SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: varmer efter April 29, 2008, 11:18:19 pm
-
Jeg har i forbindelse med motorcykel historier som man nu engang fortæller blandt venner osv. hørt og også fortalt en del sjove og også tragiske historier.
Man kan jo næsten ikke undgå at tale om folk der laver wheelies osv på deres forskellige cykler med forskellige hastigheder osv osv. Jeg spurgte så en af mine ældre kammerater om det egentlig var muligt at lave en wheelie på en sv1000. Det skal lige siges at jeg er IKKE en erfaren kører i forhold til så mange herinde i og med jeg fik min juni sidste år, så mit bedste bud på at lave en wheelie ville være at give max gas og ellers bare løfte så godt man nu kunne.
Min kammerat som har kørt i en del år sagde Sagtens! ingen problemer der. Jeg har så efterfølgende talt med nogle andre som siger at man IKKE kan lave en wheelie på en sv1000 da vægtfordelingen er anderledes i forhold til R modeller for diverse mærker.
Man kunne jo begive sig til at prøve, men det venter jeg nok lige med!! Del ud af Jeres erfaringer, kan det lade sig gøre at lave wheelie på sv1000 eller er vægtfordelingen for "dårlig"?!?!
-
der kan laves wheelies på stort set alle MC'ere ... Det er et spørgsmål om balance.. Puch maxier kan lave kilometer lange wheelier, hvis føreren ved hvordan det skal gøres..
så ja din SV 1000 kan også lave wheelies
-
Hehe der er ingen problemer med at lave wheelies på en sv1000'er.. har set nogle stykker hive dem op efterhånden.. og holde dem rimelig længe :mrgreen: Så det burde ikke være noget problem...
-
:innocent: :innocent: :innocent: :innocent: :innocent:
-
http://www.youtube.com/watch?v=WIbfEelmVds
det siger vist det hele
-
Hvis du holder på i 1. gear, bør den løfte snuden. Men nemmere og for ikke at køre for stærkt, så prøv at lægge gas på i 1. gear, slæk lidt på rullen ved ca 4500 o/m, og stram kablet igen. Så skal du bare se den stiller sig på bagbenet :mrgreen: MEN; hav lige en fod på bagbremsen, just in case.....
-
Jeg har også set et par tilfælde hvor folk er blevet overrasket over at SV1000'eren ryger rimeligt hurtigt bagover i 1 gear og derfor "slipper" gassen HELT når forhjulet kommer for højt op. Det skal man også passe lidt på med...
På grund af den kraftige motorbremse på SV1000'eren vil forhjulet søge mod asfalten igen temmeligt hurtigt hvis man gør dette - forgafflen og fjedrene ikke udpræget begejstrede for denne manøvre.
Så man skal have en god portion fingerspitzgefühl hvis man vil lave kilometer-wheelies.
-
Hvis du holder på i 1. gear, bør den løfte snuden. Men nemmere og for ikke at køre for stærkt, så prøv at lægge gas på i 1. gear, slæk lidt på rullen ved ca 4500 o/m, og stram kablet igen. Så skal du bare se den stiller sig på bagbenet :mrgreen: MEN; hav lige en fod på bagbremsen, just in case.....
Netop :afro:,
og ang. det med r-modellerne, så har jeg en CBR600RR stående, den har ligeså mange heste, men den får man sku ikke op ved 4500 omdr. :mrgreen: (med ved 12K går det nu fint)
Hurra for bundtræk.
-
Fedt! Det lyder godt, det må man jo se at få lært snarest :D:D
-
På grund af den kraftige motorbremse på SV1000'eren vil forhjulet søge mod asfalten igen temmeligt hurtigt hvis man gør dette - forgafflen og fjedrene ikke udpræget begejstrede for denne manøvre.
Heller ikke skridtet.
-
Wellie på en SV1000 ..... rul gas på i 1 gear op til 7000 rpm ... tryk så den dykker let ned i forgaflerne .... og træk let ... vupti ... så er du oppe ... ;-)
-
Har hørt at man skal passe på med wheelie på en sv'er da oliepumpen nemt mister tryk???? :?
-
Man kan sågar lave wheelies på 650'eren :D
-
eller er vægtfordelingen for "dårlig"?!?!
Apropos:
Goldwing wheelie (http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=7737366)
-
eller er vægtfordelingen for "dårlig"?!?!
Apropos:
Goldwing wheelie (http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=7737366)
:lmao: :lmao: :lmao:
Fanme frækt...
-
Har hørt at man skal passe på med wheelie på en sv'er da oliepumpen nemt mister tryk???? :?
Jep- jeg har en kammi der kunne hive den op i første og køre 4 gear ud, det kostede så et plejlstangsleje en dag hvor olie glasset ikke har været helt fuldt :brok:
:loser: Godt råd - fyld olie på til øverste kant af olieglasset hvis du skal wheelie meget.
-
Har hørt at man skal passe på med wheelie på en sv'er da oliepumpen nemt mister tryk???? :?
;-) ... SVx er jo ikke en stunt maskine ... og der er vist ikke ret mange cykler der kan klare konstant Weelies ... men mon ikke der er nogen der ved det bedre end jeg ;-)
-
Bare til info, da jeg mener det er også gældende for SVinene....
Vedr. olie og wheelies
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=75826&highlight=wheelie+bad (http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=75826&highlight=wheelie+bad)
-
bare powerwheelie til at starte med - ellers kan man få alle cyklet op med koblingen selv choppere :mrgreen:
for lidt mere sjov kan du ændre gearingen
-
:lmao: :lmao: velkommen hjem fra månen blz.....for satan du er skæg nogen gange.
-
:lmao: :lmao: velkommen hjem fra månen blz.....for satan du er skæg nogen gange.
April 29, 2008... ah :mrgreen: