SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Emil -Ejlemos- efter April 16, 2008, 09:38:09 am
-
Hey...
Som overskriften også nævner, er jeg lidt nysgærrig efter hvad jeres grislingers kølevandstemperatur ligger på, ved disse lufttemperature.
Min ligger omkring de 72-76 grader ved normal landevejskørsel, og en 80-90 stykker ved bykørsel..... er det helt normalt?
Da jeg købte den, fortalte forhandleren mig at "varm motor" er over de 70 grader ... stemmer det?
Jeg er ALTID god ved grislingen indtil den har kørt ved de 70 grader (og derover) i lidt tid, så jeg er 110% sikker på at olien osv. også er helt gennemvarm! derefter kan den godt få lidt prygl! :angel:
-
SV1000'erne ligger på 80+ grader når de er varme... Alm arbejdstemp. er omkring 85 grader når det ikke er hedebølge.
Jeg ved ikke lige med 650'erne... Jeg kører altid en 10 minutters tid eller til den er over 80 grader før jeg begynder at åbne op.
-
Min har samme temperaturer.
Bare vent til sommer, når du kommer ind til byen liige efter frisk kørsel på landet. Så begynder man nærmest selv at svede, når temp. måleren sniger sig op imod 105 :lol:
-
Min har samme temperaturer.
Bare vent til sommer, når du kommer ind til byen liige efter frisk kørsel på landet. Så begynder man nærmest selv at svede, når temp. måleren sniger sig op imod 105 :lol:
HAHA.. okay, så er jeg mere rolig!
-
Blæseren starter ved 104 grader, og som Kralund skriver sker det TIT i byen om sommeren 8)
-
Da jeg købte den, fortalte forhandleren mig at "varm motor" er over de 70 grader ... stemmer det?
Ja, hvis der er tale om olietemperatur.
Hvis der er tale om kølevandstemperatur, vil jeg nok mene omkring 85 grader +/- et par grader.
Hvis man vil være helt sikker på at maskinen har opnået driftstemperatur, så bør man nok investere i et olietermometer.
-
min K3 bliver ca 85 grader som vejret er nu efter 10 min, normalt ca 90, har dog prøver 105 da jeg holdte i kø :shock: (det var ikke så sjovt)
-
lidt over 100 grader, er ingen grund til bekymring.
Systemet er jo under tryk, det hæver kogepunktet.... (biler kan sagtens komme op på ca.120 grader, før blæseren starter.)