SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Diverse udstyr, beklædning m.v. => Emne startet af: poffy efter April 08, 2008, 07:44:11 pm

Titel: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: poffy efter April 08, 2008, 07:44:11 pm
Hey går jo så og ser på sådan en sv1000s og alt det lir mand kan få til sådan en fætter mens jeg tager korted og kan ikk helt finde ud af hvordan med udstødning

hva er og gør forskelden på slip on bolt on vs (fulsystem ( altser hvor der er et forrør med ikk ??) også med hensyn til lyd lyder det ens eller er der forskeld der ligesom med bil

og kan mand få helesystemer til sv1000s ern sys ikk at ha kunne finde nogle nogen steder for et få en priside på det

håber i vil hjelpe mig til at blive lidt kloger på det
på forhånd tak  :D
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Rasmus S efter April 08, 2008, 08:11:40 pm
Heysa og velkommen til :)

1: Der er stort set ingen forskel på full system og Bolt on, som Kilo svinet bruger. Hverken på lyd eller effekt.
Den eneste forskel er at på et fuldt system er der rør med helt op til motorblokken. Hvorimod en bolt on er det kun en potte, som skal boltes fast.
 
2: Der er mange forskellige mærker at vælge imellem. Og der er vist ikke en side, kun med priser på de forskellige systmer. Men her er et par...
http://www.holtugmc.dk/udstyr.htm , http://www.laserexhausts.com/en/module/CATALOGUE_BIKES/bike-exhausts.html

3: Og ja, til Kilo svinene kan man vælge imellem Bolt on og full system, mens 650'erne er det Slip on, eller fuldt system. Der er dog en væsenlig pris forskel på full system, eller en bolt/slip on

Håber det hjalp lidt :)
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Claus m efter April 08, 2008, 08:17:41 pm
Heysa og velkommen til :)


3: , mens 650'erne er det Slip on, eller fuldt system. Der er dog en væsenlig pris forskel på full system, eller en bolt/slip on

Håber det hjalp lidt :)

Ikke helt enig, da der er bolt-on på min grisling, men der er forrør så heller ikke fabriksfremstillet.
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Rasmus S efter April 08, 2008, 09:58:55 pm
Heysa og velkommen til :)


3: , mens 650'erne er det Slip on, eller fuldt system. Der er dog en væsenlig pris forskel på full system, eller en bolt/slip on

Håber det hjalp lidt :)

Ikke helt enig, da der er bolt-on på min grisling, men der er forrør så heller ikke fabriksfremstillet.

Det er jo lidt svært at forholde sig til, når det er hjemmelavet. Jeg oplyser blot hvad den er født/original med  :thumbsup:
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Claus m efter April 09, 2008, 06:31:10 pm
Ved ikke med de nye grislinger, men på de gamle er den heller ikke født med slip-on, der skal lige saves lidt.
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Flemming L efter April 09, 2008, 08:11:31 pm
Ved ikke med de nye grislinger, men på de gamle er den heller ikke født med slip-on, der skal lige saves lidt.

K7'eren skulle der saves i hvis jeg havde valgt slip-on
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: ANDERSHP efter April 10, 2008, 09:17:08 am
For ikke at du skal blive helt forvirret så tænkte jeg at jeg lige ville være pædagogisk og forklare forskellen på slip-on og bolt-on.

Slip-on der skubbes udstødning/potten ud over det glatte rør og spændes fast med et spændebånd.

Bolt-on, som de fleste har standard - ja der skal man skrue potten fast med fire bolte på det næste rør som ikke er glat men derimod ender i et stykke, der har gevind som de 4 bolte kan fange.

Hvis man ønsker at skifte fra Bolt-on til Slip-on skal man blot skære dette stykke af røret og vups er det glat.
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Luske efter April 10, 2008, 09:45:38 am
Et fuld system, vil du formodentlig give dig et meget bedre flow i udstødningen, fremfor det originale krummelurede forrør. (de som har set et afgangssystem afmonteret fra en SV1000 ved vidst hvad det drejer sig om..)

et bedre flow, giver flere heste.. (med det kræver at du får den justeret efterfølgende for at gøre nytte af systemet)

En anden stor forskel på et fuldt system til standard m. slipon, er en stor vægtbesparelse.. et fuldt system, barberer adskillige kilo af cyklens totale vægt..   (har lige købt fuldt system, til min række 4 gade cykel og bare for at give dig en ide om hvor meget der kan spares.. org. vejer lige omkring 14-15 kilo m. potte , det nye fuld system vejer 4,6 kg m. potte (det er godt nok også udelukkende lavet af titanium og carbon - men ethvert fuldt system uanset om det er rustfri, eller titanium, vil være lettere end dit originale)

Lyd forskel ?    jo jeg vil mene der er en lyd forskel.. nok ikke så tydelig for de fleste.., men kendere vil nok kunne høre at det lyder RIGTIGT  :twisted:
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: blz efter April 10, 2008, 09:48:19 am
nu når det er en sv1000 - full system er ik værd at kigge på - forrøret det er standard er rigtig godt lavet - så det er minimalt forskel på det punkt hvis man kan få et andet forrør...

Bolt-on systemet fungere godt, samme type bruges af forgængeren tl1000 og fåes potter fra alle de førende mærker og flere

hvis du kigger på en SV650 kan du vinde noget med et fuldt system
potte + forrør til sv650 eller 2 potter til sv1000 koster ca det samme - og lyden er himmelsk :D
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: poffy efter April 10, 2008, 05:59:35 pm
jo tak for velkomst skal nok se om jeg ikk kan få banket noget ned om mig en rejnvers dag !! he he

hmm kan se der er delte meninger om hvor vit det kan betalesig at få et fultsystem eller bare en potte og må inrøme vis det hun er for at hente heste evt kan det nok vente lidt da det vil være min første cykel (er lige kommet hjem fra min første time på ofnig vej med kørerlære i røven) men da lyden betyder meget vis det står til mig og det gør det jo og den entlig er stortset ens er et par potter jo vejen fram gerne med dub drøl i /så den kommer i bukserne vergang jeg vrider svinet he he   :D


kunne se vægt blev nevnt har det så meget at sige med få kg da jeg i mig selv rammer de 100 kg alt muskler selvfølji  :shock:   men aligevel

men ellers tak for svar
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Claus m efter April 10, 2008, 07:21:02 pm
Den billigste tuning er at smide et par kilo selv,
jeg er selv igang med at vægtoptimere grislingen. :tie:
Titel: Re: udstødning (slip on bolt on VS fultsystem)
Indlæg af: Grand Danois efter April 11, 2008, 01:01:44 pm
Et fuld system, vil du formodentlig give dig et meget bedre flow i udstødningen, fremfor det originale krummelurede forrør. (de som har set et afgangssystem afmonteret fra en SV1000 ved vidst hvad det drejer sig om..)

et bedre flow, giver flere heste.. (med det kræver at du får den justeret efterfølgende for at gøre nytte af systemet)

En anden stor forskel på et fuldt system til standard m. slipon, er en stor vægtbesparelse.. et fuldt system, barberer adskillige kilo af cyklens totale vægt..   (har lige købt fuldt system, til min række 4 gade cykel og bare for at give dig en ide om hvor meget der kan spares.. org. vejer lige omkring 14-15 kilo m. potte , det nye fuld system vejer 4,6 kg m. potte (det er godt nok også udelukkende lavet af titanium og carbon - men ethvert fuldt system uanset om det er rustfri, eller titanium, vil være lettere end dit originale)

Lyd forskel ?    jo jeg vil mene der er en lyd forskel.. nok ikke så tydelig for de fleste.., men kendere vil nok kunne høre at det lyder RIGTIGT  :twisted:

Der er dog stor forskel på hvor meget vægt man kan spare på forskellige modeller, f.eks på en cbr600rr 07/08 er vægtbesparelsen ved fuldt akrapovic titan system 3.1 KG http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/documents/e70900f918f019d3ce8907d0ffde02b6.pdf (http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/documents/e70900f918f019d3ce8907d0ffde02b6.pdf)

Ved slip-on med mellemrør i titan, ca det halve...

Det er nogle pænt dyre KG, så der gør man det for lyden / effekten  :mrgreen: