SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Stevns efter Maj 03, 2008, 02:54:17 pm
-
Hey drenge og piger,
Jeg har nu et pipercross filter og mine nye (super fede) Ixil carbon potter.
Jeg skal til PCIII install og rul hos KJ motor på onsdag, men jeg vil gerne installerer mine potter og luftfilter før.
Hvis jeg gør det, vil jeg så gøre skade på mit KiloSVin, hvis jeg kører lidt på den før, eller måske kun ud til KJM, efter installation?
-
glæder mig til at høre hvad de fik ud af den,,,,,,
har hørt meget ringe om deres just på mcg,,,,,,
håber ikke jeg tager modet fra dig.....
min kammerat fik rullet sin z750 de havde rodet i ledningsnettet og taget strøm ved hjælp af en strømtyv...... vil ikke selv have gjort på den måde,,, forbindelsen er ret så vigtig,,,,,,,, og så var det rimeligt syneligt,,, altså ikke rullet ind i tape som der er fra standard,,,
men ellers nogle flinke mennesker
-
Hvis du kører stille og roligt sker der ikke noget ved det. Du må gerne melde tilbage hvor mange hypper den måler på baghjulet efter indkøringen. Jeg har lige fået målt min i dag til 99 hk på baghjulet, hvilket jeg syntes ikke er voldsomt meget. Den mangler dog justering efter montering af åbne carbon potter og pipercross filter.
-
Jeg ville vente med at montere filter og potte og så få en test af maskinen som standard. Herefter montere det hele og så
få den rullet ind.
På den måde kan du se forskellen på før og efter montering af potte, filter og PCIII. :)
-
Hvis du kører stille og roligt sker der ikke noget ved det. Du må gerne melde tilbage hvor mange hypper den måler på baghjulet efter indkøringen. Jeg har lige fået målt min i dag til 99 hk på baghjulet, hvilket jeg syntes ikke er voldsomt meget. Den mangler dog justering efter montering af åbne carbon potter og pipercross filter.
DynaPro testbænk måler lidt lavt i forhold til andre testbænke, min SV1000S målte 107 hk på hjulet hus KJ og 114 hk på hjulet hos
FA Moto-sport og det er en Fuchs testbænk.
-
monter du bare filter og potter , på nyere indsprøjtnings motorer er det ikke noget problem at sætte potter og filter på.
Lampdasonden og indsprøjtnings systemet skal nok klare forskellen fra standard.
Men en tur på fæltet optimerer selvfølgelig.
-
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...
-
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...
Det lyder helt urealistisk... Cyklen er opgivet til 120HK på krumtappen (sådan måler japanerne - italienerne måler på hjulet...
Normalt siger man at der ryger op til 10% i tranmissionen hvilket vil sige at en standard SV1000 burde smide omkring ca. 110 på hjulet. Min har også fået den store tur hos Mr. Dyno og målte 112 på hjulet med dobbelt-mappet PCIII USB, Pipercross Stg. 2, O2 Sonde Eliminator og Laser DuoTech Race system.
HK er altså ikke alt!!!! Hvis man kigger på de kurver som man får efter rulning er det generelt for kilosvin at de får rettet op på et alvorligt hul i momentkurven i mellemområdet. På min var der næsten 10nm til forskel før og efter.
Så vidt jeg ved under-tuner fabrikken maskinen for at få den til at gå gennem emmisions-test.
Jeg fik max. 5 hk mere i mellemområdet. Ironisk nok har jeg uventet fået bedre benzinøkonomi :D Mine kurver ligger på MCG...
-
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...
Er du sikker på at det er på hjulet...det lyder mere rigtigt hvis de 126 hk er på krumtappen. :wink:
-
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...
Er du sikker på at det er på hjulet...det lyder mere rigtigt hvis de 126 hk er på krumtappen. :wink:
Hvis den skulle have 126 på hjulet ville det svare til omkring 138hk på krumtappen... Hvis Bruun-Larsen kan trylle 18hk frem uden at skifte knaster, bore ud og smide smedede stempler i så skal jeg også derover og have min kørt ind :wink:
-
Udskriften fra testbænken siger i hvert fald 126. Men om det er på krumtap eller baghjul ved jeg da egentlig ikke, men det kan jeg da finde ud af. Ved selvfølgelig heller ikke hvor præcis deres testbænk er... Men det kunne være sjovt at få Mr. Dyno til at rulle den :wink:
-
min havde 114 hk hos mr dyno.... og det var i flg ham en de bedste test/just han havde lavet
-
Så kom de nye potter på.
Der er stadig DB killer i dem, og jeg installerede ikke luftfilteret. Det sker på Onsdag.
Lidt billeder til de interesserede. Jeg er ganske tilfreds med udseendet :)
-
De ser bare kanon ud og lyder sikkert hammer godt! Teløk med dem :) Hører gerne om effekt/moment hvis/når du har fået den rullet.
-
Nu har du selvfølgelig fået rullet SVinet ind, men jeg vil have svært ved at forestill mig at der skulle have været noget galt i at installere potter og luftfilter og køre på den, for du ville jo stadig have din O2 Sensor Eliminator aktiv og den ville jo justere mængden af uforbrændt benzin i udstødningen, omend det ville give en lidt mere urolig motorgang end efter tilrulning, så burde det ike være noget problem! Som jeg ser det er SVinet sat til at køre forholdsvis 'rich' i stock setting!
Jeg gjorde det selv med min egen SV'er inden jeg fik PCIII på, og uden nogen form for problemer!
Ved ikke om der er nogen der ved om det er fuldstændig i hampen?
-
Nu har du selvfølgelig fået rullet SVinet ind, men jeg vil have svært ved at forestill mig at der skulle have været noget galt i at installere potter og luftfilter og køre på den, for du ville jo stadig have din O2 Sensor Eliminator aktiv og den ville jo justere mængden af uforbrændt benzin i udstødningen, omend det ville give en lidt mere urolig motorgang end efter tilrulning, så burde det ike være noget problem! Som jeg ser det er SVinet sat til at køre forholdsvis 'rich' i stock setting!
Jeg gjorde det selv med min egen SV'er inden jeg fik PCIII på, og uden nogen form for problemer!
Ved ikke om der er nogen der ved om det er fuldstændig i hampen?
Jo, jeg er jo en af dem der synes det er lidt ude i hampen (for at bruge dit udtryk :blink:)
Jeg har haft to SV1000SK6 og de begge gik alt for magert efter at der blevet skiftet udstødning. Det er
rigtigt at der sidder en lambdasonde men problemet er at ECU´en er indstillet til at justere i et
lille område og når man skifter udstødning så kommer man altså uden for det område og det resulterer
i at der ikke bliver tilført nok benzin.
Så når man skifter udstødninger og luftfilter uden at få kontrolleret/justeret på et rullefelt, så ved man
faktisk ikke om man er ved at ødelægge motoren. Jeg kan ikke forstå at man skifter udstødning og luftfilter
til ca. 6-8000,- kr men spare 3-400,- kr på lige at kontrollere forbrændingen på et rullefelt.
Men det er jo bare min mening. :wink:
-
Jeg gav 1500 kr for en gasmåling... Men det til side, så fortalte min mekker mig at den kørte for fed fra fabrikken. (Derfor den knalde i udstødningen under motorbrems) Og derfor skulle den ikke stilles ret meget, før benzin vs. luft var rigtig indstillet.
Jeg vil dog stadig anbefale at man får lavet en gasmåling, når der bliver skiftet potter + luftfilter
-
Som jeg ser det er SVinet sat til at køre forholdsvis 'rich' i stock setting!
Det er forkert !
Den kører utroligt magert pga. de nye Euro 3 normer.
Ved første service tilbyder forhandleren et nyt map til ECU´en, og det hjælper en smule men ikke nok .
Ved ikke om der er nogen der ved om det er fuldstændig i hampen?
Det må du selv vurdere på - en O2 eliminator sætter lambdasonden (og andre features) ud af spil.
En O2 eliminator er i princippet bare en fast modstand, som har til opgave at snyde ECU`en.
Problemet er her, at diverse smarte sensorer, såsom føleren til barometerstand mv. bliver deaktiveret.
Lambdasonden har netop til opgave at optimere blandingen i samarbejde med ECU´en.
Hvis man stopper potter/filter på, så er det en god plan med en mapning af ECU´en.
Men man kan jo starte med at krudte lidt rundt, og så skrue tændrørene ud og checke farven på dem.
Sort/kokset - opleves ikke på en normal indsprøjtningsmodel (kun på karburatorcykler og syge indsprøjtningsmodeller).
Lys brun/grålig "tør" farve - alles ist ok !
Lys grå/hvidlig farve, nogle gange med små perler på elektroderne, er sundhedsskadeligt for enhver motor - den kører seriøst magert.
Men der er jo heldigvis et frit land vi lever i ...;)
-
Ved ikke lige hvad jeg fik lavet dér, men håber i fangede meningen :innocent:
-
Jeg gav 1500 kr for en gasmåling... Men det til side, så fortalte min mekker mig at den kørte for fed fra fabrikken. (Derfor den knalde i udstødningen under motorbrems) Og derfor skulle den ikke stilles ret meget, før benzin vs. luft var rigtig indstillet.
Jeg vil dog stadig anbefale at man får lavet en gasmåling, når der bliver skiftet potter + luftfilter
Det er simpelthen noget sludder !
Grunden til den knalder i udstødningen er, at den kører med PAIR-systemet (søg og du skal finde...).
Og fra fabrikken kører den utroligt magert !
Det er derfor de fleste mærker en "stødende" fornemmelse ved 3-4000 o/min, når de kører stabilt ved disse o/min.
Det er lambdasonden som forhandler blandingen så mager som muligt.
Pga. de Euro 3 normer, som cyklen er godkendt efter ... :thumbsdown:
-
Det skal nok lige nævnes at 650 (til og med K6) og 1000´eren er forskellige, 650 har ikke lambdasonde, derfor
er der en del som har oplevet at deres 650 kører med en lidt federe blanding.
-
Lige præcis René T! :thumbsup:
-
Lige præcis René T! :thumbsup:
Sorry, jeg tænkte kun på 1000 eren :oops:
-
Jaja, vi kan jo ikke alle have råd til de store cykler :innocent: :wink:
-
Lige præcis René T! :thumbsup:
Sorry, jeg tænkte kun på 1000 eren :oops:
Ja, du har nemlig ret mht. 1000´eren. :blink:
-
Og her er et billede af et tændrør med godt 3000 km på bagen.
De sidste 2000 km har det kørt med KN element og IXIL UNX potter (m. dBkiller i).
Proppen er som ny, og der er endnu ikke pillet ved ECU´en - kun det obligatoriske remap ved 1000 km service.
Selvom jeg gerne vil have mappet cyklen til 99 oktan, så er jeg ikke nervøs for at køre med standard ECU.
Jeg tror der sidder nogle sorte propper i nogle af PCIII cyklerne ...
-
Hvad har i gjort for at fjerne Lambda sonden? Købt kittet fra Dot-e eller smækket en modstand stikket som jeg har læst man kunne et eller andet sted? :rolleyes:
-
Hvad har i gjort for at fjerne Lambda sonden? Købt kittet fra Dot-e eller smækket en modstand stikket som jeg har læst man kunne et eller andet sted? :rolleyes:
Slet ingen der har lidt input? :cry: