Forfatter Emne: side tasker til svinet ??  (Læst 1607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
side tasker til svinet ??
« Dato: Juli 01, 2010, 11:38:43 pm »
hey alle sider lige og diskuter sommerens ferie med damen.
vi skal en tur til sverige, til noget famillie tam tam af hindes, og vi tager svinet der op,
men så er der lige det med hvordan vi får noget tøj med der op
og der vil jeg jo så lige høre jer andre af, hva i gør når den står på køre tur med lille mor med op pakning.  vilker side tasker er at fortrakke ? hvordan undgår i risser ? og kan lille mor være der for sidetasker ?

(ja jeg ved det lade hin tage toget med alle op pakning  :whatever:  :whipped: )
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #1 Dato: Juli 02, 2010, 07:45:21 am »
hey alle sider lige og diskuter sommerens ferie med damen.
vi skal en tur til sverige, til noget famillie tam tam af hindes, og vi tager svinet der op,
men så er der lige det med hvordan vi får noget tøj med der op
og der vil jeg jo så lige høre jer andre af, hva i gør når den står på køre tur med lille mor med op pakning.  vilker side tasker er at fortrakke ? hvordan undgår i risser ? og kan lille mor være der for sidetasker ?

(ja jeg ved det lade hin tage toget med alle op pakning  :whatever:  :whipped: )
Jeg købte, dengang for et par år siden, sidetasker i T-Hansen for ca. 400,- De fungerede godt, og var nemme at montere. Fik hjælp herindefra med billeder af let montage, men kan ikke lige finde tråden. Mener det var Ritzau (staves han ikke sådan) der lagde billeder op.
Hvis du ikke kan finde dem, så mener jeg har dem liggende derhjemme endnu.
Dine potter skal helst ikke sidde for højt, da taskerne let kommer ned at ramme. Men ikke noget problem med standard placering.
Mig og konen kørte fyn rundt en uges tid, og det fungerede fint. Havde dog ovenikøbet en topboks på også.

Leder lige efter de billeder..
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #2 Dato: Juli 02, 2010, 11:28:24 am »
Her er den løsning jeg brugte! 14 dage sydpå , med telt og alt! to løse sidetasker, og så en taske hen over dem. Alt sat fast med et par remme.

For at undgå ridser, havde jeg taget et gammelt håndklæde, som jeg havde klippet et firkantet hul, i,  således at jeg lagde håndklædet hen over cyklen inden jeg monterede bagsædet!

Så er det bare at klippe det overskydende stof af! På den måde er det håndklædet, og ikke bagagen / remmene det har kontakt med lakken.

Det ser ikke særligt fancy ud, men det virker, og når man er fremme kan man bage tage håndklædet af og cyklen ser fin ud igen.

Der er andre der bruger folie, (har enda set gaffa tape)som man lige klistre på siderne, men det kan være lidt sværere af få af igen!!

Hvis man sætter taskerne langt nok bagude, er der plads nok til en passager...
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #3 Dato: Juli 02, 2010, 11:35:18 am »
Her kan man se min håndklæde løsning:  :lol:


Der er ingen tvivl om at det mest praktiske, er at have en stativ, hvorpå man kan sætte faste sidetasker.

Det er lettere at pakke, det er lettere at montere, det er lettere at komme til, der er mere plads til passager, du undgår ridser fra remme osv osv...

Men jeg kommer ALDRIG til at montere et sådant stativ på min... Jeg synes det er mega grimt, og vil hellere leve med div løsninger med remme osv...
« Senest Redigeret: Juli 02, 2010, 11:41:20 am af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #4 Dato: Juli 02, 2010, 11:30:11 pm »
Jeg har gjort sådan her
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=10566.msg108647#msg108647

Det lille tilklippede stykke slingredug ligger altid i cyklen - det fylder ikke meget, og du kan købe en rulle hos Inspiration eller anden isenkræmmer for 30 penge.
Resten af rullen lægger du under nogle måtter, eller kaster den bare efter enelleranden...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #5 Dato: Juli 03, 2010, 07:49:29 am »
Og vi har nogle sidetasker som du gerne må låne - befinder sig i nordsjælland, send PM hvis det har interesse.. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #6 Dato: Juli 03, 2010, 01:12:04 pm »
For at undgå ridser, havde jeg taget et gammelt håndklæde, som jeg havde klippet et firkantet hul, i,  således at jeg lagde håndklædet hen over cyklen inden jeg monterede bagsædet!
Snedigt.. Det tip låner jeg :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #7 Dato: Juli 03, 2010, 10:03:30 pm »
takker,,, lyder til jeg bare skal i T-svansen og hente sidetasker og så smide et gammelt håndklæde under og så smide damen bag på,, så spilder det max  :mrgreen:
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #8 Dato: Juli 04, 2010, 12:47:27 am »
Var så heldiog at løbe ind i et tilbud på et par røde Oxford sportstasker...brugt .... passer perfekt og lillermor fortalte mig at hun sad bedre efter tasker var installeret !!!!
Det er sport panniers....
En tur til Sønderborg fra Solrød og hun var tilfreds hele vejen....tror nok at TSvansen har sport tasker (de bløde) til fornuftig pris...alternativt skal du nok se på faste beslag og toptaske eller bløds taske... så en fed blød taske monteret på fast beslag til skruedagen i Valby i dag...dejlig stor taske... men ved ikke hvem det var ...men spørg løs og du finder sikkert en løsning...
Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: side tasker til svinet ??
« Svar #9 Dato: Juli 04, 2010, 11:14:10 am »
Det er Simons løsning du hentyder til Per.

Det er en hjemmelavet løsning for at få en sportsbag til at sidde længere bagude, da han skal have lillemor med på tur.

Det er en en alu bagagebærer fra sw-motech, som bl.a. kan fås hos louis

http://www.louis.de/_200a95b94e5b262303cb0390d31a33aba2/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=510&wgr=230&list_total=30&anzeige=0&page=3&artnr_gr=10025724

derudover en taske fra Aagesen (racepack)
http://aagesen.dk/equipment_reference.asp?id=135&category=17

Og så lidt hjemmelavet monterings beslag, som består af lidt dele fra en gammel udslidt topbox.
Bunden er savet af boksen, for derefter at blive monteret på tasken. Det gamle monterings beslag, er derefter blevet monteret på alu bagagebæreren, med tre umbraco skruer, således at det hurtigt og let kan fjernes igen.

Nu kan tasken klikkes af og på, lige som en topboks, den får to sikkerheds remme ned til krogen ved fodhvileren, disse er afkortet så de passer 100%. Så nu kan der pakkes af og på , på mindre end to minutter. Alu beslaget, som erstatter passagerhåndtaget, kan afmonteres med 4 umbraco skruer, på ganske kort tid også, hvis man vil det!

Jeg har selv en løsning på vej, med et gammelt bagsæde og en taske. Her forsvinder pladsen til passager dog!

Kom frem med kreative løsninger hvis I har nogle....
« Senest Redigeret: Juli 04, 2010, 11:15:53 am af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...