Forfatter Emne: Autolakerer og farvematch  (Læst 1934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

  • Gæst
Autolakerer og farvematch
« Dato: August 15, 2007, 01:30:54 pm »
Jeg er i gang med at lede efter hugger og plov til mit SVin. Oftest leverer de forskellige fabrikanter deres dele umalet, så jeg vil høre jer andre om jeres erfaringer med at få de lokale autolakerer til at male delene. Er de gode nok til at matche cyklens farve, og hvad koster den slags? Mit SVin er mørkegrå, ved ikke om det er en nem farve at matche...

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Autolakerer og farvematch
« Svar #1 Dato: August 15, 2007, 01:37:33 pm »
Jeg tror vi har den samme farve, og ved forskellige vinkler ændrer farven sig. De fleste fagfolk har dog styr på sagerne og kan sagtens matche farven med en minimal afvigelse. Igen er det en plov og hugger, så det er ikke lige de mest synlige dele mht. sollys og vinkel. Prøv at køre forbi et par stykker på cyklen og hør hvad de siger til det.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Blinklys

  • Gæst
Re: Autolakerer og farvematch
« Svar #2 Dato: August 15, 2007, 01:52:51 pm »
Mener det Suzuki Oort Metallic Gray (YHG) farven hedder.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Autolakerer og farvematch
« Svar #3 Dato: August 15, 2007, 02:07:32 pm »
Jeg er også på jagt efter lidt forskelligt plastikkræs, så hvis du gider give mig et praj inden du bestiller kunne det være vi kunne deles om noget porto?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

  • Gæst
Re: Autolakerer og farvematch
« Svar #4 Dato: August 15, 2007, 02:11:17 pm »
Jep skal nok give praj. Er dog slet ikke sikker på hvad jeg skal have endnu. Det er lidt af en jungle derude.

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Autolakerer og farvematch
« Svar #5 Dato: August 15, 2007, 03:43:51 pm »
Jeg har lige fået lakeret nogle glasfiber forskærme til bilen. Og det var ikke orginal lak. Men jeg havde farvekoden. Så maleren mente ikke at det var et problem. I kan se resultatet her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=53470&ipc=172755

Og det er kun forskærmene som er blevet lakeret. Så jeg synes sku at de har ramt farven meget godt.

Det er pladebixen som har monteret forskærmene og de har også stået for lakeringen af dem
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)