SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: NielSV650 efter Marts 06, 2008, 12:03:16 am
-
Hej SVin,
Er der nogen der har prøvet at skifte strålerør på en karbunade-model?? Pismikler med indsprøjtning kan bare skride :club: :wink:
Jeg har prøvet at få mine ud idag, men det duttede ikke, og det som mekanikeren sagde passede i hvert fald ikke! :loser:
Mere gas,
Niels 8)
-
har hørt man skal varme aluet op omkring strålerøret ... jeg ville forslå at du koge noget vand og hælder det ned langs siden på kaburatorene så aluet udvider sig, og så prøver at presse den ud... har nemlig hørt at de fryser røret i, nede ved dynojet .... du kunne ringe til dem, men han vil sikkert nok bare have du sender dem ned til ham..
:orkester:
-
har hørt man skal varme aluet op omkring strålerøret ... jeg ville forslå at du koge noget vand og hælder det ned langs siden på kaburatorene så aluet udvider sig, og så prøver at presse den ud... har nemlig hørt at de fryser røret i, nede ved dynojet .... du kunne ringe til dem, men han vil sikkert nok bare have du sender dem ned til ham..
:orkester:
Nemlig ja ;-) De tager 795 for at lave dem + reservedele.
Havde luret på opvarmningen der. Tror jeg prøver at nærig-justere mig ud af det og se om det lader sig gøre. :whatever:
-
Hvorfor skal de skiftes? Har du kørt med jetkit eller...?
Hygge
-
Hvorfor skal de skiftes? Har du kørt med jetkit eller...?
Nææ... har bare kørt langt. De fleste ser underlige ud i hovedet når jeg siger at jeg har kørt 75.000 på de originale. De ser dog fine ud, men det er vist også tiendedele det drejer sig om, så det er jo ikke underligt at man ikke kan se det med det blotte øje.
Nu skruer jeg lidt på de andre dimser i karbunaden og ser om det virker. Det skal nok blive interessant! :shock:
-
Hvorfor skal de skiftes? Har du kørt med jetkit eller...?
Nææ... har bare kørt langt. De fleste ser underlige ud i hovedet når jeg siger at jeg har kørt 75.000 på de originale. De ser dog fine ud, men det er vist også tiendedele det drejer sig om, så det er jo ikke underligt at man ikke kan se det med det blotte øje.
Nu skruer jeg lidt på de andre dimser i karbunaden og ser om det virker. Det skal nok blive interessant! :shock:
Hehe, okay :D Held og lykke med skrueriet!
Hygge
-
Nielz - læg karburiderne i konens ovn på ca. 150 grader, og giv så dyserne et skud isspray (elektrikerting til fejlretning), eller et skud fra en dåse lightergas - det er osse pizzekoldt !
Så smutter de lige ud de dyserør ! Måske skal de hjælpes med en hammer og en passende dorn, men ud smutter de !
Brug handsker - måske osse til konen bagefter :mrgreen:
Min blev noget sur, efter jeg havde taget nogle lejer ud af en motorblok.
Og jeg havde endda lagt bagepapir i ovnen...
-
Nielz - læg karburiderne i konens ovn på ca. 150 grader, og giv så dyserne et skud isspray (elektrikerting til fejlretning), eller et skud fra en dåse lightergas - det er osse pizzekoldt !
Så smutter de lige ud de dyserør ! Måske skal de hjælpes med en hammer og en passende dorn, men ud smutter de !
Brug handsker - måske osse til konen bagefter :mrgreen:
Min blev noget sur, efter jeg havde taget nogle lejer ud af en motorblok.
Og jeg havde endda lagt bagepapir i ovnen...
Hahaha... Min far lavede det trick da han var ung. Farmor blev ikke glad!!
Nu bor jeg heldigvis kun til leje, og koner har jeg ingen af, så måske skulle jeg bare fyre op i ovnen :mrgreen:
Opdatering følger i næste uge.