SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Jacob efter Februar 26, 2008, 08:42:45 pm
-
Læste en kommentar på YouTube hvor der er en der påstår at det kan skade tændingssystemet hvis man bruger dødmandsknappen til at slukke maskinen med. Han anbefalede derfor konsekvent at bruge tændingsnøglen. :huh:
Hvad siger I til det? -Og hvad gør I selv?
Jeg bruger konsekvent dødmandsknappen...
-
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Lyder mærkeligt...
Jeg bruger altid dødmandsknappen, og jeg har tænkt mig at fortsætte med det. :hand:
-
Bruger nøglen...
Mener faktisk, at vi blev frarådet at bruge dødmandsknappen, da jeg var igang med at tage kørekortet... Det er vist ikke helt sundt?! Men hvad skulle det skade?
-
Jeg har ingen teknisk forklaring på hvad der skulle være bedst, men jeg foretrækker nøglen det føles bare mest rigtigt. Dødemands knappen er ligesom følelsesløs, men nøglen har direkte kontakt til motoren.
-
Bruger altid nøglen. Ved dog ikke lige hvorfor.
-
Har altid brugt nøglen,men det er man jo også vandt til fri den 4 hjulede.. :innocent:
-
Bruger altid nøglen, hvorfor dog brug dødmandsknappen når man har såen fin nøgle... :mrgreen:
-
Bruger nøglen...
Me too
Mener faktisk, at vi blev frarådet at bruge dødmandsknappen, da jeg var igang med at tage kørekortet...
Mener jeg faktisk også jeg blev...
-
hey
der sker ikke noget ved at bruge dødemands knappen.. den går jo bare ind og cutter tændingen. man har jo heller ikke hørt nogle andre stæder at den bliver skadet, heller ikke på andre cykler.
:D
-
Jeg bruger altid nøglen...
Dødemands knappen er da kun til at lave fis med vennerne med. Satme sjovt at se en mand helt forvirret på sin cykel og sige "jeg forstår det ikk, den virkede lige for lidt siden" :lol: :whatever:
-
nøglen normalt
og støttebenet hvis det skal gå kritisk stærkt
-
Bruger normalt nøglen, men kan ikke se at der er nogen forskel. Dødmandsknappen og støttebenet er bare et par ekstra sikkerhedsafbrydere. Selvom man slukker på dødmandsknappen, så vil man jo alligevel dreje nøglen, hvis stoppet ikke er meget kort. Så kan ikke se nogen synderlig forskel.
-
Bruger altid nøglen, jeg mener "dødemands" knappen stopper benzin pumpen hvorved motoren et kort øjeblik kører for magert, lidt det samme som at det ikke er smart at køre den tør for benzin.
-
den afbryder da bare bare tændingen...... thats it
-
Bruger altid nøglen, jeg mener "dødemands" knappen stopper benzin pumpen hvorved motoren et kort øjeblik kører for magert, lidt det samme som at det ikke er smart at køre den tør for benzin.
Hvis du kigger på diagrammet, side 7-20 under Electrical system, så vil du se at det hele er serieforbundet : Killswitch, støtteben, sikring, nøgle og endnu en sikring.
Så det betyder ikke en skid, hvordan man tager tændingen af sit SVin !
Måske er det bare lidt besværligt at pelse sikringen hver gang :huh:
Det ville da osse være en underlig konstruktion, hvis man blev straffet for at bruge killswitchen :dead:
Edit. Mener dog at modellen skriver "check" i displayet, hvis killswitchen er aktiv.
ECU´en kan altså godt se situationen ikke er helt ok.
Men det har ikke noget med brændstofblandingen at gøre !
-
Bruger knappen stort set hver gang! Og ellers støttebenet, da jeg alligevel altis efterladen den i gear! -Men mindre jeg hører noget seriøst alarmerende omkring, har jeg tænk mig at fortsætte ud ad den vej......
-
Bruger nøglen eller støttebenet. Dog mest nøglen.
-
Bruger også altid nøglen, men det er nok mest af alt en vanesag :)
/bo
-
Hvis du kigger på diagrammet, side 7-20 under Electrical system, så vil du se at det hele er serieforbundet : Killswitch, støtteben, sikring, nøgle og endnu en sikring.
Så det betyder ikke en skid, hvordan man tager tændingen af sit SVin !
Måske er det bare lidt besværligt at pelse sikringen hver gang :huh:
Det ville da osse være en underlig konstruktion, hvis man blev straffet for at bruge killswitchen :dead:
Edit. Mener dog at modellen skriver "check" i displayet, hvis killswitchen er aktiv.
ECU´en kan altså godt se situationen ikke er helt ok.
Men det har ikke noget med brændstofblandingen at gøre !
Tak Sperik
Jeg er overbevist. Det er tydeligvis ligegyldigt hvordan jeg slukker motoren :thumbsup:
-
Bruger altid nøglen her
Dødmandsknappen bliver kun brugt til at "knalde" med udstødningen :twisted:
-
jeg bruger altid dødmandsknappen.Nogen gange kommer jeg hjem kl tolv om aften,så bliver jeg nød til at stoppe svinet og lade den køre på frihjul inden jeg køre ind mellem rækkerne af huse for ikke at vække hele nabolaget med mine seriøse bulderpotter. :lmao:
-
Bruger altid nøglen, jeg mener "dødemands" knappen stopper benzin pumpen hvorved motoren et kort øjeblik kører for magert, lidt det samme som at det ikke er smart at køre den tør for benzin.
Så bliver du nok stresset når jeg fortæller dig at dine indsprøjtningsdyser står 100% lukkede når du motorbremser indtil du er under ca 2500 rpm eller trækker i gassen. :)
En motor tager ingen skade af at køre super magert når den ikke skal trække noget - dvs ved f.eks motorbremsning eller de måske 10 slag den når at slå efter man klipper benzintilførslen.
Om jeg bruger nøglen eller knappen, kommer an på situationen.
Stopper jeg et sted hvor det er vigtigt at blive set, så bruger jeg knappen for så er der stadig bag- og forlys på.
Ellers bruger jeg stort set altid nøglen. :afro:
-
Har læst et sted på nettet at det kan belaste tændingslåsen elektrisk hver gang man slukker maskinen med nøglen men ved ikke om det passer. :huh:
-
Bruger nøglen...
Mener faktisk, at vi blev frarådet at bruge dødmandsknappen, da jeg var igang med at tage kørekortet... Det er vist ikke helt sundt?! Men hvad skulle det skade?
Jeg gør på samme måde.... :wink:
Dødmandskanppen er lavet til bla. Skagen træf: Fuld gas på maskinen - tænd - sluk = fed lyd :mrgreen: det foregår bare ikke på min maskine
-
Altså du skal uanset hvad, dreje nøglen for at få den ud, så hvorfor bruge en knap til at slukke motoren? Har aldrig brugt den, og har aldrig tænkt over det. Sidder der egentlig sådan en på mit Svin?? :)
-
Lige nøjagtigt Lund!
En ting er at glemme at slå dødemandsknappen til igen en helt anden er at glemme maskinen med nøglen i!
8)
-
lader den bare køre tør :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
-
lader den bare køre tør :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
nååhhhh, jeg skuber altid min, har hørt det kan skade motoren hvis man starter den med nøgle. :tie:
man skal altid ha fat i nøglen alligevel så kan man da lige så godt slukke den med nøgle. :mrgreen:
-
Jeg bruger altid dødmandsknappen, da min alarm automatisk slår startspærre til hvis jeg tager tændingen fra. Så har jeg lige lidt tid til at hoppe af cyklen og sådan.
Ellers skal jeg slå startspærre fra og bagefter trykke igen for at slå alarmen+startspærre til. Med bip lyde ved hvert tryk, så bliver jeg meget upopulær.. :?
-
Jeg bruger altid dødmandsknappen, da min alarm automatisk slår startspærre til hvis jeg tager tændingen fra. Så har jeg lige lidt tid til at hoppe af cyklen og sådan.
Ellers skal jeg slå startspærre fra og bagefter trykke igen for at slå alarmen+startspærre til. Med bip lyde ved hvert tryk, så bliver jeg meget upopulær.. :?
Spyball? Min gør det samme nemlig. hehe
-
Tsk tsk tsk... Man sætter da startspærre timeout på 30 sek så man kan nå af og kaste den på plads.
-
Jeg bruger altid dødmandsknappen, da min alarm automatisk slår startspærre til hvis jeg tager tændingen fra. Så har jeg lige lidt tid til at hoppe af cyklen og sådan.
Ellers skal jeg slå startspærre fra og bagefter trykke igen for at slå alarmen+startspærre til. Med bip lyde ved hvert tryk, så bliver jeg meget upopulær.. :?
Spyball? Min gør det samme nemlig. hehe
Nope. En Datatool system3 alarm (http://www.datatool.co.uk/consumer/products/products/index.php?product=system3).