SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: langstrup efter April 19, 2008, 05:47:07 pm
-
Nogen der ved lidt om den i forhold til sv1000?? Ved godt det er hendholdsvis en 2 cylinder og en 4 cylinder, og kubik forskel men udover det!
-
du burde vide at begge har 2 Cylendere... men ducken har intet rødt flet ^^
-
du burde vide at begge har 2 Cylendere... men ducken har intet rødt flet ^^
Ja, godt set :lmao:
Nå, jeg tror det er mega stor forskel på maskinerne - ikke mindst på service udgifterne og driftssikkerheden (i Suzukiens favør :loser:).
-
Drenge.... :lmao: SÅ SÅ!!!
Nu må i lige!!! He he he... Ja ok så - det med 2 og 4 cyl ... *LOL*
De nøgne fakta:
SV1000S - http://bikez.dk/mc.php?mc=6391 (http://bikez.dk/mc.php?mc=6391)
Ducati 749 - http://bikez.dk/mc.php?mc=6255 (http://bikez.dk/mc.php?mc=6255)
Anyway... Duc'en er født med nogle pænt lækre bremser og støddæmpere ift. SV'eren. Vi snakker Brembo bremser og Öhlins bagdæmper og up-side-down gaffel... Nogle ville også sige at Duc'en har en del mere sjæl end SV'eren. Så har den jo også tørpladekobling som nogle mænd kommer i bukserne over fordi den rasler som en tamburin - andre hader det. Så vil JEG også sige at den ser røv fed ud!!! Men det er vist også havad jeg kan komme på af fede ting.
På grund af vægten af de bevægelige komponenter i affjedringen bør Duc'en også have nogle markant bedre sving-egenskaber end SV'eren.
Man skal dog nok regne med at Ducati'en er tæt på dobbelt så dyr at at have på værksted og forsikre ift. SV'eren.
Jeg har desuden ladet mig fortælle at Ducatis skulle være ved at komme efter med driftssikkerheden...
Havde jeg pengene ville jeg helt sikkert vælge Ducatien - på trods af at jeg er ufatteligt glad for min SV'er!
-
Ha Ha det var altså fordi at jeg først havde skrevet en GSX-R 750 :lmao:
Men det er da godt i er vågne :respekt:
-
øhhh det med drift sikkerheden er kun på de nyere cykler...
-
Ducati går altid i stykker, lige som harley, japsere har ingen sjæl, englændere er noget gammelt lort. Hvorfor kører man egentligt motorcykel? Der er jo ikke andet end problemer med det. Håber folk kan se hvad jeg mener, for uanset hvor man skriver eller spørger så vil der altid være nogle der er mindre glade for den ene eller den anden cykel. Derudover så vil jeg sige, at jeg kunne ikke køre på en Duc med tørpladekobling, den raslen kunne jeg ikke leve med. Vi har dog et par stykker i klubben, den ene har haft samme ejer i ca. 20 år, den er gået i stykker en gang, hvilket var sidste år, hvor tændingsboksen stod af. Og de to Harleyer vi har i klubben har heller ikke for vane at gå i stykker, så alt i alt vil jeg sige det handler nok mere om føreren end om geden.