SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: henrikm.dk efter April 27, 2008, 04:23:28 am
-
Hej!
Har en gammel 1-cylinders GN400 der trænger til ny olie. Går det at fylde fuldsyntetisk i ? Det er hvad jeg lige har på hylden i garagen....
mvh Henrik
-
Kommer nok lidt an på hvor langt den har kørt. Hvis det er en 10-40W olie gør det formentligt ikke noget. Er det der imod en 5-40W har den for lav viskositet = tyndtflydende, og vil bare blive forbrændt sammen med benzinen = stort olieforbrug og tilkoksning af stempel og stempelringe. Ellers vil en 15-40W nok bedre passe til sådan en en stamper - især hvis den har mange km på bagen.
-
Kommer nok lidt an på hvor langt den har kørt. Hvis det er en 10-40W olie gør det formentligt ikke noget. Er det der imod en 5-40W har den for lav viskositet = tyndtflydende, og vil bare blive forbrændt sammen med benzinen = stort olieforbrug og tilkoksning af stempel og stempelringe. Ellers vil en 15-40W nok bedre passe til sådan en en stamper - især hvis den har mange km på bagen.
X2 :thumbsup:
-
Hvad med kobling og gearkasse og det ? Kan det tåle den fine olie ?
Der må da være nogen der kan komme med nogle guldkorn her :)
Den har forøvrigt færre kilometer på bagen end min oldschool SV'er, nemlig 40k... Samlere siger jeg har fundet et pragteksemplar af en GN'er - lucky me
Henrik
-
15-40 ikke syntetisk, så spiller geden videre :D
-
Geden og jeg siger pænt tak for hjælpen... Jeg lister 15w-40 mineralsk i hende :)
-
En halvsyntetisk 10-40 kan altid bruges i tvivlstilfælde ...;)