Forfatter Emne: Hjælp til idéer/råd til modifikationer  (Læst 1881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Dato: Juni 11, 2011, 03:41:06 pm »
Jeg tænker at putte lidt moneter i grisen på et tidspunkt og har umiddelbart følgende ting i tankerne:

Xenonlys/angeleyes
Tonet/sort kåbeglas
Bremse + koblingsgreb
Instrumentlys
Styrender
Craskpads
Fodhvilere
gearskifter og fodbremse
Rimstripes/-stickers
Klar baglygte

Jeg sidder og funderer over en farve som ville være fin, det kunne være sort, guld, rød..... who knows ?
Jeg har bare svært ved at overskue hvordan "projektet" vil se ud færdigt og om det er for mange ting at få farve på ?

Så fik jeg en anden tanke, at det her jo egentlig "bare" er udenpå cyklen.... måske var det helt andre ting jeg burde prioritere ? Så som dærmpere osv ?

Sidste tanke er, at den jo også er fin som der er....

Jezz... hjælp  :innocent:
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2011, 04:15:03 pm »
Dina!... Dæmperne! Både for og bag.... Det er vejen frem :mrgreen:

Jeg har sat en Kawa ZX10r dæmper bagpå og en USD forgaffel foran.... Det er altså bare en helt anden cykel.... Kan VIRKELIG anbefale det...
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2011, 04:20:34 pm »
Hmm, hva står sådan noget dæmper-gejl i ?
Har jo ikke uanede moneter på kontoen :-)
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2011, 04:32:36 pm »
Bagdæmper købes på ebay til 600-700 kr... Der får du virkelig value for money!....

Forgaffel fra gsxr incl. calipre, broer, stålarmerede bremseslange og gsxr forskærm gav jeg ca. 7.000,- for... incl. montering... Så det er self noget dyrere.... Men fårk hvor det virker  :evil: og så ser det super fedt ud  :mrgreen:
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #4 Dato: Juni 11, 2011, 05:24:42 pm »
Alle de ting du lister, handler udelukkende om udseende. Det er også godt og fint, hvis det er det, du prioriterer.

I min verden ville jeg dog følge rådet om at opgradere affjedringen, inden noget af alt det andet kommer på. Om du så skal tage springet til en helt ny gaffel, er jo et spørgsmål om kroner.

En ny bagdæmper og ny olie/fjedre i gaflen, så har du allerede en mærkbar forbedring. Dernæst ville jeg overveje ny bremsevæske, sinter-klodser og ikke mindst dæk, afhængig af, hvad der er på den nu. Og først da, ville jeg begynde at spekulere på bling-bling  :mrgreen:




Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2011, 06:53:34 pm »
Eww... Så skal man jo til at sætte sig ind i teknik og dimser og dutter  :shock: hehe...

Og der er vel ligeså mange forskellige anbefalinger på hvilken dæmper man skal have på, som der er folk der har skiftet ? Hvad anbefales der ?
Er det nogenlunde lige til at skifte ?
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #6 Dato: Juni 11, 2011, 07:14:32 pm »
Hej Dina... en forgaffel der er komplet kan, hvis du er heldig og tålmodig, købes for under 4 kilo... Jeg købte en k7k8 gixxer 1000 komplet med bremser greb osv. Det er klart opgradering af affjedring og motor der er givet bedst ud i forhold til kørbarhed. Men tænk over hvor meget du bruger din maskine. Køre du efter grænsen... så mærker du en kæmpe forskel på affjedring og motor. Køre du stille og roligt så kan du måske godt bruge pengen til lir... Nye fjedre i forgaflen er også en god opgradering... og så er de til at betale!!!
Køre selv med fuldjusterbar wilbers dæmper bag der er købt efter min vægt og kørestil... men den koster!!!(fik 25% procent på min og den kostede stadig mere end min forgaffel) zx 10 dæmperen er væsentligt billigere (men er ikke nødvendigvis god til din vægt...) igen kan du nøjes med en anden fjeder istedet det er billigere. Ved ikke om det er lige så godt.
Forgafflen er ligé til at sætte på... Det samme var bagdæmperen og jeg har aldrig skruet i noget før! Good luck
vh jk
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #7 Dato: Juni 12, 2011, 05:25:31 pm »
Tak for jeres hjælp og gode svar   :thumbsup:

Efter at have tænkt et par dage mere, er jeg kommet frem til, at cyklen rent teknisk er helt ok for mig. Jeg kører ikke så hårdt/vildt, at jeg føler jeg har brug for forbedringer der.
Så jeg vil gerne høre jer efter gode steder/links at finde noget af liret på listen ?
Har bestilt bremse+koblingsgreb og klar baglygte  :wink:

Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: Hjælp til idéer/råd til modifikationer
« Svar #8 Dato: Juni 12, 2011, 09:08:21 pm »
Alt kan findes på ebay.de...
bare søg på det du mangler!
vh
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv