SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: T. Brun efter Marts 16, 2008, 11:08:25 am
-
Var ud at køre en tur forleden, men syntes ikke jeg havde ordentligt bid i dækkene.
På vej genem en chikane føles det som om bagdækket mister grebet.
Jeg kører med Pilot Power og har aldrig før oplevet at det på tør vej.
Dækkene blev monteret i efteråret og har været opbevaret ved 17 grader i min kælder hele vinteren.
Derfor mit spørgsmål.
Hvor varmt skal det være før man kan opnå en ordentlig temperatur i dækkene.
-
hvor langtid har du mon kørt på det ????
-
chikaner er til at bremse farten med :innocent:
hint hint
-
Er ingen ekspert i dæk. Men det kommer vel meget an på dæktypen, hvad den optimale dæktemperatur er. Pilot Power er jo et sporty dæk (eller ihvertfald i den mere sporty ende af sport/touring), og kræver højere temperatur for optimalt greb end f.eks. et mere touringpræget dæk som Pilot Road. Og vejene er jo stadig pænt kolde, så det er måske ikke så underligt at dine Pilot Powers har svært ved at få ordenligt bid dunno...
-
Mit gæt er at sæsonen lige er begyndt, og det stadig er tidlig forår... Så vejene er stadig meget kolde, og derfor er det svært at få ordenlig varme i dækkene
-
korrekt daektryk, ikke for hojt.
affjedring!! jeg var skuffet med min 014 bag daek med lavt tryk og godt varm hoppede den stadig sidelaens.
problemet forsvandt fuldstaendigt da jeg monterede min 636 stoddaemper.
-
det er stadig pikke koldt, så pas nu på derude.. jeres dæk kommer ikke op i arbejds temperatur så tidligt på sæsonen..
-
Jeg siger det samme som Luske.
Jeg har 2 gange mistet grebet på bagdækket ... den ene gang uden begge hænder på styret :D
-
Er ingen ekspert i dæk. Men det kommer vel meget an på dæktypen, hvad den optimale dæktemperatur er. Pilot Power er jo et sporty dæk (eller ihvertfald i den mere sporty ende af sport/touring), og kræver højere temperatur for optimalt greb end f.eks. et mere touringpræget dæk som Pilot Road. Og vejene er jo stadig pænt kolde, så det er måske ikke så underligt at dine Pilot Powers har svært ved at få ordenligt bid dunno...
Der vil ALTID være mere vejgreb i power end i road....
og luske har 100% ret - super bid får man ikke sådan lige i dækkene pt
-
sjovt - samme skete for mig i en chikane - har dog et dårligere dæk på - pilot road som er standard med cyklen
min ven der kørte bagved sagde det var i bedste motorad still ud af chikane
lorte dæk - det sagde banditten også da jeg hentede den...
-
Jer der brokker sig over jeres dæk, brokkede i jer også over dem midt på sæsonen sidste år ?! (formoder at der var ingen problemer med at de slap grebet..) det er for koldt på vejene endnu, indse det dog :mrgreen: eller køb nogle "vinterdæk" til MC'en . "sommerdæk" (MC dæk) bliver hårde i kulde.
-
Jeg har 2 gange mistet grebet på bagdækket ... den ene gang uden begge hænder på styret :D
SEJT! En rigtig Melandri (http://youtube.com/watch?v=45R9AB_3N5E) :respekt:
-
hvis manden ikke har kørt på dækkene før nu.... så er det nok problemet,,, da jeg købte min sv syntes jeg også den skred med røven,,, indtil de var slidt lidt
-
hvis manden ikke har kørt på dækkene før nu.... så er det nok problemet,,, da jeg købte min sv syntes jeg også den skred med røven,,, indtil de var slidt lidt
nye dæk er glatte indtil de har kørt lidt... MEN man FÅR IKKE rigtigt greb i dem ved de her temperaturer !!!! samtidig ligger der jo også en del sand og lign. på vejene hvilket heller ikke gør det bedre.
-
Mine standard dæk ... gled også på linien i Lørdags !! .... de har kun kørt 4555 km .... tæt på at det gik galt ... så det er stadig for koldt på vejbanen til rigtig at holde knæet i jorden ... med mindre man kører med alt for lavt dæktryk ... :blink:
-
Jeg har 2 gange mistet grebet på bagdækket ... den ene gang uden begge hænder på styret :D
SEJT! En rigtig Melandri (http://youtube.com/watch?v=45R9AB_3N5E) :respekt:
Stadig et af de fedeste klip, jeg til dato har set !! :respekt: :thumbsup: :thumbsup:
-
Jeg siger det samme som Luske.
Jeg har 2 gange mistet grebet på bagdækket ... den ene gang uden begge hænder på styret :D
Skal man ikke bare altid sige det samme som Luske :huh:
-
Her er lidt mere interessandt om dæk ....
http://www.youtube.com/watch?v=gGIPmTLSxGI&feature=related
-
Er ingen ekspert i dæk. Men det kommer vel meget an på dæktypen, hvad den optimale dæktemperatur er. Pilot Power er jo et sporty dæk (eller ihvertfald i den mere sporty ende af sport/touring), og kræver højere temperatur for optimalt greb end f.eks. et mere touringpræget dæk som Pilot Road. Og vejene er jo stadig pænt kolde, så det er måske ikke så underligt at dine Pilot Powers har svært ved at få ordenligt bid dunno...
Der vil ALTID være mere vejgreb i power end i road....
Det er nu korrekt hvad "blinklys" skriver, og der vil IKKE altid være bedre greb i power, fordi de netop kræver højere temperatur.
-
Her er lidt mere interessandt om dæk ....
http://www.youtube.com/watch?v=gGIPmTLSxGI&feature=related
Joe... interessant, ganske vist!
Men hvad er den praktisk anvendelige konklusion egentlig?
Nu er det jo et relativt kort klip, men i følge manden så skulle det altså være mindre skadeligt med overfladevarme end et gennemvarmt dæk.
Jeg går ud fra at forudsætningerne er til race i den absolutte topklasse, hvor dækkene ryger ud efter brug.
Så er pointen at man får bedre greb af at spinne?
Eller er det fordi der sker en forringelse af smidigheden i hele karkassen allerede efter første "heat-cycle"?
Nu er det jo ikke sædvane for almindelige gade MC'ister at powerslide rundt på sognevejene, og vi beholder jo typisk vores dæk til de bliver slidt op.
Så man kan altså forvente at de får en del 'heat-cycles' inden de ryger på møddingen.
Betyder det mon så, at gadedæk med hurtigt opvarmende compounds (som Pilot Power) bliver hurtigere stive?
-
Jeg har 2 gange mistet grebet på bagdækket ... den ene gang uden begge hænder på styret :D
SEJT! En rigtig Melandri (http://youtube.com/watch?v=45R9AB_3N5E) :respekt:
Ja det er mig det der !! Troede ikke der var nogen der havde kamera med .... :loser:
-
Her er lidt mere interessandt om dæk ....
http://www.youtube.com/watch?v=gGIPmTLSxGI&feature=related
Joe... interessant, ganske vist!
Men hvad er den praktisk anvendelige konklusion egentlig?
Nu er det jo et relativt kort klip, men i følge manden så skulle det altså være mindre skadeligt med overfladevarme end et gennemvarmt dæk.
Jeg går ud fra at forudsætningerne er til race i den absolutte topklasse, hvor dækkene ryger ud efter brug.
Så er pointen at man får bedre greb af at spinne?
Eller er det fordi der sker en forringelse af smidigheden i hele karkassen allerede efter første "heat-cycle"?
Nu er det jo ikke sædvane for almindelige gade MC'ister at powerslide rundt på sognevejene, og vi beholder jo typisk vores dæk til de bliver slidt op.
Så man kan altså forvente at de får en del 'heat-cycles' inden de ryger på møddingen.
Betyder det mon så, at gadedæk med hurtigt opvarmende compounds (som Pilot Power) bliver hurtigere stive?
Så vidt jeg husker er klippet (den lange version) noget med hvorfor Gary McCoy's dæk egentlig ikke bliver smadret af hans kørsel.. det er ikke noget med at han får decideret bedre greb af den måde han kører på.
Så du er vidst på rette spor Nyg
-
Fedt! Tråden har delt sig i to: en der fortsætter på emnet, og så en spam-del!!!!
Det fedeste klip - jeg har prøvet det ufrivilligt med lav fart på vores fine nye asfalt på Solrød N afkørslen i regnvejr..... Det er sjovest bagefter. Men jeg kan godt forstå han jubler igennem! Det må føles for vildt at gøre det MED kontrol!!!
Bike: Andet
Posts: 774
Hej Røvhuller
Re: Hvornår kan man stole på dækkene?
« Reply #20 on: Today at 09:06:38 am » Quote
--------------------------------------------------------------------------------
Quote from: NielSV650 on March 17, 2008, 02:43:37 pm
Quote from: Nikolaj on March 17, 2008, 10:16:05 am
Jeg har 2 gange mistet grebet på bagdækket ... den ene gang uden begge hænder på styret
SEJT! En rigtig
Ja det er mig det der !! Troede ikke der var nogen der havde kamera med ....
-
Jeg har 2 gange mistet grebet på bagdækket ... den ene gang uden begge hænder på styret :D
SEJT! En rigtig Melandri (http://youtube.com/watch?v=45R9AB_3N5E) :respekt:
Stadig et af de fedeste klip, jeg til dato har set !! :respekt: :thumbsup: :thumbsup:
du må jo bare vise os hvordan det gøres når vi kommer til ungarn :thumbsup: du ma da snart kunne det pjat :respekt:
-
Klassiker! :)
Han laver lige V-tegnet... ikke for Victory men for V2-power seføli' ;)
-
Han laver lige V-tegnet... ikke for Victory men for V2-power seføli' ;)
Det er nu altså en V-5'er, men jeg kan godt følge din tankegang :loser: :mrgreen:
-
lidt vand på vejen sker der vel intet ved...
-
Så vidt jeg husker er klippet (den lange version) noget med hvorfor Gary McCoy's dæk egentlig ikke bliver smadret af hans kørsel.. det er ikke noget med at han får decideret bedre greb af den måde han kører på.
Så du er vidst på rette spor Nyg
Så vidt jeg forstod det, spandt McCoy så hurtigt/meget at det kun var det aller yderste af dækket der tog skade. Men dækket kunne stadig stå hele løbsdistancen, hvorimod man har set Rossi splitte et dæk ad fuldstændig :shock:
-
lidt vand på vejen sker der vel intet ved...
Den der havde nok krævet nye underhylere hos undertegnede :shock:
-
lidt vand på vejen sker der vel intet ved...
Den der havde nok krævet nye underhylere hos undertegnede :shock:
X2 :shock:
-
lidt vand på vejen sker der vel intet ved...
Den der havde nok krævet nye underhylere hos undertegnede :shock:
X2 :shock:
X3 Og med mine køreegenskaber, også en ny hjelm, mc dragt osv og en hel del plastic og andre reservedele til cyklen.
Ligeer noget fra BMW cup. er der nogen der ved om han holder den hele vejen, eller om den lægger sig ned??
-
Man kan også få et instrument der viser dæk-temperaturen og dæktrykket...
http://www.polo-motorrad.de/product/162669/group/7276/dmc_mb3_search_pi1.num/12/dmc_mb3_search_pi1.searchstring/reifen/dmc_mb3_search_pi1.page/6/Produktdetail.productdetails.0.html (http://www.polo-motorrad.de/product/162669/group/7276/dmc_mb3_search_pi1.num/12/dmc_mb3_search_pi1.searchstring/reifen/dmc_mb3_search_pi1.page/6/Produktdetail.productdetails.0.html)