SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: slowhand30 efter Marts 26, 2008, 11:18:27 pm
-
Hej Skal have skiftet olie på svinet, og har nu købt en 300V, men kan så efterfølgende læse at der er nogle der fraråder det.
Er der kommet en konklusion på spørgsmålet om man skal bruge en fuldsyntetisk 300V, eller den semisyntetiske 5100 ?
:afro:
Mvh Søren
-
Der er ingen konklusion, men min forhandler og min kontakt ved Reinhardt anbefaler 300V, så det kører min K7 på.
-
Hej Skal have skiftet olie på svinet, og har nu købt en 300V, men kan så efterfølgende læse at der er nogle der fraråder det.
Er der kommet en konklusion på spørgsmålet om man skal bruge en fuldsyntetisk 300V, eller den semisyntetiske 5100 ?
:afro:
Mvh Søren
Jeg får serviceret min SV1000Sk6 hos FA Moto-sport og de siger semisyntetisk 5100 og jeg har også snaket med Enghave
(Reinhardt´s forretning) og Allan´s MC og de siger også semisyntetisk 5100.
I INSTRUKTIONSBOGEN STÅR DER SIMISYNTETISK 10W-40.
Der er også en herinde som har en bitter erfaring med Fulsyntetisk olie på sin kilo SV´er...en brændt kobling! Hvis du læser på det
amerikanske SV forum så er der rigtig mange som har brændt deres kobling af fordi de har brugt Fulsyntetisk olie.
Jeg synes du skulle bruge en motorcykel olie som overholder det som står i instruktionsbogen Semisyntetisk 10W-40, om det er Motul,
Motorex, Castrol...osv. har ikke så stor betydning. (Jeg køre selv på Motul 5100, og jeg synes den er rigtig god)
UPDATE:
Der står ikke i instruktionsbogen at det skal være semi-syntetisk olie men at det skal være 10W-40. Undskyld...min fejl. :oops:
-
Der er ingen konklusion, men min forhandler og min kontakt ved Reinhardt anbefaler 300V, så det kører min K7 på.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvem din kontakt hos Reinhard er som anbefaler Motul 300V Fylsyntetisk olie til kilo SV´eren?
-
Jeg fik også afvide at jeg skulle bruge fuldsyntetisk 300V hos KOK mc i holstebro
Hvad betyder det at koblingen brænder af, er det pladerne der smelter sammen ?, og hvad koster det af få lavet
Mvh Søren :mrgreen:
-
Der er ingen konklusion, men min forhandler og min kontakt ved Reinhardt anbefaler 300V, så det kører min K7 på.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvem din kontakt hos Reinhard er som anbefaler Motul 300V Fylsyntetisk olie til kilo SV´eren?
René, det vil jeg ikke ud med, men han er ingen novice indenfor mc/teknik.
I min instr. bog fra sep. 06 står der intet om semisynt. olie - kun at viscositeten 10-40 anbefales, og klassifikationen
skal min. være SF/SG eller SH/SJ i API og JASO skal være MA.
Det ser ud til at Jyderne anbefales 300V, og I ovre fra øen 5100 - hvad mon Fynboerne kører på :mrgreen:
-
Jeg fik også afvide at jeg skulle bruge fuldsyntetisk 300V hos KOK mc i holstebro
Hvad betyder det at koblingen brænder af, er det pladerne der smelter sammen ?, og hvad koster det af få lavet
Mvh Søren :mrgreen:
Det spørgsmål ved Ritzau en hel del om... :innocent:
-
Der er ingen konklusion, men min forhandler og min kontakt ved Reinhardt anbefaler 300V, så det kører min K7 på.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvem din kontakt hos Reinhard er som anbefaler Motul 300V Fylsyntetisk olie til kilo SV´eren?
René, det vil jeg ikke ud med, men han er ingen novice indenfor mc/teknik.
I min instr. bog fra sep. 06 står der intet om semisynt. olie - kun at viscositeten 10-40 anbefales, og klassifikationen
skal min. være SF/SG eller SH/SJ i API og JASO skal være MA.
Det ser ud til at Jyderne anbefales 300V, og I ovre fra øen 5100 - hvad mon Fynboerne kører på :mrgreen:
Det har du faktisk ret i, der står heller ikke nogt om semi-syntetisk i min instruktionsbog. Så kan jeg ikke lige huske hvor det står, måske i service manualen.
Klassifikationen på 300V er SL...jeg ved ikke om det har noget at sige. :undecided:
-
Er der kommet en konklusion?? om hvilken olie der skal på SV 1000???
Hører tit om folk der har koblings problemer og svært ved at skifte gear, hvor de har kørt med fuldsyntetisk???
-
bare kør på semisyntetisk olie, det er rigeligt fint til vores SVin. En god 10w 40 og den har det fint
-
min k7 kilo SVin kører på fuldsyntestisk og kører helt fint..........
Mvh Henrik
-
bare kør på semisyntetisk olie, det er rigeligt fint til vores SVin. En god 10w 40 og den har det fint
Har også lige bestilt CASTROL MOTORENOEL 10W-40 GRAND PRIX TEILSYNT. 4 LT hos louis.de og et par oliefiltre,
nu ville jeg prøve for syntes gearskiftet op ad går meget hårdt når man gir den GO GAS