Forfatter Emne: Bukkede nummerplader - HVORFOR?  (Læst 2727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Bukkede nummerplader - HVORFOR?
« Dato: Marts 27, 2007, 05:27:46 pm »
Hej Forum,

Jeg har altid undret mig over hvorfor nogle folk kører med bukkede nummerplader... Er det fordi at det er sejt, for at undgå at pladen rammer hjulet når man popper wheelies, for at narre fjenden (eller politiet)... Hvorfor?!?

Jeg så et afsnit af Mythbusters her forleden hvor de prøvede at narre foto-fælder og må til forums store skuffelse afsløre at INGEN af de mange myter de afprøvede virkede. Herunder var diverse mirakel midler og remedier fra internettet, wita-wrap over plade, køre hurtigt nok osv. Se selv afsnittet her:

http://www.mininova.org/tor/611466 (BitTorret Download)

Eller læs om det her:

http://www.autoblog.com/2007/03/08/mythbusters-fail-to-foil-the-speedcamera/

Umiddelbart ville jeg elv gå ud fra at så længe man kan se pladen med det blotte øje så kan man da selvfølgeligt også tage et billede af den - gir det ikke sig selv?!?!?!

/Jakob
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Bukkede nummerplader - HVORFOR?
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2007, 05:51:34 pm »
Min er bukket i håb om at den ikke kan fotograferes.... det har aldrig virket men jeg har fået en bøde fordi den er bukket  :roll:  :lmao:

At den er grimt bukket som den er nu, er pga. kæden engang sprang og foldede den helt sammen....  :shock:  :thumbsdown:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

LunD^

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2007, 07:46:58 pm »
Man bukker den fordi, men så ikke kan filmes. Men om det virker ved jeg ikke.. Og det med om man kan filme det man kan se med øjet, et kamera blitzer jo, så hvis overfladen er blank nok kan det måske skinne så meget igen så det er ulæseligt. Men der findes vidst ikke et produkt der faktisk virker.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2007, 08:24:30 pm »
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2007, 10:13:36 pm »
Hvor han skriver: ( ellers kunne vi jo lige så godt lade være med at have nummerpladerne )

Ja  :lol:  Så ville cyklerne heller ikke være så dyre, så er det bare ned over grænsen og købe løs og hjem på den......nå ikke  :whatever:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #5 Dato: Marts 27, 2007, 10:37:02 pm »
Jeg tror, det er dit første bud. Det er simpelthen for at være smart. Én eller anden har i tidernes morgen haft en (tåbelig?) idé om, at det kunne gøre det sværere at aflæse nummerpladen. Og så har mange andre fulgt trop, fordi de syntes det var sejt (det syntes jeg også selv på et tidspunkt).
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Marts 27, 2007, 11:07:30 pm »
Jeg tror, det er dit første bud. Det er simpelthen for at være smart. Én eller anden har i tidernes morgen haft en (tåbelig?) idé om, at det kunne gøre det sværere at aflæse nummerpladen. Og så har mange andre fulgt trop, fordi de syntes det var sejt (det syntes jeg også selv på et tidspunkt).

Godt ord igen... Modefænomen Tsk tsk tsk.... Du har sikkert ret! jeg tror heller ikke at det betyder meget på læsbarheden... Med andre ord var det nok netop denne iagttagelse (at man GODT kan læse pladen selvom den er bukket) som fik mig til at undre mig over hvorfor folk gjorde det...

Askanius

• Søndagskører
  • **
    • http://www.anlaeg-vest.dk
« Svar #7 Dato: Marts 27, 2007, 11:47:29 pm »
Det kommer vel an på hvor meget man bukker den :lmao:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Marts 28, 2007, 09:49:35 am »
Det kommer vel an på hvor meget man bukker den :lmao:

Good point!

Jeg har set en nummerplade eller to som var så bukkede at man lige så godt kunne tage den af og sætte bagskærmsforlænger på i stedet...