Forfatter Emne: God lille MC historie  (Læst 2311 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kralund

• Plastikrocker
God lille MC historie
« Dato: Juli 07, 2010, 05:50:34 pm »
Jeg var en tur i Schweiz og besøge en kammerat og sammen med ham køre lidt kværn i Østrig/Schweiz/Italien. Min grisling blev stjålet her for nylig, så jeg tog turen på en Speed Triple 955.

Det korte af det lange er, det var en fed tur! Vi kom gennem flere pas, herunder St. Gotthard, Stelvio + nogle andre jeg ikke kan huske navnet på. Vejret var godt og varmt,og vi mødte utallige andre MCister på turen. God stemning hele vejen igennem!

Oplevelser:

-En hveps røg ned i T-shirten på vej op gennem Stelvio, og møgdyret stak mig uden jeg kunne gøre noget ved det (Vi lå i en hale af 8 MC'er). AV!! :cry: Måtte pænt vente på en naturligt stop, stå af tage udstyr af, "liste" hveps ud af T-shirten for 1 sek. efter at pulverisere den totalt :twisted:

-Mødte en flok "modne" svenskere, som kunne fortælle at den ene af dem nær var crashet på autobahnen, da hans nummerpladeholder havde rystet sig løs (han kørte Moto Guzzi), var trillet ned på bagdækket og havde kilet sig fast og begyndt at skære sig ind i dækket :shock:. Der havde angiveligt stået røg og flammer ud fra det, men han havde ikke bemærket noget før hans venner fik ham vinket ind. På 30 sek havde nummerpladen "ædt" en linje gennem 1,5cm dæk, som jo var eksplosionsmodent. Dæleme heldigt, der ikke skete noget.

Samme svenskere kunne iøvrigt fortælle mig (efter lidt dækspark), at min udstødning var ved at ryge af, hvilket den vitterligt også var (sad nærmest løst) :lol:

- Billigt dækskifte på en lørdag. Jeg vidste godt, at Speed Triplen var lidt tyndslidt på bagdækket, men desværre løb jeg tør for gummi ca. 160km før vores tur var slut. Der dukkede lærred op ved ca 200 km/t på motorvejen, og SÅ kunne det ellers være vi kunne finde ud af at "limpe" med 40 km/t til næste afkørsel, som desværre var ved en lille flække in the middle of nowhere (sådan føltes det i hvertfald). Der var kun små, lokale tankstationer åbne og INGEN vidste nogetsomhelst om, hvor man evt kunne tænkes at købe/skifte bagdæk på sådan en høj-hellig lørdag. Dårlig planlægning og vi var temmelig nedslåede.
Min  makker kørte lidt rundt,og ca 10km væk fandt han et lille autoværksted, hvor en MC holdt parkereret foran.

Det viste sig at være en kanon fyr,som selv kørte MC (semi-prof, kun bane (CBR1000RR)),og HAN mente nok, han kunne hjælpe os! Han smed alt hvad han havde i hænderne, startede varebilen op, kørte 10km for at hente mig, derefter 50km*2 for at hente et passende dæk hos en bane-bike buddy (Nyeste BMW 1000RR :respekt:), og tilbage igen. Herefter fuld montering og afbalancering, lidt olie til dyret og diverse småting (imens vi stod og gloede på kalenderdamer på værkstedet). Han mente, der er ca 5K kilometer tilbage i dækket, hvilket også virker rimeligt (det var absolut mest slidt på siderne :blink:)

Pris for alt dette på en lørdag? 1000 kr!!!! :orkester:
Dét indgyder alstå respekt og "brotherhood"-fornemmelser!

Alt i alt en rigtig fed tur, hvor jeg iøvrigt kørte med åbne potter hele vejen gennem Tyskland (+ Schweiz/Østrig/Italien) uden at politiet så meget som blinkede to gange nogen steder. (og vi mødte trods alt nogle stykker, bla. en egentlig razzia på autobahnen)

Jeg skal have kværn igen, en dag.........suk........... [afro|
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: God lille MC historie
« Svar #1 Dato: Juli 07, 2010, 09:41:11 pm »
Lyder som en feeeed begivenhedsrig tur!  :orkester:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 07, 2010, 10:26:46 pm »
Og hvordan var det så at tage turen på en speed?
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

svtøz

• Søndagskører
  • **
    • http://www.blåbjerg-mc.dk/
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2010, 08:03:45 am »

Stelvio .... var det så fedt som man har hørt ? Planlægger at snuppe passet på vej hjem fra ferie, så måske du har nogen tips eller noget, som du går af med? :wink:
"Ethvert menneske er idiot fem minutter hver dag. Klogskab består i ikke at overskride denne grænse”

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Juli 11, 2010, 11:13:00 am »
Og hvordan var det så at tage turen på en speed?

Det var absolut anbefalelsesværdigt! Jeg har ikke noget at udsætte på kværnen og dens køreegenskaber og jeg må tilstå at jeg nok blev *lidt* for glad for den mere oprette kørestilling i forhold til en SV. Brrrrrr, gad vide om jeg er skabs-morfar MC'ist i virkeligheden :loser: :oops: :P

Rent performancemæssigt var "min" MC (en 955i Speed Triple) et godt match til min kammerats CBR 600RR. Ingen af os er fuldblods roadracere, så vi fulgtes pænt ad hele vejen, også når det gik stærkt.

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Juli 11, 2010, 11:21:50 am »

Stelvio .... var det så fedt som man har hørt ? Planlægger at snuppe passet på vej hjem fra ferie, så måske du har nogen tips eller noget, som du går af med? :wink:

Nu synes jeg personligt at hairpins er sjovest når det går opad, så jeg vil klart anbefale at tage Stelvio fra nord imod syd (eller NV imod SØ, som det i virkeligheden er), men man kører jo i sagens natur ikke *lige uden om Stelvio for at tage den den , den anden vej rundt", så hvis i kommer sydfra, så er det sikkert også ok.

Stelvio er fed nok, men ikke "top-passet" efter min ydmyge mening. Udsigten er flot, og man bliver godt træt i armene efter alle de hairpins ;). Hvis man alligevel er i nabolaget, bør man køre igennem (der var MANGE MC'er da vi var der, men trafikken flød fint (læs: hurtigt) alligevel. Det værste er alle wanna-be Lance Armstrong'er, man møder i passende. De fylder OG giver dårlig samvittighed! :lol:

svtøz

• Søndagskører
  • **
    • http://www.blåbjerg-mc.dk/
« Svar #6 Dato: Juli 12, 2010, 08:23:07 am »

Nu synes jeg personligt at hairpins er sjovest når det går opad, så jeg vil klart anbefale at tage Stelvio fra nord imod syd (eller NV imod SØ, som det i virkeligheden er), men man kører jo i sagens natur ikke *lige uden om Stelvio for at tage den den , den anden vej rundt", så hvis i kommer sydfra, så er det sikkert også ok.

Ok - vi kommer syd fra og havde forestillet os at tage stelvio på vej nordpå - så vi får turen nedad - så må vi se om det ikke også er fedt!

Stelvio er fed nok, men ikke "top-passet" efter min ydmyge mening. Udsigten er flot, og man bliver godt træt i armene efter alle de hairpins ;). Hvis man alligevel er i nabolaget, bør man køre igennem (der var MANGE MC'er da vi var der, men trafikken flød fint (læs: hurtigt) alligevel. Det værste er alle wanna-be Lance Armstrong'er, man møder i passende. De fylder OG giver dårlig samvittighed! :lol:
[/quote]

Ja har læst at der er mange   "Lance Armstrongs"  men også det skulle være noget af det mest ultimative sted at køre mc - vi får at se hvor ondt i armene jeg får! :D
"Ethvert menneske er idiot fem minutter hver dag. Klogskab består i ikke at overskride denne grænse”