Forfatter Emne: Forgaffelfjedre - 99'er  (Læst 3243 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Forgaffelfjedre - 99'er
« Dato: Februar 06, 2010, 05:05:22 pm »
Hejsa

Mange steder på det store internet bliver det stærkt anbefalet, at som minimum at smide et par nye forgaffelfjedre i SV'eren. Nu har jeg fået lidt mønter på kistebunden som trænger til, at blive brugt, og jeg pønser derfor på at købe mig et sæt fjedre.

Derfor vil jeg gerne høre hvad folk har af erfaringer med de forskellige mærker? Jeg har søgt lidt rundt på forummet, men mange af trådene er ret gamle. Derfor tænkte jeg, at der må være nogle folk der har gjort sig nogle erfaringer siden da.

Jeg skal blot have nye fjedre og olie - der er desværre ikke råd til emulatorer, USD'er eller andet fint grej. Jeg har kig på et par Hyperpro fjedre til cirka 800 kr + fragt:
http://www.twinshack.co.uk/prods/290.html

Nogle kommentarer? :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #1 Dato: Februar 06, 2010, 05:30:58 pm »
Jeg skal blot have nye fjedre og olie - der er desværre ikke råd til emulatorer, USD'er eller andet fint grej. Jeg har kig på et par Hyperpro fjedre til cirka 800 kr + fragt:
http://www.twinshack.co.uk/prods/290.html

Nogle kommentarer? :)

Jeg skal ikke love noget, men til den pris tror jeg godt vores lokale pusher, Alex MC, kan være med. Har du givet ham et bip?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #2 Dato: Februar 06, 2010, 06:20:17 pm »
Jeg skal blot have nye fjedre og olie - der er desværre ikke råd til emulatorer, USD'er eller andet fint grej. Jeg har kig på et par Hyperpro fjedre til cirka 800 kr + fragt:
http://www.twinshack.co.uk/prods/290.html

Nogle kommentarer? :)

Jeg skal ikke love noget, men til den pris tror jeg godt vores lokale pusher, Alex MC, kan være med. Har du givet ham et bip?
Nej, det må jeg indrømme jeg ikke har. Men af to grunde:
1) Jeg skal alligevel bestille en plov fra twinshack :)
2) Hyperpro.dk skulle have 1.350 kr. + fragt for kittet... Regnede med at Alex fik sit grej derfra.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #3 Dato: Februar 10, 2010, 10:14:57 pm »
Er der virkelig slet ingen der har lidt erfaringer med nye fjedre, som de har lyst til at dele?  :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #4 Dato: Februar 11, 2010, 10:16:22 am »
Ja, jo, har lige smidt hyperpro fjedre og olie i gaflen og en hyperpro fjeder på bagdæmperen (købt ved calsport.uk for godt 1700 inklusiv fragt). Fjederen bag fik jeg skiftet for en hund hos en mekker. Og det virker fint når jeg smider mit korpus op og ned på maskinen nede i kælderen  :D
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #5 Dato: Februar 11, 2010, 10:02:44 pm »
Ja, jo, har lige smidt hyperpro fjedre og olie i gaflen og en hyperpro fjeder på bagdæmperen (købt ved calsport.uk for godt 1700 inklusiv fragt). Fjederen bag fik jeg skiftet for en hund hos en mekker. Og det virker fint når jeg smider mit korpus op og ned på maskinen nede i kælderen  :D
Tak for dit svar! Men det ville nu også være rart med lidt input fra folk der havde prøvet, at køre på cyklen :D Ikke at man skal kimse af muligheden for, at side på cyklen i vinterhiet sige "brum brum" og på den måde holde depressionen væk :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #6 Dato: Februar 12, 2010, 12:25:02 am »
Jeg har sat ohlin fjedre  i min , og det har givet en helt anden cykel. -jeg skal lige indskyde at jeg ved samme lejlighed satte en gixx'er bagdæmper på. så det er nok lidt det hele...
Men hele cyklen er blevet meget mere stabil, særligt på de små snoede er det virkelig en fordel...

Simon ned i klubben satte Hyperpro i sin samtidigt med at jeg skiftede. Har har været glad for byttet også, men jeg synes ikke hans er helt så smooth i dæmpningen. (noget med linær eller progresiv fjeder måske? jeg ved det ikke)

lige meget hvad du vælger, er jeg sikker på at du vil mærke stor forskel..
kilosvin med div udstyr...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #7 Dato: Februar 12, 2010, 08:21:53 am »
men jeg synes ikke hans er helt så smooth i dæmpningen. (noget med linær eller progresiv fjeder måske? jeg ved det ikke)

lige meget hvad du vælger, er jeg sikker på at du vil mærke stor forskel..

*beeeeep*  Wrong answer, McFly!  Fjeder og dæmpning har ikke noget med hinanden at gøre.

Hvor meget vejer du, Mads?  Hvis du kan løfte mere end to liter mælk ad gangen, vejer du nok mere end 70kg og så er nye, hårdere fjedre en god idé. Husk evt også noget tykkere olie til større dæmpning. Originalt er der en 10'er olie i.  Mange har 20 i. Jeg har 15 og er glad for det :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #8 Dato: Februar 12, 2010, 09:20:03 am »
Der ligger stadig et par 2000'er gaffelben i min kælder indeholdende et sæt Öhlins fjedre.

De kan nok godt købes for en fornuftig pris  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #9 Dato: Februar 12, 2010, 10:23:02 am »
Jeg har WP Proline progressive fjedre og olie i min SV. Det giver en betydeligt mere fast forende og bedre styring. Hvor den før kunne gå i bund med et klonk ved kraftig opbremsning, så er forenden nu helt rolig og meget mere velafbalanceret end før. Til sammenligning vejer jeg ca. 88 kg i fuldt udstyr.

WP kan du købe hos wp-germany.de, de koster ca. 950,- inkl olie og fragt. Jeg valgte WP fordi de scorede højest i en tysk test, sammen med bl.a Hyperpro og Öhlins.


roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #10 Dato: Februar 12, 2010, 10:33:28 am »
men jeg synes ikke hans er helt så smooth i dæmpningen. (noget med linær eller progresiv fjeder måske? jeg ved det ikke)

lige meget hvad du vælger, er jeg sikker på at du vil mærke stor forskel..

*beeeeep*  Wrong answer, McFly!  Fjeder og dæmpning har ikke noget med hinanden at gøre.

Hvor meget vejer du, Mads?  Hvis du kan løfte mere end to liter mælk ad gangen, vejer du nok mere end 70kg og så er nye, hårdere fjedre en god idé. Husk evt også noget tykkere olie til større dæmpning. Originalt er der en 10'er olie i.  Mange har 20 i. Jeg har 15 og er glad for det :)

OKAY! det var forkert skrevet så....  :lol:

Og som jeg også skrev så ved jeg ikke hvad grunden er, men den store forskel på min og Simons nu er , at hans cykel virker meget hårdere i affjedringen. Umiddelbart virker det som samme modstand til at starte med, men hans bliver hurtigt næsten umulig at trykke sammen, hvor min mere samme modstand ned gennem fjederspændingen.
Der er brugt en olie med viskositet på 15 i dem begge og forspændingen står nogenlunde ens. Så det eneste jeg kan tilskrive denne forskel er de to forskellige fjedre.... (effekten er i alt fald at cyklen føles mere smooth)

Held og lykke med det...
kilosvin med div udstyr...

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #11 Dato: Februar 14, 2010, 11:15:42 am »
Halløj jeg har wilbers progressive fjedre i min forgaffel... der er en verden til forskel fra de org. køb dem på ebay.de. koster 73 euro. Jeg købte dem ved rydbergs powermc. koster lidt mere men støtter tilgengæld en dansk forhandler. :D
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #12 Dato: Februar 14, 2010, 12:47:49 pm »
Mange tak for alt inputten! :thumbsup: :thumbsup:

Jeg har sat ohlin fjedre  i min , og det har givet en helt anden cykel. -jeg skal lige indskyde at jeg ved samme lejlighed satte en gixx'er bagdæmper på. så det er nok lidt det hele...
Men hele cyklen er blevet meget mere stabil, særligt på de små snoede er det virkelig en fordel...

Simon ned i klubben satte Hyperpro i sin samtidigt med at jeg skiftede. Har har været glad for byttet også, men jeg synes ikke hans er helt så smooth i dæmpningen. (noget med linær eller progresiv fjeder måske? jeg ved det ikke)
Okay - jeg satser også på at få råd til ny bagdæmper, men nu må vi se.. Har du prøvet, at køre på begge cykler, eller blot siddet?


Hvor meget vejer du, Mads?  Hvis du kan løfte mere end to liter mælk ad gangen, vejer du nok mere end 70kg og så er nye, hårdere fjedre en god idé. Husk evt også noget tykkere olie til større dæmpning. Originalt er der en 10'er olie i.  Mange har 20 i. Jeg har 15 og er glad for det :)
Jeg tror godt jeg kan løfte to liter mælk... I hvert fald hvis der er drukket lidt af den ene! Vejer omkring 75 kg uden udstyr. Mht. olien tror jeg måske jeg starter med den der følger med sættet, og så kan man eksperimentere lidt med det senere.


Der ligger stadig et par 2000'er gaffelben i min kælder indeholdende et sæt Öhlins fjedre.

De kan nok godt købes for en fornuftig pris  :wink:
Okay, hvor langt har de kørt? Jeg skal kun bruge fjedrene, og tror måske det bliver lidt dyrt hvis ben m.m. også skal med posten til Jylland...


Jeg har WP Proline progressive fjedre og olie i min SV. Det giver en betydeligt mere fast forende og bedre styring. Hvor den før kunne gå i bund med et klonk ved kraftig opbremsning, så er forenden nu helt rolig og meget mere velafbalanceret end før. Til sammenligning vejer jeg ca. 88 kg i fuldt udstyr.

WP kan du købe hos wp-germany.de, de koster ca. 950,- inkl olie og fragt. Jeg valgte WP fordi de scorede højest i en tysk test, sammen med bl.a Hyperpro og Öhlins.
Okay. Jeg prøver at kigge lidt på deres hjemmeside - tak. [EDIT!] Der er vidst en fejl i linket - det korrekt link er: http://www.wp-germany.com/

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Forgaffelfjedre - 99'er
« Svar #13 Dato: Februar 14, 2010, 06:20:19 pm »
Okay - jeg satser også på at få råd til ny bagdæmper, men nu må vi se.. Har du prøvet, at køre på begge cykler, eller blot siddet?

Jeg har både kørt og bare sidder på begge cykler...  8) :lol:

Jeg synes umiddelbart at hans cykel virker mere hård!! Når man presser den lidt går den ikke i bund med et klonk som med den gamle fjeder, men den går ned til et vist stykke hvor den så ligesom bliver for træg/hård..!!  Som om fjederen der bliver får hård!! (progresiv fjeder) -måske er det bare fordi jeg er for let til den fjeder der er sat i? -Jeg kan kun løfte halvanden liter mælk (75kg incl udstyr)

Da jeg købte mine ohlin fjedre skulle jeg oplyse min vægt, da der var flere forskellige fjedre alt efter vægt! og kørestil.. :-)
Jeg købte hos http://www.demon-tweeks.co.uk/
Men der har de dem ikke i sortiment længere...

Når det er sagt er det stadig meeeget bedre end med den gamle fleder.. :-)
kilosvin med div udstyr...