SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: New-Rider efter Januar 12, 2008, 04:53:30 pm
-
Hej alle sammen.
Jeg tænker stærkt på at skifte min sv650s k6 ud med et kilo svin.. Men er lidt i tvivl om den forskel på en sv650 og 1000 er det værd?
Jeg vil gerne ha en større cykel, som også har bedre acceleration en min 650'er, og den skal være hurtigere på toppen..
Min 650'er målt til små 81 hk på baghjul, og en sv1000s k7(8) ligger ca på en 105-115 på baghjul ( 125hk i motor)
Det som jeg ikke helt forstår er for det første at, sv1000 ikke er voldsom hurtigere end en sv650, har kigget på mange sider og nogen skriver den ligger på 3,2 fra 0-100, nogen skriver det er det samme som på en 650'er ( 3,6 0-100 ) Det var så accelerationen..
Så er der topfart, min blev målt til 240km/t på rullefelt, og en sv1000 er på 240km/t + - en slat. men er det rigtig eller har jeg bare været uheldig med de site's jeg har været inde på ?
Vil meget gerne have nogen kommentar fra sv1000s folket, om deres sv1000, og hvis der nogen der har prøvet begge maskiner og kan gi en kommentar om forkskellen ville jeg blive lykkelig :)
Jeg har aldrig kørt en sv1000 før, og ved godt man ikke kan vælge sin cykel uden at ha prøvet den. Men det er jo svært i vintertiden :) Ps har lige fået stort kørerkort :) wuhuu
Mvh New-rider // Kasper
-
Jeg har en 650S K4 og har prøvet en 1000 og den trak bare væsentligt voldsommere! Fra 0-100 er der ikke den store forskel men derfra og op trækker kilosvinet stadigt bare for sindssygt. At dit babysvin er målt til 240 på felt er jo ikke mål med virkeligheden når du får vindmodstanden at kæmpe imod, så ligger topfarten nok mere på 205-215 km/t. Min smider 217km/t på uret hvilket nok passer meget godt med med standard opgivelsen på 205 km/t.
Men prøv da en 1000 så du selv mærker forskellen.
SørenG
-
har også lige et hurtigt spørgsmål mere. Hvor hurtigt kører en sv1000 i 1.Gear ? :)
-
Min 1000 N går på begrænseren i 1. ved ca 108-110km/t
De største forskelle på de to cykler er vægt, bredde på baghjul og flere kræfter...
Efter min mening er 650'eren en velkørende og harmonisk cykel - hvor 1000'eren er mere en rå bisse.
-
stort kørekort, skal du så ha lastbil. :shock:
har en 650 og den er rigelig heftig til at tage røven på mig hvis jeg er uopmærksom et splitsekund, fartgrænsen er 130 på motorvej så jeg har ikke meget glæde af en 1000 ,men god fornøjelse :D
-
hvordan er det med en sv1000s, med at kører på baghjul ( jeg er et legebarn ) altså kan sv1000 gå på baghjul med roll on i 1,2,3 gear eller hvordan.. ( bare for at sammenligne effekten i de lave gear med en sv650.. )
-
Har haft begge mcér , er du bare lidt frisk så er 1000 dig, synes selv at 650 er for sløv, men det kommer jo an på temperament. Nå ja med 2 på 650èrn er der bare for lidt power, men kører du alene er det ikke så slemt.
-
Jeg er en tung basse, men power wheelies er ikke det store problem i de første tre.
For meget gas på vej ud af et sving, så er der stjernekiggeri. :)
Min er så også en N med lidt mere oprejst kørestilling.
-
okay :) jeg søger nemlig en ny mc med mere power til bla, wheelie's og sjov. men den skal så være med kåbe ligesom min 650'er da jeg godt kan li at kører turer i det fri også, og så passer den sportslige kørestilling også lidt bedre til mig
-
hvordan er det med en sv1000s, med at kører på baghjul ( jeg er et legebarn ) altså kan sv1000 gå på baghjul med roll on i 1,2,3 gear eller hvordan.. ( bare for at sammenligne effekten i de lave gear med en sv650.. )
Der er vist noget med, at kværnen ikke bliver smurt optimalt i denne stilling :thumbsdown:
Men da det er kun løse rygter, ved jeg ikke om de har noget på sig :huh:
-
Så er der topfart, min blev målt til 240km/t på rullefelt, og en sv1000 er på 240km/t + - en slat. men er det rigtig eller har jeg bare været uheldig med de site's jeg har været inde på ?
Mvh New-rider // Kasper
min sagde så 263 på rulle felt...
har haft spedo op på 248,,,,,, så var der ikke mere vej....
med mine 118 kg,,, ville jeg ikke selv nappe en 650
-
jeg har haft speede på 273 på min kilo svin, min vægt er 65 kg
har prøvet en tur på en 650 og den er langsommere både 0-100 og videre,
den store forskel er når man bare cruiser og bare her og nu vil have power via håndtaget, ved allerede 3500 har du det store moment.
-
jah det er det jeg elsker ved v2 motore det er de laverer effekten perfekt sys jeg.. mine venner kører på , cbr 600, zzr 600 og gsxr 750. men jeg er ikke vild med rpm's over 10k og under 10k rykker r4 motore bare nada.. syntes række motore er en smule tam i forhold til v2'er. men hver sin smag :)
men skal lige ha hørt skjern mc, om hva jeg skal gi i bytte med et kilo svin :) så regner jeg med at jeg starter sommeren på en ny sv1000s :D
-
Jeg har haft min oppe på 255 km/t på speedometeret (vejer ca. 90 kg) og der var lidt mere at give af...
Power-wheelies er ikke noget problem i 1 gear. Jeg vil næsten sige at man skal passe lidt på med at cyklen ikke overrasker en når man kører ud af et kryds med en tung højre hånd. I 2 og 3 gear skal jeg sidde ret lodret før der sker noget farligt...
Har aldrig prøvet en 650'er - men har kørt lidt friskt med et par stykker. 650'eren er lige så hurtig som SV1000'eren i lyskryds. Men hvis man er på motorvej har de ikke en chance.
-
angående motor veje - så ligger en 1000'ner merestabilt på vejen
du skal også tage højde for at en naked og sport har forskellig gearing - derfor ligger en sport på omkring 270 i maks og en naked på omkring de 240 - alligevel alt over 200km på en nakede er man ved at blive blæst af :)
mit kilo svin har set skyer flere gange uden det har været meningen ;)
-
Jeg kører 1000´er (K6, 125 hk i motor) og har også prøvet 650´er (old school).
Der er ingen tvivl om at 1000´eren er meget kraftigere på alle punkter, det er 1000´erens fede moment ved lave rpm som gør den så stærk.
650´eren er dog ikke så tung at køre svingkørsel med, men du skal selvfølgelig prøve en tur på 1000´eren og så er jeg ikke i tvivl om at du kan
mærke forskellen, den er markant. 650´eren er en meget fin mc men det er ikke en 1000´er!
Mht. tophastighed målt på rullefelt...glem det, der bliver ikke taget hensyn til luftmodstand som er en sæsentlig faktor ved tophastighed. :blink:
Og så lige det med hk målt på FORSKELLIGE testbænke, så kan det ikke sammenlignes. Min kilo sv´er er blevet målt på to forskellige testbænke UDEN nogle ændring og her var forskellen 7 hk!!! :shock:
Mht. tophastighed i 1. gear så køre min 110 km/h lige inden begrænseren slår til. :twisted:
-
angående motor veje - så ligger en 1000'ner merestabilt på vejen
du skal også tage højde for at en naked og sport har forskellig gearing - derfor ligger en sport på omkring 270 i maks og en naked på omkring de 240 - alligevel alt over 200km på en nakede er man ved at blive blæst af :)
mit kilo svin har set skyer flere gange uden det har været meningen ;)
Kører de ikke begge 17/40 på kædedelen ?
Har ikke kunnet finde en forskel dér - mon ikke bare fartvinden begrænser N´en naturligt ?
-
mange tak for alle de gode svar og info om jeres erfaring og facs om jeres sv1000'er :) det med hvor lang den kører ud i 1 gear er lidt fordi jeg sys på en sv650'er slutter 1.gear bare for hurtigt, også 2gear for den sags skyld :) men jeg er 99% sikker på jeg starter sommeren på en ny sv1000s, så kommer valget om hvilke potter der skal på.. har tænkt meget på 2 oplagte DEVIL mag ( oval ) men det kræver lidt kreativt løsning mht, blinklys. Men skal lige ha SVinet først :)
-
AkrapuhVitZ for you my friend. :mrgreen:
-
Hvis du vil ha en rigtig BadAss maskine der kan ryge på rullen, så tag en TL1000S :whipped:
Eller måske en FireBlade fra 98-99 hvis du alligevel kan leve med en række-4'er.
Din topfart på 240 på et rullefelt tror jeg iøvrigt heller ikke rigtig du skal regne med. Sæt en anden gearing på og den render 340 :hand:
Med hensyn til acceleration, så glem 0-100. Kig hellere på 60-140 i højt gear. Kig i TouringNyt - der har de tal for det.
PS. Tillykke med det store kørekort :?
-
mange tak for alle de gode svar og info om jeres erfaring og facs om jeres sv1000'er :) det med hvor lang den kører ud i 1 gear er lidt fordi jeg sys på en sv650'er slutter 1.gear bare for hurtigt, også 2gear for den sags skyld :) men jeg er 99% sikker på jeg starter sommeren på en ny sv1000s, så kommer valget om hvilke potter der skal på.. har tænkt meget på 2 oplagte DEVIL mag ( oval ) men det kræver lidt kreativt løsning mht, blinklys. Men skal lige ha SVinet først :)
Hvis du har pengene så køb KiloSVinet. :innocent:
Mht. potter så er jeg svært glad for mine Yoshimura slipons. :afro:
-
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=210.0
I denne gamle tråd er der også en del link til test og halløj med 650 og 1000.
-
Et udemærket spring at hoppe på en 1000'er (ca. 120HK), når man kun har 34Hk med det "lille kort" :)
-
tjaaa, for være ærlig har jeg ikke kørt meget med begrænser i min sv650 hehe.. :police: :rolleyes:
-
Hvis du vil ha devil potter kig her:
http://youtube.com/watch?v=-y9YCrYb79g
-
angående motor veje - så ligger en 1000'ner merestabilt på vejen
du skal også tage højde for at en naked og sport har forskellig gearing - derfor ligger en sport på omkring 270 i maks og en naked på omkring de 240 - alligevel alt over 200km på en nakede er man ved at blive blæst af :)
mit kilo svin har set skyer flere gange uden det har været meningen ;)
Kører de ikke begge 17/40 på kædedelen ?
Har ikke kunnet finde en forskel dér - mon ikke bare fartvinden begrænser N´en naturligt ?
SV 1000 S 03- (108/17/40)
SV 1000 N 03- (110/17/40)
ved ik hvad det første tal står for - men fik det fortalt af en mekaniker fra Allans MC at der var forskel på N og S med kæde eller tandhjul eller længden...
men wtf manden var også i tvivl hvor kat'en sad...
-
angående motor veje - så ligger en 1000'ner merestabilt på vejen
du skal også tage højde for at en naked og sport har forskellig gearing - derfor ligger en sport på omkring 270 i maks og en naked på omkring de 240 - alligevel alt over 200km på en nakede er man ved at blive blæst af :)
mit kilo svin har set skyer flere gange uden det har været meningen ;)
Kører de ikke begge 17/40 på kædedelen ?
Har ikke kunnet finde en forskel dér - mon ikke bare fartvinden begrænser N´en naturligt ?
SV 1000 S 03- (108/17/40)
SV 1000 N 03- (110/17/40)
ved ik hvad det første tal står for - men fik det fortalt af en mekaniker fra Allans MC at der var forskel på N og S med kæde eller tandhjul eller længden...
men wtf manden var også i tvivl hvor kat'en sad...
Det første tal er antal led i kæden.
-
Det er så vidt jeg har hørt, kun kædelængden (MÅSKE så også bagsvingeren?) som er forskellig - ikke gearingen.
Jeg har da absolut ingen problemer med at ramme de 260 på speedo - dog i liggende stilling. Reelt er det omkring 248-252km/t ifølge GPS'en...
-
Det er så vidt jeg har hørt, kun kædelængden (MÅSKE så også bagsvingeren?) som er forskellig - ikke gearingen.
Jeg har da absolut ingen problemer med at ramme de 260 på speedo - dog i liggende stilling. Reelt er det omkring 248-252km/t ifølge GPS'en...
Trippet!
og du er sgudda ellers ikke nogen sylfide...
jeg har aldrig fået min over 246 på tælleren (vel 225-230)
testet på tyske autobahn forstås.... :innocent: