Man får sådanne dejlige billeder inde i hovedet
Er iøvrigt lidt spændt på hvad forsikringen siger. Nogen med erfaring angående nedskrivning af værdien? Den blev indregistreret 6.6.2008, så den er jo kun 3 måneder gammel! Håber derfor de vil erstatte det fulde beløb, er jeg naiv?
Selvrisikoen på 10 % gør jo ondt nok i forvejen!
den er under 1 år så er der ingen nedskrivning, dog skal du ikke regne med at få mere end 10000 for extraudstyr med mindre du har extraforsikring på udstyr. held og lykke med mcen, håber den bliver fundet i hel stand.
Reglen om at der ikke er nedskrivning hvis motorcyklen er under et år gammel gælder kun for BILER.
Da jeg fik stjålet min SV1000SK6 var den 3 måneder gammel og havde kørt 1800 km. Reglen er at forsikringsselskabet skal fremskaffe
en mortorcykel præcis som den der blev stjålet og det kan de stort set aldrig, og kan de ikke det skal de udbetale en kontant erstatning.
Her kommer så problemet, kontant erstatningen bliver beregnet på at forsikringen ringer til tre forskellige forhandler og få en vurdering af
hvad sådan en skal koste...dvs. en BRUGT pris. Har man skiftet udstødninger (som jeg havde) går det helt galt fordi forhandleren mener
at det er en forringelse af mortorcyklen idet de originale udstødninger til SV1000 er vildt dyre.
Jeg tabte ca. 8000,- og så kommer selvrisikoen oven i.