SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Crackhead efter Maj 03, 2008, 07:01:17 pm
-
Hvor langt kører I egentlig på literen, og hvilken oktan kører I på? Jeg kører sgu kun ca. 10 på literen :shock: Hvad oktan angår, står der jo bare over 91 i manualen. Jeg kører i øjeblikket på 95...
-
95 oktan blyfri.
4-6 km/l på bane.
9-12 km/l ved frisk kørsel.
13-16 km/l ved moffe kørsel 120 km/t konstant.
-
Hej jeg kører oktan 95 og kører omkring 13-14 km/ltr
Mvh Henrik
-
Så er min benzinøkonomi nok ikke så urealistisk. Havde bare forventet at køre noget længere...nu er den jo liså dyr som V6'eren :cry:
-
92 blyfri
knap 15km/l i gennemsnit.
blandet kørsel
EDIT: i øvrigt har jeg forsøgt mig med både luksusbenzin, alm. 95 og 92. Der er ikke en målbar forskel i benzin økonomi, og ingen subjektiv forskel i ydelse, men op til 60 øres forskel i literprisen.
-
"Luksus" benzin (V-power, Nitro osv.) eller 95 okt
Mellem 10 og 16 km pr liter alt efter kørsel. Min gamle GS'er nåede helt op på 28 :lol:
-
Jeg har kørt 280 km i dag og fyldte 95 okt. 13,7 ltr på tanken bagefter, hvilket giver ca 20 km/l. Gennemsnitsfarten var ca 100 km/t.
Jeg fik også målt hestene i dag på en testbænk hos Mik MC, Ribe hvor den kun havde 99 hk. Måske det hænger sammen med det lave forbrug (selv om jeg har kørt frisk til i dag).
-
Så er min benzinøkonomi nok ikke så urealistisk. Havde bare forventet at køre noget længere...nu er den jo liså dyr som V6'eren :cry:
Kender jeg godt, men når man nu regner på det, så passer det godt nok med min.
1000 ccm V2 kontra 3000ccm V6 så jeg vælger i begge mine køretøjer bare at tanke og være glad for lyden og det træk det giver. :twisted: :wink:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1615 kontra http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=83400
-
Jeg har kørt 280 km i dag og fyldte 95 okt. 13,7 ltr på tanken bagefter, hvilket giver ca 20 km/l. Gennemsnitsfarten var ca 100 km/t.
Jeg fik også målt hestene i dag på en testbænk hos Mik MC, Ribe hvor den kun havde 99 hk. Måske det hænger sammen med det lave forbrug (selv om jeg har kørt frisk til i dag).
Det kunne godt være at du skulle få undersøgt om den kører for magert!!!! Det er ikke godt for motoren....
-
Så er min benzinøkonomi nok ikke så urealistisk. Havde bare forventet at køre noget længere...nu er den jo liså dyr som V6'eren :cry:
Kender jeg godt, men når man nu regner på det, så passer det godt nok med min.
1000 ccm V2 kontra 3000ccm V6 så jeg vælger i begge mine køretøjer bare at tanke og være glad for lyden og det træk det giver. :twisted: :wink:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1615 kontra http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=83400
Pudsigt nok kører jeg også Peugeot 3.0 V6. En TS6 vel at mærke :wink:
-
Alm kørsel går den omkring 20, og jeg tror aldrig den har været under 15. Jeg kører omkring 250km inden benzinlampen blinker, og jeg bruger 92 blyfri.
-
Jeg kører ca 15km/L, og tanker derfor 10-12 liter på 150-160km. Det svinger lidt alt efter hvor meget jeg kører. Men jeg er lidt nysgerrig.. bør jeg kunne runde 200km på en tank? Jeg gør ikke noget for at køre økonomisk, rigtigt.
edit: Der er 17 liter i tanken, jeg kører ca 12-15km/L, så derfor burde jeg jo i bedste fald køre 255km på en tank, og i værste fald 205km..
-
Jeg var ude og køre en tur i går sammen med en kammerat hvor der blev gået rigtig godt til den, jeg nåede præcist 203.4km på rimelig fuld tank (tanket med cyklen oprejst). Jeg måtte trille i frigear og halte den sidste kilometer til en tankstation da jeg kørte tør.
Tankede 4.7 liter, møg automaten ville ikke godtage mit kort, men havde heldigvis en 50kr seddel med. Kørte derefter 18km til næste tankstation og fyldte 12.43 liter oven i. Så der er plads til 17.13 liter, minus 18km i min tank.
-
Lund... De kører også kilo svin... Vores de små går meget længere på literen :mrgreen:
-
Har lige foretaget min første måling efter jeg har fået monteret min Power Commander, KN filter og iXiL Extreme Short potte -og jeg må sige jeg er imponeret/overrasket.
Hele denne tankfuld har den fået godt med tæsk, og med kæresten bagpå noget af tiden (stadig med masser at lave af, hun er helt pjattet med det!) og alligevel har jeg kørt præcis 17 km/l ... :respekt: - før det nye udstyr og med normal/moderat/til tider kedelig kørsel kørte jeg ca. 20 km/l ....
-
Jeg blev også ret overrasket over økonomien på min SV1000S. Den har powercommander, pipercross og Yoshimurapotter. Den første tank jeg kørte efter jeg havde købt den (dvs med forholdsvis pæn kørsel og ikke så meget bundgas) kørte jeg 18,6 km/l på en tank. På de næste har jeg kørt lidt over 16 km/l...Så det falder jo naturligt med hvor meget gas den får, men man kan sagtens køre over 18 km/l uden at køre fuldstændig morfar...Det kan min i hvert fald :D
-
95 oktan blyfri.
4-6 km/l på bane.
9-12 km/l ved frisk kørsel.
13-16 km/l ved moffe kørsel 120 km/t konstant.
X2
Blue Thunder
-
Jeg synes at det er vildt, at det svinger op til 10 km/l med hvor langt folk kører. Kan det have noget at gøre med mappingen af Powercommanderen mon. Jeg kører altså ikke specielt vildt, og holder mig gerne mellem 4500 og 6000 omdr. Og jeg kører som sagt kun 10 km/l...
-
Kører omkring 19-20 km på motorvej...
Og når jeg er ude og lege, går den vel ca 13km...
Men man kan vel være dygtig og presse den endnu længere ned :D
Fik da FZ6'eren ned under 9km engang :lol:
-
Jeg synes at det er vildt, at det svinger op til 10 km/l med hvor langt folk kører. Kan det have noget at gøre med mappingen af Powercommanderen mon. Jeg kører altså ikke specielt vildt, og holder mig gerne mellem 4500 og 6000 omdr. Og jeg kører som sagt kun 10 km/l...
Har ikke noget kendskab til SV1000'erne, men kun 10 km/l når du kører hvad jeg vil betegne som ret pænt, lyder ikke af meget... Holdt jeg mig i det interval da min stadig var standart, lå jeg over de 20 km/l !!! godt nok på en 6½, men alligevel !
-
SV1000 K7, 11km/l, i gennemsnit over 4000km. 95 blyfri.
-
Jeg ligger på ca. 11-12 stykker på min ZX-10R´er. :)
-
Så er min benzinøkonomi nok ikke så urealistisk. Havde bare forventet at køre noget længere...nu er den jo liså dyr som V6'eren :cry:
Kender jeg godt, men når man nu regner på det, så passer det godt nok med min.
1000 ccm V2 kontra 3000ccm V6 så jeg vælger i begge mine køretøjer bare at tanke og være glad for lyden og det træk det giver. :twisted: :wink:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1615 kontra http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=83400
Pudsigt nok kører jeg også Peugeot 3.0 V6. En TS6 vel at mærke :wink:
Har samme kværn i min Renault, men her er motorkoden L7X - super god motor :thumbsup:
-
Jeg kører ca. 22 km/l på min 650S.
Kald mig bare morfar
-
Jeg kører ca. 22 km/l på min 650S.
Kald mig bare morfar
Hej Morfar :lmao:
Så er vi 2 :D jeg når godt nok ikke 22 :D Omkring 20 som det bedste ved blandet kørsel 8)
-
har ingen anelse - tanker hele tiden... 1 til 2 gange om dagen hvis vejret er godt
-
Pudsigt nok kører jeg også Peugeot 3.0 V6. En TS6 vel at mærke :wink:
Prangervogn. :mrgreen: :blink: Næe du jeg holder mig nu til den gode "originale" model. :lol: (ja okey jeg har ikke råd til en TS6 med automatgear og komplet læder :cry:)
-
Pudsigt nok kører jeg også Peugeot 3.0 V6. En TS6 vel at mærke :wink:
Prangervogn. :mrgreen: :blink: Næe du jeg holder mig nu til den gode "originale" model. :lol: (ja okey jeg har ikke råd til en TS6 med automatgear og komplet læder :cry:)
Jojo, lidt "pimpet" er man vel altid :wink:
-
ligger omkring 16 km/l men var en tur i sønderborg med en harley sidste weekend! Der lå vi på 120-130 hele vejen, og der gik den 20 rent! Men det har den heller ikke prøvet siden.... :undecided:
-
18-20 km/l
-
Fuld skral hvor det er muligt ... række 4 med 178 hæste ... 14 til 15 km/l .... 16 til 17 på V-Power.
Fuld knald ... 12 km/l
-
Tror sku at jeg skal have chekket min sv'er..... For jeg køre kun ca 15km/l på min sv650s....... Hvilket jeg synes virker til at være lidt i underkanten.
-
650SK6; 20-22 ved pæn almindelig kørsel. 18-19 hvis den får pisk :wink:
-
Fra fuld tank til lampen begyndte at lyse = 196,4km hmm, det er vel sådan lige til gennemsnittet :wink:
-
min gamle sver 650 fra 99 kørte 310 før den begyndet at lyse men den kørte også mest på motorvej med en fart på mellem 110 og 160
min gixxer køre kun 210 så begynder den at lyse
begge har er 17Liter tank
-
Bykørsel / Blandet (læs rådden) kørsel: ca. 16 km/L
Landevej / Motorvej: ca. 21-22 km/L
SV 650 S K4
(a.k.a. Copy_Cat's gamle kværn)
-
Hmmmm..... Må indrømme at jeg ikke har tjekket de sidste 2 år :oops:
Det er jo legetøj og jeg er kommet dertil, at når den lyser skal der tankes og så er det ikke et spørgsmål om hvor langt jeg er nået, men hvor sjovt det har været :wink:
-
Mellem 16 og 20 stykker på literen.
-
Min 650 ligger konsekvent mellem 15 og 16, hver gang jeg tanker.
Har lige gearet den en tand ned foran, så forventer at den falde ved næste tankning :mrgreen:
Har kun kørt 18 det første år jeg havde den :innocent:
-
Hmmmm..... Må indrømme at jeg ikke har tjekket de sidste 2 år :oops:
Det er jo legetøj og jeg er kommet dertil, at når den lyser skal der tankes og så er det ikke et spørgsmål om hvor langt jeg er nået, men hvor sjovt det har været :wink:
Selvfølgelig :)
Men hvis man lige holder øje med ens benz forbrug, kan man hurtigt se at der er noget galt, hvis ens km/l pludselig falder. Det kan skyldes en utæt tank, eller slanger eller spjældhusene.
Så slipper man for at få den grimme oplevelse når den tages ud af sit vinterhi, og alt benzinen ligger i garagen eller i stuen, eller hvor den nu opbevares :)
Eller hvis man skal på ferie... osv