Forfatter Emne: Nyt Blinklys relæ?  (Læst 2453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MadMaxDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Nyt Blinklys relæ?
« Dato: Marts 02, 2006, 07:43:49 pm »
Hej alle,

 Efter jeg skiftede undertray til en Hotbodies sidste sæson har jeg kørt med turbo blinkere. Nu er der lige kommet blink hjem fra Watsen Design til forenden, så nu må jeg hellere skifte relæet så det hele kan blinke normalt igen.

 Men hvilket relæ skal man købe, og hvor? Og hvor sidder det egentlig på min kære SV?

Mvh
MadMaxDK
Suzuki SV650S k3, sølvfarvet. Flush mount blinklys fra Watsen Design, Laser Extreme Twin Highmount!

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Nyt Blinklys relæ?
« Svar #1 Dato: Marts 02, 2006, 07:55:55 pm »
du behøver ikke købe nyt blinklys relæ, du skal blot sørge for at relæet trækker den rette effekt.
altså 42 watt på hver side. den er født med 21 watt pærer både for og bag, derfor 42 watt  (cirka fra 37 watt og op)

så du skal koble to stk effektmodstande parallelt over blinket. (som om det også var en pære)

ingen ben i det..


...hvis du stadig er på det sted, som du skriver, så vil jeg da lige sige at jeg var deroppe i '99 på en sommer kontrakt.
var med til at bygge kontorerne i bygn. 580 og de der støtte klodser af beton for olie-pipeline.  ..så regner ikke med at du har din bike deroppe.. ??
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

MadMaxDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Nyt Blinklys relæ?
« Svar #2 Dato: Marts 02, 2006, 08:03:32 pm »
Jeg kender godt til tricket med modstande, men det virker bare lidt bøvlet at skulle sætte modstande på alle 4 blinklys, kontra at skifte et relæ.

 Jeg er ikke deroppe mere, rejste deroppe fra for good i november, så havde jeg fået nok af sne og kulde!
Suzuki SV650S k3, sølvfarvet. Flush mount blinklys fra Watsen Design, Laser Extreme Twin Highmount!

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Nyt Blinklys relæ?
« Svar #3 Dato: Marts 02, 2006, 08:21:29 pm »
nej nej, du behøver kun én modstand for hver side, det er jo lige meget hvor den sidder, bare der er ca 42 watt tilsammen på hver side.

så jeg ville sætte den under bagsædet, der er mest plads, og rimeligt ligetil. og sikkert også det billigste.


Kan FAndme godt forstå at du er taget deroppe fra...  det var IKKE noget for mig !   :wink:  :wink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

MadMaxDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Nyt Blinklys relæ?
« Svar #4 Dato: Marts 02, 2006, 08:24:43 pm »
Ahhh, det gør det jo unægteligt noget nemmere!

 Jeg nåede at være deroppe i 17 måneder... Betalte lidt gæld, og min SV kontant  :D. Havde det ikke været for den havde jeg aldrig holdt så lang tid!
Suzuki SV650S k3, sølvfarvet. Flush mount blinklys fra Watsen Design, Laser Extreme Twin Highmount!