Forfatter Emne: Er prisen i orden på denne?  (Læst 5736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Er prisen i orden på denne?
« Svar #15 Dato: Marts 16, 2006, 10:01:51 am »
En tommelfingerregel jeg hørt, som jeg i øvrigt synes giver god mening, er at en kaskoforsikring helt skal droppes hvis den er mere end en tredjedel af genanskaffelsesprisen.

Dvs. hvis du giver 84000 for din cykel, må kaskoen højst koste 28000 :-P

Men den er nok mere anvendeligt på billigere cykler under 30k ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
« Svar #16 Dato: Marts 16, 2006, 10:41:55 am »
Citat fra: n00bsmurf

Men den er nok mere anvendeligt på billigere cykler under 30k ;)

Cykler under 30k kaskoforsikrer du vel aldrig?
Det kan vel sandsynliggøres hvornår en kasko kan svare sig!

Citat fra: mig selv sagde hunden
Kaskoforsikring delt med gennemsnitlig køre-km før man styrter/får brug for forsikringen fratrukket selvrisikoen og delt op i anskaffelsessummen....

Personligt ville jeg aldrig give 10 stærke for en forsikring, det er jo fuldstændig vandvittigt.... Hvis man kører måske 10-15 km. om året er det jo mellem 70 og 100 øre pr. km. bare for forsikringen, dertil dæk, brændstof, afskrivninger etc.... og jeg ved det er en hobby, men for de penge kan man jo køre bane hele året og så have en billig gadecykel ved siden af! Men det er jo blot min holdning! :)
YAMAHA FZS 600 Fazer

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Marts 16, 2006, 10:53:03 am »
Citat fra: Anders
Cykler under 30k kaskoforsikrer du vel aldrig?
Det kan vel sandsynliggøres hvornår en kasko kan svare sig!

Jf. tommelfingerreglen så skal man i hvert fald lade være hvis det koster 10k.

Hvis kaskoen kostede 3k - hvorfor så ikke kaskoforsikre?

Det er altså bare en tommelfingerregel. Man kan bruge det som pejlemærke eller lade være.

Niclas

• Wannabe
Fair
« Svar #18 Dato: Marts 16, 2006, 01:34:54 pm »
hej jeg er også ved at investere i en sv og også kun 19 år. vil bare lige sige at fair har en halv forsikring der dækker tyveri, brand, hærværk og ansvar. den dækker bare ikke hvis du selv kører galt. prisen er 12.000.

kashhh

• Plastikrocker
Re: Er prisen i orden på denne?
« Svar #19 Dato: Marts 18, 2006, 01:57:20 am »
Citat fra: Copy_Cat
Hvad vil i mene prisen bør være for denne SV'er?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43621363

Jeg skal netop til at købe min første mc. Jeg er 19 år, ca. 1.81m, 70kg.
Jeg har tidligere kørt cross, og knallert (suzuki smx  :lol: ).
Jeg skal primært bruge den til at køre frem og tilbage mellem frederikssund og københavn (40-50km landevej/motorvejs kørsel).

Vil i mene det er en god begynder cykel til mig?

Hej Copy Cat

Ikke for at ødelægge det hele for dig, men må du overhoved køre på en "stor" motorcykel når du kun er 19 år??
Som jeg kan huske, så skal man være fyldt 21 år, før man kan få lov at køre på alm. motorcykler, ellers må man nøjes med en neddroslet én.
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #20 Dato: Marts 18, 2006, 06:53:05 am »
Hvis man kører stor cykel uden at være beretiget hertil kan man lige så godt nøjes med ansvar bare for at få en nr. plade fordi forsikringen dækker intet alligevel hvis der sker noget. :oops:

Køb evt. en billig droslet GS 500 på ansvar og få skrabt lidt ancinitet sammen på den.
Når du så bliver 21 kan du købe et SVin. :D

Jeg ved dog ikke om man kan få en brugt ikke droslet cykel droslet :?:
Gul SV 650S K5

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #21 Dato: Marts 18, 2006, 09:46:45 am »
Citat fra: Pyrotek

Jeg ved dog ikke om man kan få en brugt ikke droslet cykel droslet :?:

det skulle ikke være noget problem :D  :D

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #22 Dato: Marts 19, 2006, 11:07:03 am »
Hvis jeg ender med en SV'er skal den selvfølgelig drosles.
Men jeg er blevet lidt i tvivl mht. suzuki - jeg har set/hørt (og erfaret på min gamle Suzuki SMX) at de let ruster/irrer? Det er simpelthen ikke samme kvalitet (overfaldebehandling) som f.eks. kawasaki.
Theis

Ex. SV650S ejer.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Marts 19, 2006, 01:50:42 pm »
Citat fra: Copy_Cat
Men jeg er blevet lidt i tvivl mht. suzuki - jeg har set/hørt (og erfaret på min gamle Suzuki SMX) at de let ruster/irrer?

Ja, det er noget som Suzuki tit får skudt i skoene. Man kan godt se at finishen på de billigere cykler (som SV'eren altså må betegnes at være) ikke altid er ligeså lækker som de dyrere, men den med overfladebehandling er alligevel ny. I et vejr som det danske, er man vel altid nødt til at være over den og checke steder hvor vand kan samles. Jeg ligger ikke søvnløs om natten og er bange for, at den falder sammen næste gang jeg sætter mig op på den :)

B2 må på banen - han må vel næsten være forummets mest erfarne mand med 5 års ejerskab og 100.000 km på SV overstået  8)

ThomasM

• Plastikrocker
« Svar #24 Dato: Marts 20, 2006, 04:15:20 pm »
hvis du vil ha den i blå sætter jeg min til salg om en måneds tid eller 2 (afhængig af vejret).. samme prisniveau.. måske en tudse mere or so da den har en spyball på... specs ca de samme som den du har kig på, dog med lidt ekstra gear (kædelås, skivelås, fender elim, etc.).

fordi.. blå er jo den rigtige farve :D (og nej det er ikke af fri vilje jeg sælger den :( :( :(  :cry:  :cry: ).. forbandede huspriser i kbh  :evil:
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #25 Dato: Marts 20, 2006, 04:34:48 pm »
Citat fra: ThomasM
hvis du vil ha den i blå sætter jeg min til salg om en måneds tid eller 2 (afhængig af vejret).. samme prisniveau.. måske en tudse mere or so da den har en spyball på... specs ca de samme som den du har kig på, dog med lidt ekstra gear (kædelås, skivelås, fender elim, etc.).

fordi.. blå er jo den rigtige farve :D (og nej det er ikke af fri vilje jeg sælger den :( :( :(  :cry:  :cry: ).. forbandede huspriser i kbh  :evil:

Tja... der er jo ca. 2 kvm ekstra gemt i sådan en 6½'er...  :?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson