SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: aheidemann efter Marts 01, 2008, 12:40:24 am
-
Hey står lige og skal have mig en sv'er
Har set på en SV650S K6 fra 2006 og en SV650 SAK7 2007.
De står til næsten samme pris (omkring 89.000) og har kørt 6500 (K6) og 3000 (K7), men K6'eren kommer med alt det styling jeg gerne ville have sat på (kåbe, mindre blinklys, bagsæde skjuler, mørk kåbeglas, mindre nummerpladeholder) Hvor SAK7 er stripped og jeg selv skal ud købe stylingen...
K6'eren er omfarvet fra grå til sort men det ser ud til at være gjort godt.
What to do...? Hvad skal jeg være opmærksom på og hvilken vil i anbefale som det bedste køb?
vh
Anders
-
Jeg ville tage K6'eren !
Du sparer en masse mønter på stumper, og der er ikke den store forskel på K6 og K7.
Man kan style så vildt man vil på dem, de bliver aldrig til en oldschool :mrgreen:
-
Den største forskel på K6 og 7 er at der er ABS på 7'eren.
Så du bør spørge dig selv hvor meget du synes det er værd i kroner og øre
-
Jeg ville helt klart købe K6'eren særligt hvis det udstyr der sidder på alligevel er det du selv vil ud og købe! Det er ikke de kørte antal km som ændrer noget her! Klart hvis den ene er med abs og den anden uden, så kan der være noget der, men det ville ikke ændre mit valg? BILLEDER?? er de begge nyserviceret?
-
Ville også have taget k6'eren, hvis ikke det havde været fordi, den er omlakeret! Det kan være åh så fint, men holder mig altid langt væk fra omlakerede biler/motorcykler... især når de ikke er ældre!
-
Du prutter ham med K6éren ned med kr. 3000 og så er den handel i hus. Så har du 3000 kr. til at redde lakken hvis det viser sig at cyklen skal omlakeres pga. mandags arbejde.
/Ole J.
-
Tak for den gode feedback... havde regnet med at skulle ud og prøve K6'eren her i weekenden, men det lader ikke til at vejret helt er med mig
-
Tak for den gode feedback... havde regnet med at skulle ud og prøve K6'eren her i weekenden, men det lader ikke til at vejret helt er med mig
Søndag ser da fin ud?
http://www.dmi.dk/dmi/danmark/regionaludsigten/kbhnsj.htm
-
Jeg havde valgt SAK7.
Den dag du skal sælge den er den nemmere at komme af med fordi den har ABS og ikke er omlakeret.
Hvorfor er K6´eren omlakeret...har den været skadet?
-
Jeg ville også vælge K6'eren - alle penge brugt på udstyr er spildte!
Forskellen i antal KM er komplet ligegyldigt. Jeg ville bare prøve at presse prisen på K6'eren max!!!! Så kunne det blive en sweet deal :D
-
Skal lige bruge lidt mere hjælp her :)
Er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gå efter...
Står stadig mellem to cykler:
Her er de hårde facts:
Cykel 1:
Sort SAK6
km. 6500 (nyserviceret)
Udstyr:
Bundkåbe
Små blinklys
Egoskal (bagsædeskjuler)
Mørk kåbeglas
Ny nr pladeholder
Yoshimura potte
Pris: 89.000 (startede på 92.000)
Cykel 2:
Sort SAK7
km. 2700
Udstyr:
Yoshimura potte
Kn filter
Mc Garage
Skivelås
Kædelås
Pris: 87.000 (startede på 89.000)
Hvad skal jeg gå efter? Den fra 2006 med massere af udstyr eller den lidt nyere model fra 2007?
Hvad skal man give for en kåbe til K7? og hvad med egoskal, nr pladeholder og blinklys? Har søgt i en evig uden rigtig at kunne finde nogle forhandlere der viser de forskellige dele med priser.
Hvad med priserne for cyklerne... er de fair nok?
Håber på en masse god respons... :D
-
Bundkåben koster 3995,- og egoskallen 898,- (hvis det er de originale Suzuki-dele fra en dansk forhandler.) Nummerpladeholder er vel en 500-700 kr eller deromkring. Blinklys er meget forskelligt - der er alt fra Louis' billige til under 100 kr stykket, til Kellermanns dyreste der koster i omegnen af 400 kr stykket :dead:
Som allerede nævnt så skal du nok afgøre med dig selv om du vil have ABS.
-
bryder mig ikke om den er omlakeret, hvorfor har han købt en grå hvis det var en sort han ville ha. :? det lygter af asfalt. prøv den og husk magnet så kan du se om tanken er spartlet. mht prisen så ville jeg tage sak7 og ofre 10k på udstyr og dermed få det som jeg ville ha uden der var nogen der havde bestemt blink og lign. (og abs)
-
Jeg ville gå efter den nyeste, og med ABS.
Det er det der tæller når/hvis du om nogle år skal sælge.
-
Ville købe den med ABS. Det er tosset at fravælge det..
-
Magnet så man kan se om den er omlakkeret? Den forstår jeg ikke lige helt?
-
Magnet så man kan se om den er omlakkeret? Den forstår jeg ikke lige helt?
Magneten kan ikke holde på spartelmassen
Ville også vælge 07'ern
-
det nyeste... og har den abs er det bare endnu et argument....
-
det nyeste... og har den abs er det bare endnu et argument....
ABS ABS ABS, helt klart. Det er aktiv sikkerhed, kan helt sikkert rede mange bommerter der ellers ville ende med røven i jorden.
Og så kan du stille og roligt gå og lure på hvad andre har og hvilket udstyr DU synes er det fedeste og ikke hvad en anden har stylet sig frem til.
Hvor står den ABS model tilsalg henne?
SørenG
-
Med de prisen og udstyr skal du tage en K7. Du sagde den ene stod næsten uden ekstraudstyr, mens den anden havde alt. Alle de "dyre" ting er jo allerede monteret på K7'eren så skal du da klart snuppe den. ABS er jo altså også bedre end ingenting. Du får også ét års fabriks garanti med i købet.
-
Med de prisen og udstyr skal du tage en K7. Du sagde den ene stod næsten uden ekstraudstyr, mens den anden havde alt. Alle de "dyre" ting er jo allerede monteret på K7'eren så skal du da klart snuppe den. ABS er jo altså også bedre end ingenting. Du får også ét års fabriks garanti med i købet.
Helt enig med Ole, der er ikke mange penge i udstyr til forskel.
-
I sidste nr. af Bike havde de lavet en oversigt over, hvad man skulle regne med at de forskellige årgange af SV650 koster (kun vejledende selvfølgelig)
Men der skrev de følgende: En K6 har en pris der siger 85K og K7 siger 90K. Og ekstra udstyr, skal man ikke give mere for, når det er monteret på cyklen.
Alt gejl og gøjl kan man ikke tjene eller holde prisen kunstigt oppe på. Det gør bare at den virker mere attraktiv når den skal sælges...
Så K6 eller K7... Det er alt efter hvor længe du regner med at ville køre på den.
-
det nyeste... og har den abs er det bare endnu et argument....
ABS ABS ABS, helt klart. Det er aktiv sikkerhed, kan helt sikkert rede mange bommerter der ellers ville ende med røven i jorden.Og så kan du stille og roligt gå og lure på hvad andre har og hvilket udstyr DU synes er det fedeste og ikke hvad en anden har stylet sig frem til.
Hvor står den ABS model tilsalg henne?
SørenG
En uge efter jeg købte min MC kunne jeg prise mig lykkelig for at have købt med ABS.
Ellers var jeg med meget stor sandsynlighed røget i dørken. ABS'en var aktiv på både for og baghjul.
Tænk hvis jeg havde købt en K6'er og stilet den for pengene.....sikke en masse spild af lakeret plastik som havde fået sig en tur hen ad asfalten.
Jo, jeg er varm fortaler for ABS da jeg har prøvet på egen MC hvor godt det virker
:D
-
Kan godt se det med ABS...
MEN, så ser man lige en anden post herinde hvor der er en der har købt SAK7 til 90.000 hvor han har fået for 5000 udstyr oven i hatten... hos en forhandler vel at mærke.
Er 87.000 hos en privat og uden udstyr så en god pris? hmm.... :)
-
Kan godt se det med ABS...
MEN, så ser man lige en anden post herinde hvor der er en der har købt SAK7 til 90.000 hvor han har fået for 5000 udstyr oven i hatten... hos en forhandler vel at mærke.
Er 87.000 hos en privat og uden udstyr så en god pris? hmm.... :)
Du har selv lige skrevet argumentet for at forhandle den pris på 87K ned....
SørenG
-
Ud fra det du fortæller, så ville jeg helt sikkert også vælge den med ABS.
Den har jo også den samme potte og så kan du jo altid med tiden begynde at ændre nogle af de andre ting,
hvis du får lyst til det.
ABS´en kan måske redde dit liv en dag.
Jeg er forholdsvis ny på mc, men sidste år prøvede jeg da flere gange af mit baghjul blokkerede,
når jeg skulle bremse hårdt op og det var lidt fugtigt i vejret.
Det var måske også fordi jeg var ny på mc, men din bremselængde bliver helt sikkert kortere,
så næste gang jeg skal købe en mc, så bliver det med ABS.
Jeg synes dog de begge er lidt for dyre, men det er selvfølgelig også dyrere at købe lige op til foråret,
hvor efterspørgelsen er størst.
-
Kan godt se det med ABS...
MEN, så ser man lige en anden post herinde hvor der er en der har købt SAK7 til 90.000 hvor han har fået for 5000 udstyr oven i hatten... hos en forhandler vel at mærke.
Er 87.000 hos en privat og uden udstyr så en god pris? hmm.... :)
Hej Anders. Jeg har sendt en PM. Jeg vil anbefale dig at tage den nyeste med ABS, og så henvise til min handle, hvis det kan hjælpe med at presse prisen ned. Du skal lige huske i sammenligningen, at min havde kørt 13.000 km, altså ca. 10.000 km mere end den du har øje på. 10.000 betyder immervæk mere slid på kæde/tandhjul/dæk/bremser m.v.
Bare klø på, lige pludseligt dukker det rigtige tilbud op.
-
Eller bare købe en ny og få jomfruturen selv, når prisforskellen alligevel ikke er større :wink:
Du kan handle pris med forhandleren ved at købe udstyr/tøj af ham.
Så kan han nemlig fifle lidt med tallene, og du får en samlet "pakkepris" på det hele.
På din slutseddel skal naturligvis fremgå det aftalte !!!
Min "pakkepris" var med lås, hjelm, 1ste service og lev. af knallerten.
Jo mere udstyr du køber, jo længere kan han banke prisen ned på selve knallerten, og stadig tjene en mønt på dig.
Dette gælder naturligvis kun nye afgiftpligtige køretøjer, da der ikke er afgift og moms på brugte.
-
Jeg er forholdsvis ny på mc, men sidste år prøvede jeg da flere gange af mit baghjul blokkerede,
når jeg skulle bremse hårdt op og det var lidt fugtigt i vejret.
Det var måske også fordi jeg var ny på mc, men din bremselængde bliver helt sikkert kortere,
så næste gang jeg skal købe en mc, så bliver det med ABS.
Og så er der os der har prøvet at blokere forhjulet :innocent: Ren refleks da bilen foran klodsede bremserne. Men slap hurtigt og trak derefter hårdt og kontant i bremsen. Effektivt og nærmest ren ABS...
Adrenalinen pumpede dog et kvarters tid.
-
husk at ved køb af helt ny kommer der lige lidt extra udgifter med i form af service. Men det er da super fedt at være den første som får en tur! Jeg ville prøve at presse prisen lidt mere hvis du kan, men det er svært, nu er sæsonen begyndt, og der kommer flere købere på markedet igen! Men på den anden side er det ikke det letteste at sælge så ny en cykel, da nyprisen som du selv skriver ikke er så meget højere...
hvis jeg var dig ville jeg tage en af de brugte - få yderligere 2kilo af prisen s hr du gjort en fin handel
-
Hej. Det er vist min K6 du henviser til :) Vil så lige indskyde at den IKKE har været skadet, og derfor IKKE har været omlakeret, men da jeg modtog cyklen var der forskel i farverne på bla. overkåbe og underkåbe. Jeg havde også et subject herinde hvor jeg fremviste billederne. Derfor fik jeg skiftet alle de farvede dele (ikke fra grå men lyseblå) til sort. Der er altså kommet komplet ny tank, kåbe, bagende osv på.....se link
Så skal det også lige siges at min er en K6 men først indreg i 2007, så der er stadig 1 år garanti
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6016.0
Bare lige en indskydelse :D
-
Jeg er forholdsvis ny på mc, men sidste år prøvede jeg da flere gange af mit baghjul blokkerede,
når jeg skulle bremse hårdt op og det var lidt fugtigt i vejret.
Det var måske også fordi jeg var ny på mc, men din bremselængde bliver helt sikkert kortere,
så næste gang jeg skal købe en mc, så bliver det med ABS.
Og så er der os der har prøvet at blokere forhjulet :innocent: Ren refleks da bilen foran klodsede bremserne. Men slap hurtigt og trak derefter hårdt og kontant i bremsen. Effektivt og nærmest ren ABS...
Adrenalinen pumpede dog et kvarters tid.
jeps det var ABSpumpen du kunne mærke oppe i halsen :lmao:, jeg ville købe en med abs hvis jeg skulle købe nu. er man grøn kan det spare en for mange ærgelser
-
Hej. Det er vist min K6 du henviser til :) Vil så lige indskyde at den IKKE har været skadet, og derfor IKKE har været omlakeret, men da jeg modtog cyklen var der forskel i farverne på bla. overkåbe og underkåbe. Jeg havde også et subject herinde hvor jeg fremviste billederne. Derfor fik jeg skiftet alle de farvede dele (ikke fra grå men lyseblå) til sort. Der er altså kommet komplet ny tank, kåbe, bagende osv på.....se link
Så skal det også lige siges at min er en K6 men først indreg i 2007, så der er stadig 1 år garanti
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6016.0
Bare lige en indskydelse :D
ja sikke en omgang du var igennem med forhandleren :)
og som svar til tråden.
Kører selv en ny K7 med ABS og kæft jeg er glad for ABS efter at jeg har mærket den fungere flere gange :)!
og mht udstyret synes jeg ikke der er væsentlig forskel på de to... det den ene mangler koster sku ikke så meget mere at jeg ville fravælge ABS
-
Jeg ville gå efter den nyeste, og med ABS.
Det er det der tæller når/hvis du om nogle år skal sælge.
X2