SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Kristensen efter April 01, 2008, 04:37:57 pm
-
Hej SVRiders
Jeg ved godt at dette er et totalt newbie spørgsmål, som man ikke burde stille, når man er på sin anden SV'er.... :oops: Men hvordan kommer I mere luft i dækkene??
Indtil nu har jeg brugt en manuel fodpumpe med lufttryksmåler, for jeg kan ikke bruge dem fra tankstationerne pga. der er for lidt plads mellem bremseskiverne og ventilen...
Håber I har nogle gode ideer :D
Kristensen
-
bruger bla. dem fra tankstationen. Men det er da korrekt at ikke alle tankstationer har nogen der er kompatible, med et store forhjuls bremseskiver :D - prøv at køre videre til næste tank
-
bruger bla. dem fra tankstationen. Men det er da korrekt at ikke alle tankstationer har nogen der er kompatible, med et store forhjuls bremseskiver :D - prøv at køre videre til næste tank
Hvad er det så dæktrykket skal være i henholdsvis SV6½ og SV1K?
Synes nemlig at mit dæktryk var højere, end da jeg satte den ind... Men det må være mig der husker forkert.
-
Du bøjer bare røret til trykluftpumpen så den passer til dit hjul :mrgreen:
-
Du bøjer bare røret til trykluftpumpen så den passer til dit hjul :mrgreen:
:rolleyes: passende opfindsomhed til situationen....
SørenG
-
Du kan godt bøje ventilen så trykluftmundstykket kan komme på...
-
bruger bla. dem fra tankstationen. Men det er da korrekt at ikke alle tankstationer har nogen der er kompatible, med et store forhjuls bremseskiver :D - prøv at køre videre til næste tank
Hvad er det så dæktrykket skal være i henholdsvis SV6½ og SV1K?
Synes nemlig at mit dæktryk var højere, end da jeg satte den ind... Men det må være mig der husker forkert.
Det skal gerne stå på siden at dækkene...
-
2,5 bag og 2,25 for på en 650s 99.
-
bruger bla. dem fra tankstationen. Men det er da korrekt at ikke alle tankstationer har nogen der er kompatible, med et store forhjuls bremseskiver :D - prøv at køre videre til næste tank
Hvad er det så dæktrykket skal være i henholdsvis SV6½ og SV1K?
Synes nemlig at mit dæktryk var højere, end da jeg satte den ind... Men det må være mig der husker forkert.
Det skal gerne stå på siden at dækkene...
Det er makstryk der står der.
Jeg kører i øjeblikket med 2,1 for og bag, og med 2,3 til sommer. (jo højere tryk jo mindre varme bliver dækkene og om sommeren giver det mindre slid med højere tryk i dækkene, men det koster lidt på grebet, og på hvor lang tid de er om at være varme)
-
Du kan godt bøje ventilen så trykluftmundstykket kan komme på...
ellers er der mange tankstationer hvor ventilen for enden på slangen har fået et knæk - så den er mere mc venlig... :innocent:
-
Husk at dem på tankstationen kan pumpe luft ud af begge ender af hovedet. Det var en stor opdagelse for mig da jeg fandt ud af det. :-)
-
.... Mener at der står 2,5 bar i både for og bag på en SV1000 - op til 2,8 hvis man har sin fede moster med bagpå... Men det må i hellere lige dobbelt-checke!
Man kan altså godt liiige få kontakt med ventilen hvis man holder pumpe-stangenhelt ind bagved bremseskivenså den mere eller mindre ligger op ad dækket. Ellers kan jeg anbefale Statoil på Strandboulevarden /KBH Ø.
-
Husk at dem på tankstationen kan pumpe luft ud af begge ender af hovedet. Det var en stor opdagelse for mig da jeg fandt ud af det. :-)
Dejligt med de dage hvor der går et lys op for folk 8)
mener der stod 36/36 psi på min kædeskærm ved solokørsel.
-
køre selv med lidt mere i bagdækket - men ved ik om det er en fordel eller ej...
-
Husk at dem på tankstationen kan pumpe luft ud af begge ender af hovedet. Det var en stor opdagelse for mig da jeg fandt ud af det. :-)
Dejligt med de dage hvor der går et lys op for folk 8)
mener der stod 36/36 psi på min kædeskærm ved solokørsel.
Hehe, jep. For nu at citere Jules i Pulp Fiction: "I had what alcoholics used to refer to, as a moment of clairity."
-
Husk at dem på tankstationen kan pumpe luft ud af begge ender af hovedet. Det var en stor opdagelse for mig da jeg fandt ud af det. :-)
Dejligt med de dage hvor der går et lys op for folk 8)
mener der stod 36/36 psi på min kædeskærm ved solokørsel.
Hehe, jep. For nu at citere Jules i Pulp Fiction: "I had what alcoholics used to refer to, as a moment of clairity."
præcis :afro:
-
Hvordan er omregningsfaktoren fra psi til bar, og omvendt???
-
Tak for de mange (og til tider kreative) bud... :?
Jeg vil prøve at bøje ventilen og hvis det ikke dur, giver jeg skurkenfradallas' ide med at lirke pumpe-dimsen ind bag skiverne et forsøg :undecided:
Det virker umiddelbart som om der ikke lige er en nem løsning....
-
Hvordan er omregningsfaktoren fra psi til bar, og omvendt???
en lille side der kan konvertere
http://www.kaih.dk/psibar.htm
-
Hvordan er omregningsfaktoren fra psi til bar, og omvendt???
1 bar = 14.5 psi
-
bruger bla. dem fra tankstationen. Men det er da korrekt at ikke alle tankstationer har nogen der er kompatible, med et store forhjuls bremseskiver :D - prøv at køre videre til næste tank
Hvad er det så dæktrykket skal være i henholdsvis SV6½ og SV1K?
Synes nemlig at mit dæktryk var højere, end da jeg satte den ind... Men det må være mig der husker forkert.
Det skal gerne stå på siden at dækkene...
Det er makstryk der står der.
Jeg kører i øjeblikket med 2,1 for og bag, og med 2,3 til sommer. (jo højere tryk jo mindre varme bliver dækkene og om sommeren giver det mindre slid med højere tryk i dækkene, men det koster lidt på grebet, og på hvor lang tid de er om at være varme)
Kører også med 2,1 både for og bag så længe der er så koldt.
-
For en grisling er det 33 psi foran og 36 psi bagpå.. i hvert fald på min K8
-
Man bør sikre sig korrekt lufttryk, men om det er lidt over eller lidt under der foreskrevne er ikke så vigttigt.
Men af hensyn til din egen sikker hed og ikke mindst sliddet på dine dæk så er essentielt at checke en gang imellem
-
.... Mener at der står 2,5 bar i både for og bag på en SV1000 - op til 2,8 hvis man har sin fede moster med bagpå... Men det må i hellere lige dobbelt-checke!
Man kan altså godt liiige få kontakt med ventilen hvis man holder pumpe-stangenhelt ind bagved bremseskivenså den mere eller mindre ligger op ad dækket. Ellers kan jeg anbefale Statoil på Strandboulevarden /KBH Ø.
korrekt, dog må min moster være tykkere 2,9 bar :lmao: :lmao: :lmao: