SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: ProBeast efter September 06, 2004, 10:49:31 pm
-
Hvornår er motoren på en SV650'er slidt op? Ved godt det er et lidt vagt spørgsmål, for der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind. Men grunden til mit spørgsmål er at jeg er typen der gerne splitter motorer ad og renoverer dem. Derfor når jeg skal ud og kigge efter en brugt SV'er kunne det være rart at vide sådan cirka hvornår man skal til "det sjove".
Der er intet som lyden af en motor man selv har bygget/renoveret når den starter perfekt første gang :D
-
Min starter stadig perfekt første gang ... hver gang! :D
Den har kørt 39000km, siden marts 2002, og kører forhåbentlig mange km endnu inden der skal laves noget.
-
Rasler din knastkæde(strammer(e)) også?
-
Rasler din knastkæde(strammer(e)) også?
Nej, jeg har ikke oplevet noget i den retning endnu. Kan godt være jeg bare har været heldig for jeg har da hørt om et par stykker der har haft det problem.
Til gengæld var jeg ude for at fjederen til chokeren på den bagerste cylinder var rustet væk. Det gav sig udslag i at den fik alt for meget benzin og kørte rimeligt dårligt :( Det tog et stykke tid at finde problemet, men siden jeg skiftede den har den spundet som en mis :twisted:
-
Nej, jeg har ikke oplevet noget i den retning endnu. Kan godt være jeg bare har været heldig for jeg har da hørt om et par stykker der har haft det problem.
Hvilken olie kører du med?
-
Hvilken olie kører du med?
Såvidt jeg lige husker Motul 10W40.
-
Hmm.. Det er værd at overveje et skift, tror jeg så.. Jeg tror først mit rasleri opstod efter jeg skiftede til Delo 10-50 fuldsyntetisk..
Kenn: Du kører med Delo-olie, ikke? Har du rasleri? :)
-
Jeg havde det på min første SV, og det var knaskædestrammeren der var def. Normalt prøver mekanikerne at stramme den, og så kan man være heldig at det går væk, men på min kom det igen på vej hjem fra værkstedet.
Suzuki dækkede og der blev smidt en ny på uden beregning selv om mc´en var 2½ år gammel. Fin service og så var min mc stille. (Ja stille og stille, den var jo monteret med MIVV udstødning, så helt stille var den jo ikke! :twisted: )
-
Hvornår er motoren på en SV650'er slidt op? Ved godt det er et lidt vagt spørgsmål, for der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind. Men grunden til mit spørgsmål er at jeg er typen der gerne splitter motorer ad og renoverer dem. Derfor når jeg skal ud og kigge efter en brugt SV'er kunne det være rart at vide sådan cirka hvornår man skal til "det sjove".
Der er intet som lyden af en motor man selv har bygget/renoveret når den starter perfekt første gang :D
hey, hyggeligt lige at møde en anden smallblock surfer her. mht. sv motor , så må du nok vente længe før det er nøvendigt at pille sådan en skilt ad... kender alt for mange der har sv 650èr de er ikke lige sådan at slå ihjel...grimme lyde klarers som regel med knast kæde strammer......... det er jo en SUKI...!!! min 650 har kørt 43000 km a de hårde... dvs. lidt for mange cafe race km.i byen . og den rasler og skramler lige så meget og grimt som da den var ny...det er jo en suki..!! det er ingen skam at værer fattig, men så længe det skramler så holder det..!!! Så kør en sæson standard, split ad og lav den om til 700 el. 750 700 sku værer noget billigere end 750 kittet. og giver ca 10 a de gode heste... Go Vind.
-
Min rasler også lidt, men det er nu ikke det store. 8)
I morgen runder den 95.000 så jeg klager ikke :D
-
Min rasler også lidt, men det er nu ikke det store. 8)
I morgen runder den 95.000 så jeg klager ikke :D
Uhh... Når du at runde 100.000 i år?
-
Min rasler også lidt, men det er nu ikke det store. 8)
I morgen runder den 95.000 så jeg klager ikke :D
Uhh... Når du at runde 100.000 i år?
Det skulle ikke undre mig, om jeg giver en 100.000 Km øl, til julefrokosten 8)
-
Måske du har den sv i dk der har kørt længst. :wink: