påføres noget med vakuum.
-
Ok
I skal have tak for hjælpen..
Så er værktøjet bestilt!
-
Jeg er med på en lytter her. Står i samme situation, samme cykel, bare ved 24K.
Skal man opmåle diverse slanger eller kan man købe dem i færdige kits? Jeg skal nok også ha skiftet bremseslanger.
-
Ok
I skal have tak for hjælpen..
Så er værktøjet bestilt!
Arh tis.. Nu har du jo bestilt.. Men du må altså meget gerne låne mit værktøj - jeg bor i Viby.
Hygge
-
Det er nemt at synkronisere karburatorer med carbtune.. Det kan gøres med tanken på "pinden" og lidt fingersnilde..
X2
Jeg bruger også Carbtune, og der skal ikke påføres noget med vakuum.
Hvordan dælen gør du det uden vacuumtilslutning ?
Carbtune ligner et gammeldags kviksølvsinstrument - der er osse denne elektroniske fidus på markedet http://www.selectronic.fr/article.asp?article_ref_entier=80.9100-GB
Fordelen er, at der ikke kan suges kviksølv ind i kværnen, hvis man gasser hurtigt op :innocent:
-
Det er nemt at synkronisere karburatorer med carbtune.. Det kan gøres med tanken på "pinden" og lidt fingersnilde..
X2
Jeg bruger også Carbtune, og der skal ikke påføres noget med vakuum.
Hvordan dælen gør du det uden vacuumtilslutning ?
Carbtune ligner et gammeldags kviksølvsinstrument - der er osse denne elektroniske fidus på markedet http://www.selectronic.fr/article.asp?article_ref_entier=80.9100-GB
Fordelen er, at der ikke kan suges kviksølv ind i kværnen, hvis man gasser hurtigt op :innocent:
Jeg bruger selvfølgelig vacuumtilslutning. Men der bliver skrevet "påføre" vacuum og det gør jeg ikke, jeg bruger de vacuumtilslutninger som sidder på indsugningen til synkronisering. Mortorcyklen trække jo selv vacuum der. :)
Carbtune er ikke med kviksølv, det er nogle metal stempler som kører i plastrør.
-
Arh tis.. Nu har du jo bestilt.. Men du må altså meget gerne låne mit værktøj - jeg bor i Viby.
Tja.. Så var det jo spild af penge...
Men kan jo være jeg får brug for hjælp til at bruge apparatet.. :loser:
Hudson: har fundet ud af at www.slangespecialisten.dk (http://www.slangespecialisten.dk) har de fleste slanger, heriblandt dem vi skal bruge på SV'ere.
Men spørger alligevel lige folk herinde ligesom Hudson:
Kan de kun købes i enkeltstyks, eller kan man få færdige kits noget sted? (benzin- og kølerslanger)
-
Jeg var lige forbi enghave motor igår for at høre ad mht slanger. Han sagde at køle- og brændstofslanger sælger de kun i metermål, og han havde kun hørt om at bremseslanger sælges i færdige kits.
Så det ser ud til vi må hjem og måle op. Så tror jeg vist lige jeg skal have lavet en tegning først, så jeg kan huske hvordan alle slangerne skal løbe.
-
Jeg var lige forbi enghave motor igår for at høre ad mht slanger. Han sagde at køle- og brændstofslanger sælger de kun i metermål, og han havde kun hørt om at bremseslanger sælges i færdige kits.
Så det ser ud til vi må hjem og måle op. Så tror jeg vist lige jeg skal have lavet en tegning først, så jeg kan huske hvordan alle slangerne skal løbe.
Prøv at kontakte KJ Motorcykler, jeg mener at de kan lave slanger. :)
-
Jeg har et sæt bremseslanger som vi fik lavet som fælleskøb ved slangespecialisten for et par år siden.
De passer altså ikke særligt godt. Slangen til bagbremsen er for kort, og desuden er det rustfri stål i gang med at ruste. Det vel at mærke inde under det gennemsigtige plasticovertræk - altså praktisk talt umuligt at gøre noget fornuftigt ved. :brok:
Jeg vil anbefale at du køber nogen slager i et kit fra en kendt frabrikant (HEL, Goodridge, eller noget andet)
Så vidt jeg husker betalte jeg lige knap 600,- for et sæt til for- og bagbremserne.
http://www.brakes4u.co.uk/products.asp?id=2053
Overstående er næsten lige så billigt, så det er ikke økonomien der behøver at afgøre sagen.
-
Arh tis.. Nu har du jo bestilt.. Men du må altså meget gerne låne mit værktøj - jeg bor i Viby.
Tja.. Så var det jo spild af penge...
Men kan jo være jeg får brug for hjælp til at bruge apparatet.. :loser:
Ja, du må sige til hvis du støder ind i problemer. Det er ikke en så slem opgave.
Hygge