SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Mads efter Marts 21, 2008, 09:18:37 pm
-
Fandt ud af at Thansen nu er begyndt at forhandle scorpionpotter og PiperX luftfiltre i en tråd på MCG.
PiperX: http://www.thansen.dk/products.asp?c=1706251254&n=-1522413882
Hygge
-
Har lige nuppet et :mrgreen:
Den har kørt med samme luftfilter fra jeg fik den, så det er nok på tide med et nyt :oops:
-
Den har kørt med samme luftfilter fra jeg fik den, så det er nok på tide med et nyt :oops:
Damn - det er sgu meget godt klaret :D
Hygge
-
Hvor ser man de dér scorpionpotter?
-
Hvor ser man de dér scorpionpotter?
kan heller ikke finde nogle :rolleyes: :undecided:
-
pipercross bestilt, må sige det er til en fornuftig pris, når man kigger på hvad de koster andre steder.
-
Er der nogen der ved om luftfilter kassen er den samme på en 650 og en 1000,er ??
Synes ikke jeg kan finde et piper-X til kilo SVinet :brok:
-
Hvor ser man de dér scorpionpotter?
kan heller ikke finde nogle :rolleyes: :undecided:
Sådan som jeg lige har forstået tråden på MCG, er det hele lidt nyt, så potterne er endnu ikke kommet på siden. Thansen har vidst haft en annonce i MCTC bladet for nylig.
Hygge
-
Og mit spørgsmål kan i bare glemme , for de har samme part.nr mpx081 så svaret er de passer :mrgreen:
-
Ja, det er da næsten halv pris på PiperX :shock:
-
Hvad vil et Piper-X ændre på mit kilo-SVin som ellers er 100% original hvad angår motor, luftfilter og sprøjt?
Giver det noget effekt eller kommer der bare lidt mere lyd fra indsugningen?
-
Jeg tror det er dumt uden Power Comander og en rulning. Bange for den kan få mere luft end det originale sprøjt kan levere benz til :?
-
Efter min mening, er det dumt at sætte alt mulig filter og udstødning
uden rulning, jeg har tid hos Mr. Dyno 5. maj til pipercross filter
og dobbel mapning af mit Kilo SVin :D.
Mvh Henrik
-
Man kan godt sætte et andet filter på uden at rulle svinet... Ihvert fald for dem som har K3 og frem. ECU'en skal nok juster luft/benz... Det er først værre når der kommer en anden potte på...
Så det kan i roligt gøre :)
-
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=34978
De skriver :Alene ved monteringen af et såkaldt Pipercross stage 2 luftfilterkit til lidt over 1200 kr. hæves ydelsen 5-6 hk fra 5500 o/m og opefter. Og hvis man i tilgift investerer yderligere små 5000 kr. i en Dynojet Power Commander box, der efter finprogrammering optimerer hele motorens indsprøjtning-/tændings-rytme, så kan motorcyklens gasresponse forbedres så meget, at den ellers ret brovtne cykel både bliver drømmeagtigt smidig over hele registret og dertil stærkere og mere real-økonomisk under alle brugsforhold. Hvordan dog det?
-
Mr Bean hvorfor skriver du til sidst ... hvorfor dog det ? hvad mener du ?
-
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=34978
De skriver :Alene ved monteringen af et såkaldt Pipercross stage 2 luftfilterkit til lidt over 1200 kr. hæves ydelsen 5-6 hk fra 5500 o/m og opefter. Og hvis man i tilgift investerer yderligere små 5000 kr. i en Dynojet Power Commander box, der efter finprogrammering optimerer hele motorens indsprøjtning-/tændings-rytme, så kan motorcyklens gasresponse forbedres så meget, at den ellers ret brovtne cykel både bliver drømmeagtigt smidig over hele registret og dertil stærkere og mere real-økonomisk under alle brugsforhold. Hvordan dog det?
Ud over at det er reklamesnak, så er der vist noget om at en PC og re-mapping, kan fjerne irriterende huller i momentkurven.
De 5-6 heste betegner jeg som ren reklame (Eller for de der spiller bil/mc kort på MCG :loser:) gas, hvorimod den forbedrede momonekurve nok er mere anvendelig.
Brug pengene på en god bagdæmper, og en banedag, så, kan dem med deres nok så trimmede SVin, ikke følge med på de snoede :wink:
-
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=34978
De skriver :Alene ved monteringen af et såkaldt Pipercross stage 2 luftfilterkit til lidt over 1200 kr. hæves ydelsen 5-6 hk fra 5500 o/m og opefter. Og hvis man i tilgift investerer yderligere små 5000 kr. i en Dynojet Power Commander box, der efter finprogrammering optimerer hele motorens indsprøjtning-/tændings-rytme, så kan motorcyklens gasresponse forbedres så meget, at den ellers ret brovtne cykel både bliver drømmeagtigt smidig over hele registret og dertil stærkere og mere real-økonomisk under alle brugsforhold. Hvordan dog det?
Ud over at det er reklamesnak, så er der vist noget om at en PC og re-mapping, kan fjerne irriterende huller i momentkurven.
De 5-6 heste betegner jeg som ren reklame (Eller for de der spiller bil/mc kort på MCG :loser:) gas, hvorimod den forbedrede momonekurve nok er mere anvendelig.
Brug pengene på en god bagdæmper, og en banedag, så, kan dem med deres nok så trimmede SVin, ikke følge med på de snoede :wink:
jeg studsede nok mest over det med økonomien? Jeg har umiddelbart ikke mærket noget til nogen forbedringer dér.
-
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1712019895&n=-1522413882&pn=-1522304465 (http://www.thansen.dk/product.asp?c=1712019895&n=-1522413882&pn=-1522304465)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1712019895&n=-1522413882&pn=-1522304466 (http://www.thansen.dk/product.asp?c=1712019895&n=-1522413882&pn=-1522304466)
der var også til TL 1000 S + R modeller men jeg kunne ikke finde et til kilo SVin :?
-
Pyrotek, se indlæg nr. 9 i denne tråd - luftfilter til SV650 og SV1000 er den samme.
-
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=34978
De skriver :Alene ved monteringen af et såkaldt Pipercross stage 2 luftfilterkit til lidt over 1200 kr. hæves ydelsen 5-6 hk fra 5500 o/m og opefter. Og hvis man i tilgift investerer yderligere små 5000 kr. i en Dynojet Power Commander box, der efter finprogrammering optimerer hele motorens indsprøjtning-/tændings-rytme, så kan motorcyklens gasresponse forbedres så meget, at den ellers ret brovtne cykel både bliver drømmeagtigt smidig over hele registret og dertil stærkere og mere real-økonomisk under alle brugsforhold. Hvordan dog det?
Ud over at det er reklamesnak, så er der vist noget om at en PC og re-mapping, kan fjerne irriterende huller i momentkurven.
De 5-6 heste betegner jeg som ren reklame (Eller for de der spiller bil/mc kort på MCG :loser:) gas, hvorimod den forbedrede momonekurve nok er mere anvendelig.
Brug pengene på en god bagdæmper, og en banedag, så, kan dem med deres nok så trimmede SVin, ikke følge med på de snoede :wink:
jeg studsede nok mest over det med økonomien? Jeg har umiddelbart ikke mærket noget til nogen forbedringer dér.
Er du sikker på det ikke bare er fordi den får flere prygl ?? hehe :wink:
-
Har lige være hos T-hansen for at købe et pipercross filter, men måtte konstatere at der ikke er tale om et stag 2 filter som det man kan købe hos dot-e.dk til kr. 1244 - men et af typen hvor toppen af luftfiltekasse bevares.
-
Så er vi måske mere ovre i noget ala et KN filter ? :?
-
KN filter og pipercross er "det samme". Man kan bare få PiperX i to stager... Stage 1 og 2.
Stage 1 = ligesom KN, og stage 2 er uden låg. Det er sådan jeg har forstået det :)
-
Ja, og det man kan købe ved t-hansen er et stage 1
-
laver man nogle huller i låget og fjerner tragten så er det rigeligt med luft..... min er sådan... og mr dyno sagde det var en af de bedste han havde justeret :thumbsup:
-
Nogen der har erfaringer med Scorpion udstødningerne? De er virkelig billige og de er nu kommet på Thansens hjemmeside. :) Kunne sku godt overveje at trille forbi, selvom jeg altid har været lidt skeptisk for Thansen.. :?
http://thansen.dk/products.asp?c=1735428154&n=-1514368466
-
Nogen der har erfaringer med Scorpion udstødningerne? De er virkelig billige og de er nu kommet på Thansens hjemmeside. :) Kunne sku godt overveje at trille forbi, selvom jeg altid har været lidt skeptisk for Thansen.. :?
http://thansen.dk/products.asp?c=1735428154&n=-1514368466
[/quote
Min gamle runde rustfri slipon virker fint endnu. Den har kørt omkring mindst 65000km og fået skiftet uld en enkelt gang. Hvis du gemmer kvitteringen og du er den første ejer af potten er (eler var?) der livsvarig garanti på, og der bliver skiftet uld gratis :respekt:
Og så kan den MAAAAAAAAAAAAAAAAAS' 8)
-
Jeg kørte med Scorpion potte på min Yamaha Fazer 600, jeg var meget tilfreds med den. Jeg kørte 40.000 km
med den og der skulle stadig ikke skiftes uld i potten! :thumbsup:
-
Er der nogen der ved om luftfilter kassen er den samme på en 650 og en 1000,er ??
Synes ikke jeg kan finde et piper-X til kilo SVinet :brok:
kilosvin er så billige at man har råd til at betale fuld pris for udstyr :lmao: :lmao:
-
Er der nogen der ved om luftfilter kassen er den samme på en 650 og en 1000,er ??
Synes ikke jeg kan finde et piper-X til kilo SVinet :brok:
Kassen er ikke helt den samme. Der er forskel på "snorklen" til luftindtag. Men selve filteret er samme model