Jeg var en tur i Schweiz og besøge en kammerat og sammen med ham køre lidt kværn i Østrig/Schweiz/Italien. Min grisling blev stjålet her for nylig, så jeg tog turen på en Speed Triple 955.
Det korte af det lange er, det var en fed tur! Vi kom gennem flere pas, herunder St. Gotthard, Stelvio + nogle andre jeg ikke kan huske navnet på. Vejret var godt og varmt,og vi mødte utallige andre MCister på turen. God stemning hele vejen igennem!
Oplevelser:
-En hveps røg ned i T-shirten på vej op gennem Stelvio, og møgdyret stak mig uden jeg kunne gøre noget ved det (Vi lå i en hale af 8 MC'er). AV!!

Måtte pænt vente på en naturligt stop, stå af tage udstyr af, "liste" hveps ud af T-shirten for 1 sek. efter at pulverisere den totalt

-Mødte en flok "modne" svenskere, som kunne fortælle at den ene af dem nær var crashet på autobahnen, da hans nummerpladeholder havde rystet sig løs (han kørte Moto Guzzi), var trillet ned på bagdækket og havde kilet sig fast og begyndt at skære sig ind i dækket

. Der havde angiveligt stået røg og flammer ud fra det, men han havde ikke bemærket noget før hans venner fik ham vinket ind. På 30 sek havde nummerpladen "ædt" en linje gennem 1,5cm dæk, som jo var eksplosionsmodent. Dæleme heldigt, der ikke skete noget.
Samme svenskere kunne iøvrigt fortælle mig (efter lidt dækspark), at min udstødning var ved at ryge af, hvilket den vitterligt også var (sad nærmest løst)

- Billigt dækskifte på en lørdag. Jeg vidste godt, at Speed Triplen var lidt tyndslidt på bagdækket, men desværre løb jeg tør for gummi ca. 160km før vores tur var slut. Der dukkede lærred op ved ca 200 km/t på motorvejen, og SÅ kunne det ellers være vi kunne finde ud af at "limpe" med 40 km/t til næste afkørsel, som desværre var ved en lille flække in the middle of nowhere (sådan føltes det i hvertfald). Der var kun små, lokale tankstationer åbne og INGEN vidste nogetsomhelst om, hvor man evt kunne tænkes at købe/skifte bagdæk på sådan en høj-hellig lørdag. Dårlig planlægning og vi var temmelig nedslåede.
Min makker kørte lidt rundt,og ca 10km væk fandt han et lille autoværksted, hvor en MC holdt parkereret foran.
Det viste sig at være en kanon fyr,som selv kørte MC (semi-prof, kun bane (CBR1000RR)),og HAN mente nok, han kunne hjælpe os! Han smed alt hvad han havde i hænderne, startede varebilen op, kørte 10km for at hente mig, derefter 50km*2 for at hente et passende dæk hos en bane-bike buddy (Nyeste BMW 1000RR

), og tilbage igen. Herefter fuld montering og afbalancering, lidt olie til dyret og diverse småting (imens vi stod og gloede på kalenderdamer på værkstedet). Han mente, der er ca 5K kilometer tilbage i dækket, hvilket også virker rimeligt (det var absolut mest slidt på siderne

)
Pris for alt dette på en lørdag? 1000 kr!!!!

Dét indgyder alstå respekt og "brotherhood"-fornemmelser!
Alt i alt en rigtig fed tur, hvor jeg iøvrigt kørte med åbne potter hele vejen gennem Tyskland (+ Schweiz/Østrig/Italien) uden at politiet så meget som blinkede to gange nogen steder. (og vi mødte trods alt nogle stykker, bla. en egentlig razzia på autobahnen)
Jeg skal have kværn igen, en dag.........suk...........