SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Diverse udstyr, beklædning m.v. => Emne startet af: jesper efter Februar 13, 2008, 03:53:44 pm
-
Er der nogen der kender dette produkt. Jeg har tænkt på scooter oil men så denne her http://www.pro-oiler.com/ (http://www.pro-oiler.com/) . Det ser smat ud og der er en artikkel i Touring nyt om en der har monteret den.
-
Er der nogen der kender dette produkt. Jeg har tænkt på scooter oil men så denne her http://www.pro-oiler.com/ (http://www.pro-oiler.com/) . Det ser smat ud og der er en artikkel i Touring nyt om en der har monteret den.
Det ser smart ud :thumbsup: Hvad siger testen i TN??
Jeg har selv ScottOiler og sværger til den :respekt:
-
Er der nogen der kender dette produkt. Jeg har tænkt på scooter oil men så denne her http://www.pro-oiler.com/ (http://www.pro-oiler.com/) . Det ser smat ud og der er en artikkel i Touring nyt om en der har monteret den.
Det ser smart ud :thumbsup: Hvad siger testen i TN??
Jeg har selv ScottOiler og sværger til den :respekt:
Den er monteret på en Honda VFR Og han har kørt 12000 km uden de store problemer, lidt små justering i starten
men det er der nok med de fleste auto. Kædesmøring, det eneste han lige kommentere er at den doser så nøjagtig at der ikke kommer så meget på ydersiden af kæden.
-
Jeg har læst artiklen i TN. Han skriver at man ikke bør anvende det med lyse fælge da det sprøjter ud på fælgen. Er en SV med sølv stel og fælge så ikke udelukket???
Jeg syntes virkeligt det er smart med er lidt betænkelig med den "tynde" olie. Hvad er jeres erfaringer sprøjter olien ud over det hele eller kan den blive på kæden?
Hvad med montering jeg syntes det liger brugsanvisninger på en rumraket, men jeg er sgu heller ikke særlig god til at bruge hænderne.
/Ole J.
-
Jeg har læst artiklen i TN. Han skriver at man ikke bør anvende det med lyse fælge da det sprøjter ud på fælgen. Er en SV med sølv stel og fælge så ikke udelukket???
Jeg har de lyse fælge og scottoiler, men ingen problemer. Olien er meget nemmere at tørre af end de sorte klatter som kædespray efterlader sig. Efter en jydetur i regnvejr ser det ud som om fælgen er sort fra ny, men de gør alle vist i uføre.
Jeg syntes virkeligt det er smart med er lidt betænkelig med den "tynde" olie. Hvad er jeres erfaringer sprøjter olien ud over det hele eller kan den blive på kæden?
Hvis man skruer for meget op kommer der olie ud på dækket, men jeg er aldrig stået på røven pga dét (7-9-13) :shock:
Det er heller ikke i uendelige mængder, så "not to worry".
Hvad med montering jeg syntes det liger brugsanvisninger på en rumraket, men jeg er sgu heller ikke særlig god til at bruge hænderne.
Jeg synes ikke det er ret slemt. Det er klaret på en lille time, og kræver ikke ret meget værktøj.
-
Fordelen ved den der kontra scotoiler er vel at den der ikke står og sviner(smører) i tomgang når man varmer op.
Skulle jeg havde sådan noget smart noget på, så blev det noget ala den her
-
Synes den ser vildt smart ud, men det er jo også lidt af en udskrivning! -derudover en fantastisk grund til at få en gang sort pulverlak ud over sine fælge... :lol:
-
Fordelen ved den der kontra scotoiler er vel at den der ikke står og sviner(smører) i tomgang når man varmer op.
Hvor lang tid varmer du op?? :huh:
Hvis der kommer 1-2 dryp pr minut er det jo altså ikke en halv liter olie der når ud på jorden.
-
Fordelen ved den der kontra scotoiler er vel at den der ikke står og sviner(smører) i tomgang når man varmer op.
Hvor lang tid varmer du op?? :huh:
Hvis der kommer 1-2 dryp pr minut er det jo altså ikke en halv liter olie der når ud på jorden.
Ligemeget hvor lang tid man varmer op, så er det da stadigt en fordel at den kun smører når kæden kører :wink:
-
Prøv den, så har vi noget at sammenligne med. Kører selv med Scotoiler, kunne måske godt have valgt denne, hvis jeg havde kendt til produktet. Synes heller ikke at det er noget stort problem med overskuds olie.