SVRider.dk Forum

Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: dennis82 efter Januar 19, 2008, 09:21:38 pm

Titel: fra k3 til k8
Indlæg af: dennis82 efter Januar 19, 2008, 09:21:38 pm
Jeg skal somsagt ha en sv 1000. men vil lige finde ud af hvad forskellen er på k3 til k8?. grunden e at jeg har fundet en sprit ny maskine fra 03 som står i butikken til 120.000.- men vil lige finde ud af hvad som er blevet bedre. feks bremser eller motor på visse områder. eller om den bare er den samme. håber nogen kan hjælpe mig her,

Hilsen
Dennis
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: sircajun efter Januar 19, 2008, 10:11:34 pm
Vi må have nogle af KiloSVinene på banen her, men selv ville jeg aldrig købe den K3 når prisen ikke er større op til en K8, lige så snart du køre fra butikken er cyklen jo 5 år gammel, i mine øjne.


SørenG
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: Simon efter Januar 19, 2008, 10:58:26 pm
Jeg skal somsagt ha en sv 1000. men vil lige finde ud af hvad forskellen er på k3 til k8?. grunden e at jeg har fundet en sprit ny maskine fra 03 som står i butikken til 120.000.- men vil lige finde ud af hvad som er blevet bedre. feks bremser eller motor på visse områder. eller om den bare er den samme. håber nogen kan hjælpe mig her,

Hilsen
Dennis

K3 : Kategori Sport
Tophastighed 250 km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på 3,2 sek.
Forbrug ? km/liter
Motor 2-cylindret vandkølet 4-takts V-motor med 2x2 overliggende knastaksler med kombineret kæde-tandhjulstræk. 4 ventiler pr. cyl. Boring: 98,0 mm. Slaglængde: 66,0 mm. Slagvolumen: 996 cm3. Kompression: 11,3:1. Maks. effekt: 120 hk (88 kW) ved 9000 o/m. Maks. moment: 102 Mm ved 7200 o/m. Indsprøjtning med 2 stk. 52 mm spjældhuse.
Transmission 6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.
 
Stel Gitterramme i støbt aluminium. Medbærende motor. Kronrørsvinkel: 65,5°. Efterløb: 98 mm. Akselafstand: 1430 mm. Styrdæmper.
 
Affjedring for Teleskopgaffel med 46 mm gaffel-ben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Vandring: 120 mm.
Affjedring bag Svinggaffel med centralt placeret støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Vandring: 130 mm.
Bremser For: 2 stk. 310 mm skiver med semi-flydende ophæng. 4-stemplede fast ophængte calipere.

Bag: 220 mm skive med fast ophæng. 1-stemplet flydende ophængt caliper.
 
Dæk og fælge For: 120/70 ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 180/55 ZR17 på 5,50" alufælg.
 
Mål og vægt Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 800 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet/reserve: 17,0/4,2 liter. Egenvægt: 187 kg.
 
Vægt/kraft forhold 1,56 kg/hk
Kunne ikke finde oplysninger på K8 så

K7 : Kategori Touring
Tophastighed ? km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på ? sek.
Forbrug ? km/liter
Motor 2-cylindret vandkølet 90° 4-takts V-motor. DOHC. Boring: 98 mm. Slaglængde: 66 mm. Slagvolumen: 996 ccm. Kompressionsforhold: ?:1. Maks. effekt: 123,8 hk / 92,3 kW ved 9200 o/min. Maks. moment: 102 Nm ved 7500 o/min.
Transmission 6-trins gearkasse.
Stel Kronhovedvinkel: ?°. Efterløb: ? mm. Akselafstand: ? mm.
Affjedring for Teleskopgaffel. Fjedervandring: ? mm.
Affjedring bag Svinggaffel. Fjedervandring: ? mm.
Bremser For: 2 skiver.
Bag: 1 skive.
 
Dæk og fælge For: 120/70ZR17
Bag: 180/55ZR17
 
Mål og vægt Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 800 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet/reserve: 20/? liter. Egenvægt: 187 kg.
Vægt/kraft forhold 1,51 kg/hk
Kan kun se den har fået andre faver -fler hk -støre tank -og ikke stået et sted i 5 år ,SÅ køb den nye ,det er ikke noget at spare 10000.- på et 5 år(gamlet SVin)
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: lks efter Januar 20, 2008, 06:31:36 am
Kører selv K3, konen kører K5 og sønnen kører K7 og alle tre SV1000S
Min K3er er lidt i urolig i motorgangen selv om der er bygget alverdens ragelse på denne
Wifens er noget bedre men krævede dog powercomander
Knægtens er så absolut den bedste motor den går virkelig godt i kværnen, så hvis jeg må eller skal råde så køb en K8er.

Jeg vil dog tilføje at alle tre cykler er nogle fede og sjove cykler at køre, cruise eller race på.
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: langemand efter Januar 20, 2008, 08:10:26 am
vil  også sige det er i ovekanren med den pris... gav 125000 for min k7 sidste år.... mener de havde en ny k 4 i enghave til 115000 da jeg købte
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: Olfert efter Januar 20, 2008, 09:14:13 am
Vi må have nogle af KiloSVinene på banen her, men selv ville jeg aldrig købe den K3 når prisen ikke er større op til en K8, lige så snart du køre fra butikken er cyklen jo 5 år gammel, i mine øjne.


SørenG
X 2
Prisen burde ligge omkring 100000,-
Der er vist også noget med emisionskrav her i 2008, Euro3 som en K3'er ikke klarer, eller hvad ?  :undecided:
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: Blinklys efter Januar 20, 2008, 12:47:39 pm
Er der ikke også noget med at K3'eren har et højere bagstel + fodhvilerne er placeret lidt anderledes på S'eren i forhold til de efterfølgende årgange? Eller det er måske kun på 650'eren det er tilfældet? Jeg ville nok også tage den nyere model, hvis prisforskellen ikke er større. I øvrigt så tror jeg det er en ny K7'er du har kig på og ikke en K8'er - der findes nemlig ikke en K8'er af SV1000, for den produceres ikke mere (så vidt jeg er orienteret ihvertfald.)
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: lavi efter Januar 20, 2008, 02:42:00 pm
Der er mig bekendt også et par andre ændringer under overfladen på K7eren (som er den sidste i rækken), bl.a.: lettere krumtap og en revideret motorstyring, derfor den lidt roligere motorgang.
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: Damage efter Januar 20, 2008, 03:26:37 pm
Modellerne K5 og frem er monteret med en anden ECU og dermed en forbedret motorstyring, der er også ændret på dæmpningen i forgaflen.
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: lks efter Januar 20, 2008, 06:45:35 pm
Rigtigt og K5 er med lettere svinghjul og K3 er ganske rigtigt ca 30 mm højere og det er faktisk en del.
Uden at vide tror jeg kronrørsvinklen er ændret fra K3 til efterfølgende model, der er i hvert til fælde ingen tvivl om at min K3 er meget tungere i styring end wifens K5er, til gengæld er den bedre til ligeud kørsel med høj fart.
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: palle SV1000N K6 efter Januar 21, 2008, 10:16:20 am
Køb den nye - og hvis du køber den "gamle, skal du ikke betale mere end <100.000,-. Generelt har Suzuki rigtig gode tilbud på MC´er/forsikring i 2008.
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: blz efter Januar 21, 2008, 02:21:55 pm
k3 mener jeg ik har hydraglisk kobling...
og efter k5 har motoren fået større throttle bodyes

men jo nyere cyklen jo flere små justeringer er der lavet

kommer der en SV1000 k8? var det ik kun 650 ?
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: nyg efter Januar 21, 2008, 02:22:53 pm
k3 mener jeg ik har hydraglisk kobling...
jo den har så...
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: Simon efter Januar 21, 2008, 02:40:07 pm
k3 mener jeg ik har hydraglisk kobling...
og efter k5 har motoren fået større throttle bodyes

men jo nyere cyklen jo flere små justeringer er der lavet

kommer der en SV1000 k8? var det ik kun 650 ?
der kommer ikke en K8 
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: dennis82 efter Januar 21, 2008, 05:03:44 pm
jamen det lyder som om det bedste er at købe en k7 så,, får jo lidt mere for pengene,, ja m,ente også selv det var lidt dyrt for den k3,, den står forresten i ringsted mc ude ved postcentret,
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: SA efter Januar 21, 2008, 05:31:12 pm
Optisk er der faktisk tydelig forskel fra k3 til nyere modeller. Udover selvfølgelig det sorte stel fra og med k5(?). Bagstellet på k3 er som beskrevet tidligere lidt højere med dertil højere sædehøjde ( vistnok kun 10mm), fodhvilerne er placeret et par cm højere på k3, og udstødningerne er vinklet mere stejlt. Akselafstand og efterløb er identisk (hhv 1430mm og 98mm). Så forskelle i køreegenskaber må ligge i dæk eller evt styrdæmperens hårdhed. Personligt synes jeg k3'eren ser mest sportslig ud, men har altså også den mest sportslige (læs: anstrengende!) kørestilling! Behøver jeg sige, at jeg selv kører k3....? Har en kammerat der lige har købt en k7, sort med sort stel......den ser altså temmelig fed ud.

Men ligegyldigt hvilken man synes der er frækkest, er der vel mest fornuft i at købe en med det nyeste stelnr, eller....?
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: dennis82 efter Januar 22, 2008, 09:06:29 pm
Det viser sig så at det er en k4, men stadig for dyrt,, vil snakke med dem om eventuelt at komme ned på 100k ekkers er det en k7 det bliver til :twisted: 8)
Titel: Re: fra k3 til k8
Indlæg af: roadpilot efter Januar 24, 2008, 11:36:11 am
Hvis det er en ny cykel! Så køb den nyeste årgang (K7) -Det betyder noget for salgsprisen når den engang skal sælges!