Forfatter Emne: Syn og potter  (Læst 3084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hudson_W

• Gæst
Syn og potter
« Dato: Oktober 29, 2007, 10:25:16 pm »
Som nævnt i et andet indlæg har jeg lige skiftet kværn. Den står med fuldt arrow-system og jeg skal selv syne den.

Hvad er jeres erfaringer med syn og ikke-standard-potter?

Damage

• Gæst
Re: Syn og potter
« Svar #1 Dato: Oktober 30, 2007, 07:45:21 am »
Som nævnt i et andet indlæg har jeg lige skiftet kværn. Den står med fuldt arrow-system og jeg skal selv syne den.

Hvad er jeres erfaringer med syn og ikke-standard-potter?

Hvis der ikke er db-killer i potterne så skal de afmonteres og de originale skal på inden du syner den.

SA

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Oktober 30, 2007, 11:51:12 am »
Min erfaring med syn af mc med uoriginale potter er en del år gammel efterhånden, men jeg har svært ved at forestille mig, at det er blevet nemmere....! Synsmanden har bare pr. definition en noget følsom hørelse!!! Så regn ikke med en godkendelse hvis din potte bare støjer tilnærmelsesvis af, hvad sådan en sag uden db-killer normalt gør. Har du ikke lige den originale ved hånden, så er der en billig løsning: Tag til Imerco og køb en håndfuld grydesvampe af den slags i sådan noget "metal-uld-agtigt-noget". Fyld potten med dem, og sørg for, at de ikke bliver sendt på raket-fart, når SigurdSynsmand fyrer op under kedlerne. Den er tyst som ab fabrik!!!!
Fik synet en gammel Honda CB750F2 på denne måde for en del år siden. Den kunne ikke tage over 5.000 o/m, men det kan den jo ikke kasseres på, vel...!
Held og lykke   :tie:

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 30, 2007, 01:47:47 pm »
Det er ikke så voldsomt svært.. Er potten godkendt? (EG-ABE, TÜV eller lignende). Hvis ja, så kan den synes med den, hvis nej så glem det..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

SA

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Oktober 30, 2007, 04:15:59 pm »
Det er ikke så voldsomt svært.. Er potten godkendt? (EG-ABE, TÜV eller lignende). Hvis ja, så kan den synes med den, hvis nej så glem det..

Når vi taler om en mc uden katalysator, som på den gamle model 650, så er det vel ligegyldigt om den er tüv godkendt eller ej. En simpel db-måling burde da kunne gøre det. Desuden kender jeg et par stykker, der har fået synet cykler med uorig. potter. Men det var række 4-ere, og de er altså lidt mere tyste ved moderat gas. Desuden er det vist en kæmpe fordel efter synsstederne er blevet privatiseret. Nu skal de jo holde på kunderne til næste gang, så hvad der før lå i den svære grå-zone, kan måske tippe til vores fordel nu. Så modellen med en posefuld grydesvampe duer med garanti stadig!!

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Oktober 30, 2007, 05:10:43 pm »
Muligvis.. Men er potten godkendt, er der nul prut med at få den synet.. I tvivl? Sæt originalpotten på - det er ikke så svært.. :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

SA

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Oktober 30, 2007, 05:28:27 pm »
Jeg kan ikke være mere enig, men desværre sælges der jo nogle brugte cykler, hvor den originale potte ikke medfølger. Og så kan man som ny ejer stå i en ret besværlig og sikkert bekostelig situation.

Hudson_W

• Gæst
« Svar #7 Dato: Oktober 31, 2007, 08:38:44 pm »
Jeg tager chancen med grydesvampene imorgen. Så må vi se. Jeg har original potten og forrør liggende, jeg kan bare ikke lige gennemskue hvordan jeg får skruet forrøret af på den bageste cylinder. Der er godt nok langt ind.

Hudson_W

• Gæst
« Svar #8 Dato: November 01, 2007, 11:37:23 am »
Det gik fint med at få den synet. Han kiggede lige ned i potten og man kunne tydeligt se svampene. Men han sagde ikke noget. Det er for lækkert.  :)

Vi "høres ved" på gaden, hvis I forstår så'n en.  :wink:

SA

• Roadracer
« Svar #9 Dato: November 01, 2007, 05:26:52 pm »
Husk nu at svampene selvfølgelig skal blive der........ikk'!! :hand: :hand:

Tillykke med synet.

Hudson_W

• Gæst
« Svar #10 Dato: November 01, 2007, 06:34:39 pm »
Husk nu at svampene selvfølgelig skal blive der........ikk'!! :hand: :hand:

Tillykke med synet.

Selvfølgelig. Det første jeg gjorde var da ikke at køre hjem og pille dem ud igen  :innocent: