Forfatter Emne: High mount udstødninger  (Læst 2296 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

gindes

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
High mount udstødninger
« Dato: Oktober 05, 2010, 11:57:57 am »
Jeg har problemer med at udstødningerne går i asfalten på min SV1000. I den forbindelse har jeg overvejet at montere et komplet udstødningssystem fra en DL 1000. Er der nogen der ved om det passer? Eller er der andre gode forslag? Det essentielle er at få udstødninger højere op!

Mvh

BrianG.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: High mount udstødninger
« Svar #1 Dato: Oktober 05, 2010, 02:52:04 pm »
Det lyder heftigt ? Er du meget tung, eller hænger du den forkerte vej ved nedlægninger ? (ja undskyld, men jeg kan ikke lige se at linierne tillader potterne i jorden før fodhvilere mv er trykket godt og grundigt??)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: High mount udstødninger
« Svar #2 Dato: Oktober 05, 2010, 06:34:10 pm »
Jeg døjer med at få mine i jorden...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: High mount udstødninger
« Svar #3 Dato: Oktober 05, 2010, 07:37:01 pm »
Med mindre det er pga styrt så kan sajmon herind fra nok hjælpe dig.

Han kan lave et system så de kommer til at sidde som du ønsker det.

Jeg syntes heller ikke at mindes mine udstødninger går i, selv om kåbe, fodhvilere, og bremsepedal har været i asfalten under kørsel.
Kører du med tilbaerykkersæt?
Hvad årgang er det du kører på?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

gindes

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: High mount udstødninger
« Svar #4 Dato: Oktober 05, 2010, 10:16:42 pm »
Jeg er jo blevet lidt bidt af bane kørsel. Med vanvittig meget udhæng er det heldigvis ikke så slemt mere, kun hvis der er bump på vejen, specielt det store venstre sving efter langsiden på sturup. Anyways det er en K4 og jo fodhvilerne er slidt til halv størrelse, de er nu monteret lidt længere bagude og 20mm højere oppe. Jeg vil egentlig allerhelst bare høre om der var en billig måde at hæve potterne på.

Var der forresten nogen der sagde tung!!!!!! Jooo jeg trykker da kloden med lidt over 100 kg.. Meen jeg er ikke tyk!!!
Jeg er klar over at affjederingen ikke er den bedste på markedet, og den står også for udskiftning her i vinter, men da jeg lige har investeret i et par nye yoshimure ville det være synd at slide dem i stykker. Så hvis de kan hæves, skal de hæves.
 

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: High mount udstødninger
« Svar #5 Dato: Oktober 05, 2010, 10:50:50 pm »
Hvis det bare er på en baneged, så er du vel ligeglad med udseendet, bare det virker ?
Hvorfor så ikke bare skære en "slice" ud med vinkelsliberen, lukke igen med en tig-svejsning og derefter løfte potterne lidt op via nogle nye beslag ?
At skaffe/montere et helt system fra en anden ged, synes jeg er overkill i dén situation.
Men det er selvfølgelig op til dig selv !
Hvis du har mod på lidt vinkelsliber/svejsning, så kunne du nøjes med at genbruge dine forrør, og så lave et fornuftigt flow derfra og bagud - de originale grenrør under motoren er ikke ligefrem optimale  :dead:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: High mount udstødninger
« Svar #6 Dato: Oktober 05, 2010, 10:52:07 pm »
Der er stort set ingen grænser for hvad man kan bygge - det er bare et spørgsmål om hvad du vil have og hvad det må koste.

Mit råd vil dog være at starte med at opgradere affjedringen - maskinen er bygget til 70 kilo standard, så strammere fjedre vil automatisk give dig en masse ekstra frihøjde uden du behøver gøre andet.

Jeg bruger også en SV1000 til bane, men der sidder 2i1 udstødning på som absolut ikke giver nogle problemer med frihøjden.   :mrgreen:

Udstødningen fra en V-strom passer slet ikke på din cykel - hverken på forrørene eller længere bagud.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

gindes

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: High mount udstødninger
« Svar #7 Dato: Oktober 06, 2010, 12:43:59 pm »
Det er ikke kun en baneged, jeg bliver nød til at bruge den til begge dele, desværre. Fred være med det, jeg får solgt den bagfjeder jeg har fra en 09 GSXR1000 som ikke passer og får indkøbt en lidt ældre. Æv, Sajmon hvis du har en genial ide er den naturligvis velkommen. Problemet med den er at deter 2 øjer istedet for et øje og en gaffel. Findes der et andet linksystem eller er der andre muligheder. Det er en helt ny fjeder.

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=84584


Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: High mount udstødninger
« Svar #8 Dato: Oktober 06, 2010, 05:40:50 pm »
Der findes ikke en løsning som får den dæmper til at passe på en SV1000, medmindre du tør rode dig ud i noget med at tilpasse linksystemet også...

Når og hvis du kommer af med den, er det en smal sag at købe sig en ZX10R bagdæmper og smide på i stedet for.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!