SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Bolvig efter April 29, 2008, 06:40:07 pm

Titel: Et spørgsmål om kobling
Indlæg af: Bolvig efter April 29, 2008, 06:40:07 pm
Hej,
Er igang med at købe brugt SV 650 S..
Hvis man holder stille i 1. gear med koblingen helt inde og gasser (meget) op, så triller cyklen fremad...
Skal jeg være bekymret?
Hvad skyldes det?

Mvh
Thomas (ny bruger... fedt forum) :-)
Titel: Re: Et spørgsmål om kobling
Indlæg af: Kondi efter April 29, 2008, 06:46:47 pm
Justering af kobling - no big deal. Der er simpelthen ikke friløb nok.  8)
Titel: Re: Et spørgsmål om kobling
Indlæg af: Rasmus S efter April 29, 2008, 07:04:23 pm
Kan også skyldes hvis motoren er kold, at olien i koblingen er tykkere, og derved ikke slipper ordenligt... Det har ikke noget at sige... Det er værre hvis den hopper ud af gear imens du kører på den
Titel: Re: Et spørgsmål om kobling
Indlæg af: dennis82 efter Maj 06, 2008, 10:57:05 pm
Jeg var ude for det samme den anden dag,, men det var jo med min 1000´ner. jeg satte den i 1 og den gik ud selv om den var koblet helt ud,, den gjorde det 2 gange og derefter stoppede det,, er der ingen andre der har været ude for det før?
Titel: Re: Et spørgsmål om kobling
Indlæg af: Jannik efter Maj 06, 2008, 11:02:26 pm
Jeg var ude for det samme den anden dag,, men det var jo med min 1000´ner. jeg satte den i 1 og den gik ud selv om den var koblet helt ud,, den gjorde det 2 gange og derefter stoppede det,, er der ingen andre der har været ude for det før?
Kontroller om der er nok koblingsvæske på.

1000´eren årgang K3 har det med at blive utæt i slavecylinderen (den nede på siden af motoren) og når den mangler væske så kan den ikke koble ordentligt ud.
Titel: Re: Et spørgsmål om kobling
Indlæg af: nyg efter Maj 07, 2008, 07:36:15 am
Jeg var ude for det samme den anden dag,, men det var jo med min 1000´ner. jeg satte den i 1 og den gik ud selv om den var koblet helt ud,, den gjorde det 2 gange og derefter stoppede det,, er der ingen andre der har været ude for det før?
Kontroller om der er nok koblingsvæske på.

1000´eren årgang K3 har det med at blive utæt i slavecylinderen (den nede på siden af motoren) og når den mangler væske så kan den ikke koble ordentligt ud.
Jep, vi er en del som allerede har skiftet.  Vær dog opmærksom på at du kan få skiftet på garantien, såfremt den stadig gælder. I så fald skal du sørge for at få den seneste udgave af slavecylinderen.

Det var tredje udgave som jeg købte da jeg skiftede sidste år. Jeg håber på at den er den mest forbedrede :?.